• tes 75

IVF/ Carl von Linne kliniken våren 2014

Sötboll skrev 2014-02-27 08:47:44 följande:
    Lycka till med era plock idag ????

Tar gärna emot tips om förberedelser :)

På väg hem nu! Gick jättebra idag, precis som sist. Snabbt och nästan smärtfritt. Så coolt att se äggen på teveskärm när de letar upp dom.

Och, 3 ägg! Vi trodde ju bara att det skulle bli 2. Dessutom var det piggare simmare än förra gången, så snäppet bättre utgångspunkt än sist!

Har inga tips om förberedelser. Annat än att slappna av
  • tes 75

Grattis till många ägg tjejer! Hoppas på många befruktade för er. 

Mooni83 skrev 2014-02-27 14:59:17 följande:

Det lär nog vara en hel del av dessa 19 som inte blir nåt av tror jag. Vi har fått en tid på lördag så ingen långtidsodling. De sa aldrig något om att de skulle ringa och meddela status imorgon. Hmm.. Kanske ringer jag och kollar hur läget är med de små äggen. Är såå glad att ÄP är över. Har varit så nervös och höll på gå upp i atomer då vårt plock blev en timme sent. Nu är det bara att vänta och hålla tummarna!
    De ringer bara dagen efter äggplock om inget ägg gått att befrukta. Vill man veta själv hur många som befruktats så kan man ringa på eftermiddagen. 
  • tes 75

Hade ni andra Tomas idag, precis som vi? Han lyckades, precis som under vår utredning, pricka helt rätt i sambons testikel idag & hitta en pöl med pigga & simmande spermier. Första IVF-försöket hade vi ju inte samma tur, utan den läkaren hittade bara slöa spermier som inte rörde sig, så jag känner att Tomas kanske kan vara vår turgubbe .

• tes 75
    MsLilja skrev 2014-02-27 16:57:20 följande:
    Vet ni vad, jag fick ett positivt grav test idag! Men vågar inte riktigt glädja mig eftersom jag har lite småblödningar och känner inte av nåt i kroppen. Helt chockad eftersom jag fick en blödning i helgen då jag skulle ha mens och testade negativt också
    Men shit, grattis!!! Om än i förskott.
  • tes 75
    Zila skrev 2014-02-27 16:28:11 följande:
    Vårt plock blev oxå förskjutet en timme, så dom hade nog fullt upp där idag! :) vi hade oxå Tomas. Det gick då undan att få ut äggen! Kändes som att han visste vad han höll på med!
    Mooni83 skrev 2014-02-27 16:40:18 följande:
    Ja vi hade också Thomas och han är kanon bra tycker jag! Blev glad när de sa att det var han som skulle jobba på lördag :)
    hehe, det var nog vårt fel att det blev försenat. Vi började inte förrän kl 9 och gjorde ju 2 procedurer. 

Åh, fint att Tomas jobbar på lördag! Om vi nu kommer till ET den här gången.. 

• tes 75
    Zila skrev 2014-02-28 10:02:52 följande:
    Hur mår ni som hade äggplock igår? Jag har ont i magen (tarmarna). Ser rätt uppsvälld ut.. Äggstockarna känner jag inget av längre. Nån mer som haft samma problem?

Jag mår bra. Sticker till lite i äggstockarna ibland bara. Men så hade jag ju bara 2 blåsor på ena sidan och 1 på andra. De tog ju nästan ingen plats så påverkar ju inte de inte organen så mycket.
  • tes 75

Däremot är jag sjukt nervös att de ringer när som helst och meddelar att inget ägg befruktats. :-/

• tes 75

Ånej Zila. Vad ledsen jag blir för er skull. Vi sitter här och mår illa av nervositet att de ringer oss snart. Men jag har för mig att de sa att de ringer före 12 om det är nåt fel..

• tes 75
    Zila skrev 2014-02-28 13:11:30 följande:
    Ja, de skulle väl ringa mellan 11-12 sa dom till mig.. Och det gjorde dom ju. :(
    Att det aldrig kan gå hela vägen nångång.. Alltid nåt som är fel. Sist hade jag 1 moget ägg och det befruktades normalt och blev en grav. Nu är 8 mogna och inte ett enda går att använda!
    Det värsta nu är ju att det tar sån tid innan man kan köra på nytt! Jag vill ju bli gravid NU!
    Jag förstår frustrationen. Men snart är ni igång igen, och då vet ni ju att icsi är det rätta!

Jag ringde själv till kliniken nyss, och det var 1 befruktat av de 3. Nu är det bara att hoppas att det är ett guldägg.
  • tes 75
    MsLilja skrev 2014-02-28 13:52:53 följande:
    tes håller tummarna, antar att ni får tillbaka det imorgon? 
    Ja, om det blir et embryo av det. Kommer INTE kunna sova i natt. 
Svar på tråden IVF/ Carl von Linne kliniken våren 2014