Inlägg från: SupersurasunkSara |Visa alla inlägg
  • SupersurasunkSara

Behålla mot mannens vilja - rätt eller fel?

OM en kvinna blir gravid och mannen inte behålla är det alltid rätt av kvinnan att behålla barnet om det rä vad hon känner och vill. Däremot är det aldrig rätt av kvinnan att då kräva att mannen ska engagera sig, utan hon får ställa in sig på att bli ensam förälder, att inte ha någon som blir glad för första leendet, första tanden etc på samma  sätt som hon själv blir.

• SupersurasunkSara
    Anonym (förtvivlad) skrev 2013-12-13 11:55:13 följande:
    Men hur kan man behålla när man ser paniken och oviljan i ögonen. Hur kan man leva med det? eller är det bara jag som är blödig för han ser ju min panik, vet att jag inte sover, inte klarar att gå till jobbet, bara gråter hysteriskt. Är fullt medveten om att det kommer betyda livslånga ärr för mig...
    Varför panik och ovilja? Han behöver ju inte befatta sig med barnet alls om han inte vill. Att han inte bryr sig om DIN känsla inför detta visar ju bara på att han inte är lika empatisk som du.
  • SupersurasunkSara
    Anonym (Trasig) skrev 2013-12-13 18:40:29 följande:
    Här är en som nyligen gjort abort mot min vilja för att sambon inte kände sig redo för barn. Jag tvekade in i sista sekund så sköterskan fick trycka i mig mer lugnande när jag låg på operationsbordet. Jag ångrar mitt beslut med varje andetag jag tar. Önskar att jag lyssnat mer på vad mitt hjärta sa och inte låtit skuldkänslorna ta över. För varför ska jag ha skuldkänslor? Han va lika "skyldig" som mig genom att ha medvetet oskyddat sex med mig.

Nu lever jag med en enorm sorg, plågas av mardrömmar och barnlängtan större än någonsin. Om man ändå hade en tidsmaskin...

Så snälla ni som våndas med samma beslut som jag va tvungen att ta. Gör ALDRIG något mot din egen vilja för någon annans skull
    Varför tvingade de i dig lugnande när du tvekade?? Min BM sa att man kan ändra sig tills sista sekunden om man vill och att de aldrig lät en tveksam göra abort.
Svar på tråden Behålla mot mannens vilja - rätt eller fel?