Inlägg från: Insanejane77 |Visa alla inlägg
  • Insanejane77

Missed abortion. Berätta era erfarenheter.

Jag har också upprepade ma i bagaget och vet hur jävla jobbigt det kan vara rent ut sagt!
    Det är helt enkelt för tidigt att säga i ditt fall. Ställ dig in på att ni fått missfall och kommer få åka hem med tabletter för att stöta ut embryot. Men, ett litet försvinnande kanske finns väl kvar tycker jag?! Ge inte upp hoppet riktigt än!
    Jag har haft 2 ma och ett vanligt missfall och nu när jag fick plus härom sist så var jag beredd på samma igen. VUL visade samma igen, ingen gulesäck och embryo i "fel" ålder, kom tillbaka nästa vecka igen får vi se hur det är då. Och den här gången tickade ett litet hjärta! Nu är jag gravid i v 14 :)
    Ge inte upp men ha lite is i magen!
    Lycka till, håller tummarna!

• Insanejane77

Ja, en sak har jag lärt mig om doktorer så länge som jag fått springa i vården och det är att dom är som oss, vem som helst. En del är svåra att ha att göra med, fulla av sig själva, vill väl eller har för mycket på sitt bord (oftast). Man tänker att en läkare borde vara extra pedagogiska och förklara osv men sådana är dom tyvärr sällan.
    Om läkaren verkligen var bombsäker på att du hade missfall skulle han/hon inte låta dig ta upp en ul-tid och komma tillbaka igen för att få det bekräftat utan du hade fått tabletter vid förra VUL. Se det så! :) lycka till!

• Insanejane77

ScillaBlå: varför ska du känna dåligt samvete för att använda tabletterna? Om din graviditet har avslutats av sig själv måste du ju få ut den så du inte själv blir sjuk.
    Det är hemskt och beklagligt att det här har hänt dig (och oss andra) i tråden men ingen av oss hade någonsin något val utan naturen valde åt oss, antagligen för att embryot inte var levnadsdugligt.
    Det som har hänt har redan skett men nu behöver din kropp lite hjälp att avsluta det här tråkiga kapitlet så att du kanske kan få börja om på nytt.
    Inte på en enda nivå är det här ditt (eller vårt) fel att vi förlorade dessa barn!
    Kram och lycka till!

Svar på tråden Missed abortion. Berätta era erfarenheter.