• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Zora

Välkomna ni nya, kul att det dyker upp fler

Själv fick jag glad gubbe på cb digitala Äl-test igår morse och vi fick till det då också. På eftermiddagen fick jag Äl smärta, men jag har inte märkt av de karaktäristiska Äl flytningarna.. Tyvärr blev det bara en gång nu i Äl tider för imorse blev det bara halvdant (han lyckades inte slutföra så att säga) och nu har han åkt bort på jobb

Min kurva är ganska hoppig den här månaden mycket på grund av att dottern varit dålig och jag inte fått sova så bra. Men frågan är ju när min Äl inträffade (om den nu har varit än)?

Jag har iallafall inga förhoppningar om att det tar sig den här månaden heller.. Blev ju så lite mys och om Äl inte inträffat ännu så lär det vara ganska kört...

• AnnC

Zora: förstår uppgivenheten när man inte har möjlighet att göra allt man kan, men jag hoppas äl var igår eller idag för dig, en gång räcker ju faktiskt. Även om det skulle bli imorgon. Men tempen kommer ju visa de närmsta dagarna om det var nu

• Zora
    AnnC skrev 2014-08-31 16:38:31 följande:

Zora: förstår uppgivenheten när man inte har möjlighet att göra allt man kan, men jag hoppas äl var igår eller idag för dig, en gång räcker ju faktiskt. Även om det skulle bli imorgon. Men tempen kommer ju visa de närmsta dagarna om det var nu

Jo jag vet att en gång räcker, men förra månaden fick vi bara till det 2 ggr, 4 dagar innan Äl och på Äl dagen ( fast då vart det ca 12 h efter Äl smärtan, den här gången vart det ca 10 h före Äl smärtan) och det blev ju inget. Månaden innan var det 2 dagar innan Äl och blev inget. Så det känns ju inte så hoppfullt måste jag säga Skittrist att ha en karl som jobbar borta ibland och naturligtvis lyckas träffa Äl perioderna då..

Jo jag lär se på temperaturen inom några dagar om nu inte mitt dåliga sovmönster ställer till det så det blir svårt att utläsa något. Hade jag haft Äl igår borde väl tempen stigit mer idag än vad den gjort? Sov iof inte många timmar i natt heller pga bröllop (inte mitt dock)
  • E88

Brukar era ÄLtester visa + i flera dagar? Mitt har visar + i fyra dagar nu?

• AnnC

E88: har kollat på många charts senaste dagarna och sett allt möjligt konstigt!

Denna har positiva äl test i just fyra dagar och hon blev gravid. OBS inte min!

• AnnC

Här är min egna chart denna månaden, positiva äl test för en vecka sedan men jag tror som ff att äl var så sent som i fredags. Så man kan inte alltid lite på testen. Tur man tempar med :-P

• SecretlyMe

Ni som kan det här med tempning bättre - visst tyder det på mens om tempen plötsligt dippar från 37.1 (fyra dagar i rad) till 36.6? Jag är på bim idag men min cykel kan likväl vara 30 dagar oxå och då är bim på onsdag.

Ingen som, möjligen, varit gravid trots en så stor dipp? Blir förvånad att min temp inte successivt gått neråt..

• Zora
    E88 skrev 2014-09-01 00:18:42 följande:

Brukar era ÄLtester visa + i flera dagar? Mitt har visar + i fyra dagar nu?

Jag har bara använt Äl tester den här månaden och då digitala. Jag slutade testa när glada gubben kom fram. Hur det fungerar med vanliga stickor vet jag inte.
  • Iskristall
    SecretlyMe skrev 2014-09-01 07:02:12 följande:

Ni som kan det här med tempning bättre - visst tyder det på mens om tempen plötsligt dippar från 37.1 (fyra dagar i rad) till 36.6? Jag är på bim idag men min cykel kan likväl vara 30 dagar oxå och då är bim på onsdag.

Ingen som, möjligen, varit gravid trots en så stor dipp? Blir förvånad att min temp inte successivt gått neråt..

Jo mensen kommer ju vanligast efter eller samma dag som en tempdipp. Men det kan ju också vara en tillfällig felaktig temp en dag som att du tempat på annan tid som gjort dippen. Men tempen ska ju fortsätta vara förhöjd efter BIM om man är gravid eller höja sig ytterligare, inte dippa.
  • SecretlyMe

Tack för svaret :) Ja, dippen tydde på mens, precis som jag trodde. Men blev förvirrad när den hållt sig jämn fram till nu, och då hade jag ändå en temphöjning igår.

Iskristall skrev 2014-09-01 17:52:49 följande:

Jo mensen kommer ju vanligast efter eller samma dag som en tempdipp. Men det kan ju också vara en tillfällig felaktig temp en dag som att du tempat på annan tid som gjort dippen. Men tempen ska ju fortsätta vara förhöjd efter BIM om man är gravid eller höja sig ytterligare, inte dippa.

Svar på tråden Tempar/Fertility friend