• Sötboll

IVF/ Carl von Linne kliniken våren 2014

Hoppar in i tråden :)

Vi ska också göra ivf inom närmsta månaderna, troligen februari, i Uppsala. Första gången, nervöst är det!

Vi har en son sedan tidigare som kom till på naturlig väg. Jag har pco men enligt vår gynläkare så fungerar allt bra trots det. Vi har försökt själva utan behandlingar i 4 år, fick ett missfall för 2,5 år sedan.

Funderar lite på om vi ska göra ett eller tre försök, om man ska ha 3 försök för priset av 2 så måste man bestämma det på en gång?

Gott Nytt År allihop :)

• Sötboll

Tack detsamma :)

Okej, någon annan i tråden som känner till 3-packet med provrörsbehandling?

Någon som vet när ett försök räknas som "ett försök", även om det skulle bli avbrutet under behandlingen t.ex på grund av överstimulering? Är det efter överföringen måntro?

• Sötboll

Tråkigt att det inte gick vägen! Hoppas det är er tur nästa gång!

Har ni tänkt göra 3 försök? Går du i Uppsala?

• Sötboll

Okej! Tycker det är lite tokigt att behöva betala 20000kr och inte få tillbaka något ägg, men visst de har ju utfört ett arbete, men ändå. Lite jobbigt måste det ju kännas.

Pratade med min gynläkare här på hemorten som jag ska gå till före ägguttaget. Han pratade om 7 veckor före ägguttag med långa metoden, men han måste ha menat 7 veckor totalt för den långa metoden, eller hur? Han sa att korta metoden är ovanlig för att de som gör ägguttag vill veta i god tid när det ska ske. Någon som har en kommentar om det? Hade hoppats på korta metoden för den verkar mer skonsam för kroppen, eftersom jag ändå har regelbunden mens och ägglossning.

• Sötboll

Okej, stort tack för ditt svar!

Vill ha så kort spraytid som möjligt, har redan jobbig pms de flesta månader före mens. Så att gå runt så under en längre period vore inte roligt. Ska strax ringa för att boka in första infosamtalet i nästa vecka. Blir väl lite klokare efter det :)

• Sötboll

Vi ska på vårt första ivf infosamtal om 2 dagar. Vi ska visst ha ett till framöver innan vi får börja. Läst mig till att de ska ta prover på paret och om de ser bra ut så får man börja. Vet inte exakt vilka prover de tar men har för mig att de tar tex aids-test, att det är enligt lag? Eller har jag fått för mig fel...men låter ju ganska rimligt att testa det före de hjälper en att bli gravid.

• Sötboll

Skönt att ha testen klara redan. Vi gjorde en utredning för flera år sedan sist hos min gynläkare. Har gått till honom då och då under åren. Tror han aldrig tagit de proven på oss så det gör han nog nu, närmsta veckan.

Hoppas kunna komma igång i slutet av nästa cykel, om jag får börja spraya på dag 21 i nästa cykel så borde det bli ca 10 februari.

• Sötboll

Hoppas det ska fungera, krångel med äggreserv! Tog ett amh prov förra året, fick värdet 3 som ska vara ett bra värde sa han. Har inte så bra koll på var man bör ligga.

Är det någon av er känner till bruttolöneavdraget som man kan låta sin arbetsgivare göra vid ivf? (Om man har en villig arbetsgivare) min sambo kommer att fråga sin arbetsgivare men vill veta lite praktiskt först hur det går till och om det är någon blankett att fylla i, var man hittar den ev och sådana saker.

• Sötboll

Tack för ditt svar Jenkis!

Roligt att du heter Jenkis förresten, min sambo brukar kalla mig för det ibland :)

Härligt, känns bra med god äggreserv! :) har pco äggstockar och har hört att man då ofta har bra ägg längre tid (är 33 år) och att ivf ofta fungerar bra, så än så länge är vi hoppfulla på det! :)

Hmm äggdonation, får kolla upp hur sånt går till. Men klart att det känns lite lockande eftersom jag vet hur jobbigt det är att inte bli gravid.

• Sötboll

Mslilja: vill också ha korta metoden, ska försöka plädera för den på torsdag :)

Om man har regelbunden mens så borde ju den korta metoden nästan mer än den långa kunna förutsäga äggplocksdatumet... Att nedregleras verkar ta en himla tid för vissa så den verkar ta väldigt olika tid för alla tjejer

Svar på tråden IVF/ Carl von Linne kliniken våren 2014