Inlägg från: Anonym (Ledsen och rädd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ledsen och rädd)

Missed abortion. Berätta era erfarenheter.

Förra tisdagen var jag och min kille på sjukhuset för ett tidigt ultraljud. Jag hade blött (väldigt lite) i många dagar och fått rådet att åka in och kolla för säkerhetsskull.

Enligt min uträkning skulle jag varit i v 7+2 denna dag.

Läkaren kollade först blödningarna och sa att de inte kom från graviditeten och var helt ofarliga. Vi pustade ut. Sen sa hon att hon skulle göra ett vaginalt ultraljud. Hon såg en graviditet med ett foster som var 4 veckor och inga hjärtslag. Det var det hon sa. Vi fråga "jaha, vad menas med det då? Då svarade hon i princip enbart att graviditeten avstannat och vi skulle bli kallade om 10 dagar för hjälp att få igång missfall, om det inte satt igång av sig självt. Tack och hej liksom. Hon ville inte svara på några frågor eller ens ge oss nått ytterligare.

Vi blev ju (såklart som alla känner sig) helt bedrövade och skitledsna.

Nu på fredag har jag fått en tid för hjälp att få igång missfallet, det har inte hänt ngt alls. Men i natt började jag fundera. Vad sa hon egentligen? Hon sa att fostret var 4 veckor och några dagar, borde jag inte då varit i vecka 6. Då ÄR det väl svårt att se hjärtljud? Om jag hade ägglossning en vecka efter jag trott (Kan ägglossning ske en vecka efter beräknat om man har en regelbunden cykel?)

Vet att ingen av er kan svara på om det är helt kört eller inte, men har ni några erfarenheter?
    Hon såg ju en pågående graviditet och ett foster som var 4 veckor och några dagar.. Hur kunde hon utifrån det säga att det var kört?

Skulle vara så tacksam om ni ville dela med er.

• Svar på tråden Missed abortion. Berätta era erfarenheter.

Puff!

Tack för ditt svar! Jag har ställt in mig på att det är kört. Tyckte det bara var så Märkligt att hon lät så tvärsäker.. Med tanke på att det inte borde gå att se hjärtljud då.. Grattis till din graviditet!!!

Tack igen. Det har du rätt i. Bara Å vänta och se på fredag..

Det ska jag göra :)

Fan vad jag lider med dig. Det är så jäkla hemskt alltså. Man vet ju att det är vanligt men ändå är det som en jävla chock. Är du sjukskriven inför fredag? Jag pluggar men har inte pallat gå dit på En vecka. Så tom och ledsen!

Fyfan alltså. Jag mår så dåligt. Trodde inte jag skulle ta det såhär hårt. Biter ihop inför dottern men det tär väldans på mitt förhållande. Väldigt nytt förhållande också. Vi gick från nykära till sorg. Fan för denna skit alltså. Började dessutom blöda idag så jag vet inte om det är på G att säga igång själv. Usch usch usch :(

Lider så med er alla. Jag går i min ledsamhet och tänker att sjukvården verkligen borde kosta på sig att ge ultraljud till alla kvinnor i vecka 8 typ. Alla som vill. Visst kan det gå galet efter men det är sånt långt spann till V 12 eller 18. Visst, dyrt, men det handlar ju om så viktiga saker. Denna chock, att barnet varit dött i flera veckor/månader, den är fan inte liten alltså. För mig var det ju "bara" vecka sju och jag är helt förstörd. Vågar inte tänka på hur det hade känts om det gått längre som det gjort för många av df. Stackare stackare säger Jag bara. Jag pendlar mellan ilska, sorg, rädsla och panik. Blev hemskickad av min Lärare idag som inte tyckte jag skulle vara där, har berättat för några Lärare, går en väldigt fysisk utbildning. Det som räddar mig är min dotter. Min kille är ju också en källa till lite ljuspunkter men jag tycker verkligen förhållandet är svårt nu. Han gör allt för att Jag ska må Okej, ändå blir jag så arg på honom. Vet inte varför :( ska försöka bättra mig. Så skönt att skriva av sig här. Kram på er!

Börjar gråta När jag läser ditt inlägg

Allt kom inte med. Lider med dig något så fruktansvärt.

Sjukt att vi är tre i samma tråd som får Gå igenom detta idag. Hur mår ni? Själv har jag skitont, spyr och mår skit. Inte blött jättemycket. Bröt ihop på sjukhuset. Jäkla skit detta

Jag och min kille ska träffa kurator imorgon. Jag tror det är bra, om man känner att man behöver det. Fyfan, värsta helgen i mitt snart 23åriga liv detta. Aldrig så Många tårar och skrik förut på samma helg. Usch :(

Här ligger jag inlagd på kvinnokliniken på julafton :( Kändes SÅ hemskt att lämma min dotter. Började störtstörtblöda, Fick feber och svimmade mitt i firandet. Akut in på sjukhuset. Hoppas ni mår bättre.

Svar på tråden Missed abortion. Berätta era erfarenheter.