• maengs

Behålla mot mannens vilja - rätt eller fel?

Förstår inte riktigt varför du ska känna dig egoistisk. Du prioriterar ditt barns liv framför din killes bekvämlighet. Finns inget egoistiskt i det. Visst han vill inte bli förälder, men på ett sätt är han redan det, erat barn finns redan och har redan börjat sitt liv, skulle det då va egoistiskt av dig att låta det få leva!? Känns väldigt ologiskt i mina öron. Det är väl mycket mer egoistiskt att be någon avsluta ett liv bara för att man själv är rädd för att behöva ta hand om det?

Jag hade behållit, barnet är definitivt värd att få leva. 

• maengs

Fast egentligen kan man ju aldrig garantera något barn perfekta förutsättningar i livet. Ett barns ena förälder kan ju dö i en trafikolycka imorgon, sånt vet man aldrig. Man kan aldrig veta exakt hur något liv kommer bli men det betyder inte att det är bättre att stoppa det nu. Jag tycker inte att man kan säga att vissa liv inte är värda att leva. Det är på nåt sätt inte upp till oss att avsluta liv för att vi tror att de inte blir tillräckligt bra, det är istället upp till oss att skydda det livet som redan finns och försöka göra det livet så bra som möjligt.

Och än en gång så förstår jag att din kille är livrädd men hans rädsla tycker inte jag borde gå före ert barns liv. Barnet har hela livet framför sig, det ska få lära känna dig, få kompisar, gå i skolan osv Att bara ta bort allt detta för att pappan är rädd tycker jag känns väldigt fel mot barnet.   

Svar på tråden Behålla mot mannens vilja - rätt eller fel?