• tes 75

IVF/ Carl von Linne kliniken våren 2014

MsLilja skrev 2014-03-08 08:54:49 följande:
    Jag testade pluss på testdagen och kanske 4 dagar innan det minus. Alltså runt bim. Den här graviditeten har inte alls varit som mina innan. Alltid känt av hcg flera dagar innan bim, vilkey inte alls var fallet den här gången. Kände inget alls. Nu har jag en del känningar men de har kommit förra veckan. Så ni som inte känner av nåt, ge inte upp.

Det låter hoppfullt! Jag har sådan molvärk i korsryggen och magen (som jag inte brukar ha flera dagar innan mens) plus svullna ömmande bröst att jag chansade idag på RD 7 och tog ett test på morgonurinen. Helt blankt. Vet att det är jättetidigt, men självklart nojjar jag ändå.
  • tes 75
    Mylittlebaby skrev 2014-03-08 09:31:14 följande:
    Mitt första är inte men mitt andra är , var tillsammans med min första kärlek när min första kom och han stack när jag väntade henne och kom aldrog tillbaka så träffade min nuvarande när jag väntade henne . Eftersom han aldrig kom tillbaka så blev min man pappa åt henne och är idag med , gått 6 år snart 7 och han har aldrig haft något intresse för min dotter. Så sonen fock vi hjälp med :)
    Shit vilka kringelkrokar livet kan ta. Själv fick jag 2 barn med mitt ex, som jag är oerhört lyckligt separerad med. De blev till snabbt och lätt. Sedan träffade jag till sist vid 38 års ålder mitt livs kärlek och min livskamrat, som tyvärr är steriliserad. Vi trodde att en IVF-behandling skulle gå bra bara de hittade sperimier hos honom, men tji fick vi. Min ålder har börjat ta ut sin rätt & jag har nästan inga ägg kvar.
    Mylittlebaby skrev 2014-03-08 09:33:47 följande:
    Tes oroa dig inte rd 7 är jättetidigt men jag vet att det är jobbigt. Jag är på ruvdag 6 idag och känner hopplösheten över att det är ett rag kvar innan jag kan testa men vet du på ruvdag 9 plussar många så på måndag får du nog ett svagt plus:)
    Tack för pepp!

• tes 75
    Mylittlebaby skrev 2014-03-09 10:33:16 följande:
    Fick en antydan till något på testet imorse efter att ha testat blankt sen ovitrelle ( jag vet man ska inte testa än. Ruvningsdag 7 så det behöver inte vara något men hoppas såklart:) hur mår ni?:)

Grattis! Jag mår skit, men det är pga influensa som jag haft sedan i fredags. Så de besvären tar ju liksom över kroppen. Har dock känningar i livmodern och korsryggen, men nojjar att ryggsmärtorna lika gärna kan vara ledvärk pga influensan. Och molvärken kan vara PMS. Lite deppig idag.
  • tes 75
    Mylittlebaby skrev 2014-03-08 21:49:50 följande:
    Tes min mamma var 42 och fick sitt sista barn , blir nog en bebis för er med:)

Oh ja, det hoppas jag verkligen. Jag tror också att jag säkert kan bli gravid, men det blir ju ett sådant hål i ekonomin om vi måste köra IVF en massa gånger..
  • tes 75

Jaha. Jag har fått en blödning idag. Ruvardag 9. Förra gången blev det ju ingen ET, och då fick jag mens exakt 13 dagar efter ÄL-sprutan, vilket det är idag. Jag vet att en del får småblödningar & att det inte behöver betyda minus, men molvärken jag har nu är precis som den brukar vara första mensdagen. Har gett upp nu tror jag.

• tes 75
    Mooni83 skrev 2014-03-10 12:16:15 följande:

Det var tråkigt att höra :( Jag tror att min mens är påväg också. Det känns precis som det brukar innan den kommer :( Måste man vänta en vanlig mens innan man kör igång ett nytt försök? All väntan gör mig tokig :(
    Jag tror FET alltid går att köra på nästa mens efter IVF-mensen, men att ett vanligt IVF-försök bör man vänta en normal mens emellan så att äggstockarna får vila. Jag gjorde första försöket i nov-dec, startade med spray 6 november har jag för mig, äggplock 5 december. Sedan kom IVF-mensen 16 dec, en vanlig mens 13 jan & så började jag med synarela 21 dagar efter det. Allt som allt blev det 3 månader emellan försöken. Jag fick dock erbjudande att börja direkt 21 dagar efter IVF-mensen, men jag kände att jag ville veta att kroppen börjat vara sig själv igen innan jag startade om, dvs att den själv hade fixat en ägglossning.
  • tes 75
    Mylittlebaby skrev 2014-03-10 12:57:59 följande:
    Åh :( ledsen för eran skull !. Ska ha mens om 6 dagar så den kommer väll med snart antar jag :/
    Men visst hade du anat ett svagt plus i helgen? Har du vågat testa igen?
  • tes 75
    Sötboll skrev 2014-03-10 12:33:15 följande:
    Håller tummarna för att er molvärk försvinner snart, vill att alla vi ska bli gravida nu!
    Oh ja.. 

Har du äggplock imorgon förresten?
  • tes 75
    MsLilja skrev 2014-03-10 13:40:43 följande:
    Nej vad tråkgt tes! Ja man brukar ju känna sin kropp och veta när det är mens...tyvärr...

Ja.. Och testade minus med ett clearblue nyss. Iofs inte morgonurin, men höll mig 4 timmar utan att dricka.
  • tes 75
    Mylittlebaby skrev 2014-03-10 13:48:26 följande:
    Jo men inget starkare idag tyvärr :(

:-/ Kanske kommer igång snart! Det är ju ändå långt innan testdag ännu!
Svar på tråden IVF/ Carl von Linne kliniken våren 2014