• Sötboll

IVF/ Carl von Linne kliniken våren 2014

Låter lovande Tes75 och mylittlebaby :)

Nyss varit på vul. Ca 8-10 st äggblåsor kommer hinna mogna sa han, i övrigt såg allt bra ut. Känns något lite med 8-10 för att ha pco känner jag, men kanske det inte är? Är ju första ivf så det klart att det blir ju lite gissning angående sprutdos då.

Skickat blodprov med post till CvL som ringer imorgon om tid för äggplock och vidare instruktioner :)

• Sötboll

Nu ringde en sköterska och ställde till det lite för mig :)

De vill att jag gör vul+blodprov imorgon bitti igen samt höjer sprutdosen ikväll. Jag jobbar till kl 10 imorgon så blev lite tricks, men lyckats ta ledigt några timmar imorgon bitti så jag kan vara där då. Puh...

Dessa prov ska avgöra när jag ska ta otrivelle, är ju bra att de är noga ändå :)

• Sötboll

Tes75: Det ser bra ut sa läkaren, lite fåordig :)

Ca 15 blåsor på gång nu, en del runt 15 mm. Faxat och skickat vul+ blodprov till kliniken som ringer i eftermiddag igen. Gissar på äggplock på tisdag, får se vad de har bestämt :)

• Sötboll

Välkommen miss85! :)

Ringde själv kliniken, de stänger ju nu 15:30 så var rädd att de glömt mig :)

Äggplock på tisdag kl 10. Tjo ho :)

• Sötboll

Ja det är första gången för mig och förhoppningsvis sista :) men tar inget för givet. Kan ju vara äggens fel att ingen graviditet skett på länge så efter äggplock kan man ju få lite mer hum om vad som kan tänkas vara "felet" bakom sekundära barnlösheten. Tycker detta är spännande och utvecklande :) men jobbigt också såklart!

• Sötboll

Håller tummarna för att er molvärk försvinner snart, vill att alla vi ska bli gravida nu!

• Sötboll

Japp äggplock imorgon. Roligt att få se hur kliniken ser ut och all trevlig personal jag läst om :) ingen aning vilka vi kommer få möta, spännande! Vet ni förresten varför man bara får äta flytande före? Risk för farliga kräkningar pga morfin? Kommer inte på någon bra anledning annars.

• Sötboll

Åh filmning, häftigt. Är det ok för personalen?

Min sambo vill helst inte vara med under äggplocket, han är lite rädd för blod osv. Men om han får filma kanske det blir lättare och något annat att fokusera på :)

Svar på tråden IVF/ Carl von Linne kliniken våren 2014