• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • E88

Zora det ser ju lovade ut, ni fick ju till det bra med :) hoppas hoppas

Plopp76 stort grattis :)

Själv inväntar jag nog mensen, blä känns som jag aldrig kommer bli gravid :(

• Zora

Grattis Plopp76! kul att se din kurva också.

E88: klart du kommer bli gravid men jag ser att FF inte satt ut din ägglossning, undrar varför? Jag tycker nästan det ser ut som att den var dag 16, kan det stämma tro?

• Zora

Fast det är ju kanske för att tempen hoppar en del ser jag nu. Du har ju inte tre höga på varandra följande tempar. Är kanske därför. Har du tempat oregelbundna tider?

• E88

Jag har inte satt ut mina ÄL-tester för ville se när ff satte ÄL enbart efter tempen. När jag satte ut dem ser det ut så här. (Se bild)

Tar tempen samma tid varje dag så konstigt att den hoppar så, kanske får börja ta vaginalt? Sover nog ofta med öppen mun och det kan väll påverka?

• blackpeach
    E88 skrev 2014-09-05 21:55:08 följande:

Jag har inte satt ut mina ÄL-tester för ville se när ff satte ÄL enbart efter tempen. När jag satte ut dem ser det ut så här. (Se bild)

Tar tempen samma tid varje dag så konstigt att den hoppar så, kanske får börja ta vaginalt? Sover nog ofta med öppen mun och det kan väll påverka? phpEhjsKo90521.jpg

Min hoppar minst lika mycket. Så irriterande. Vet inte varför. Jättenoga med tiderna. Jag får aldrig ifyllt kors på ägglossningen.. :(
  • Zora

Ifyllt kors tror jag bara man får om det är flera saker som pekar på Äl samtidigt. Alltså tex temp + sekret eller temp + Äl test. Annars tror jag det blir streckat. Kan ha fel men har för mig att det är så.

E88: så med enbart temp så har FF inte satt ut Äl alls? Och när du fyller i Äl testerna så sätter den Äl på dag 14?

Vad händer om du tar bort mätningen på dag 11 och inte har med Äl testerna, sätter den ut Äl då? Bara nyfiken

Jag tar alltid tempen i munnen och det fungerar bra. Man ska tänka på att alltid lägga den på samma ställe, tex till höger långt in under tungan. Då riskerar man inte olika temp eftersom tempen kan variera lite på olika ställen i munnen.

• E88

Zora: du har uppfattat det hela rätt :)

Händer inget när jag tar bort dag 11 men har ju inte fyllt i sekret.

• Zora
    E88 skrev 2014-09-06 00:20:53 följande:

Zora: du har uppfattat det hela rätt :)

Händer inget när jag tar bort dag 11 men har ju inte fyllt i sekret.

Ok, hade en tanke att den tempen kanske ställde till det på nåt sätt, men så var det alltså inte
Svar på tråden Tempar/Fertility friend