Inlägg från: palomaland |Visa alla inlägg
  • palomaland

Missed abortion. Berätta era erfarenheter.

12 dec(förra torsdagen) åkte jag in på gynakuten för att jag hade rosa/bruna flytningar, dock inge ont i magen men ville ändå åka in för säkerhetsskull. Jag fick göra ett vul som tyvärr visade att jag inte alls var i vecka 14, utan min graviditet hade stannat av redan i v 6. I två jävla månader har jag gått och varit gravid på låtsas!! :'((
    Jag skickades hem och tre dagar senare kom missfallet igång av sig själv, dagen efter åkte jag in till gynakuten igen pga kraftiga smärtor.. nästan allt var ute men jag fick ändå ta cytotec för att få hjälp med det sista... fast det hände inte så mkt, lite blödningar men kände inte av något i magen.

Det här var min första graviditet och just nu känner jag mig bara lurad och rädd.... rädd för att bli gravid igen.... rädd för att få missfall igen..... men vi tänker inte ge upp.

• palomaland

Tänkte bara berätta att jag blev snabbt gravid igen efter missfallet som jag hade för drygt två månader sen, jag började ju blöda när jag var i v14 men det hade troligen dött redan i v 6.
    Nu är jag faktiskt i v6 igen och jag ska på ultraljud om 2 veckor... hoppas på att det inte stannat av i v6 den här gången också bara..

• palomaland
    gravidis2009 skrev 2014-03-01 19:43:05 följande:
    Haft 3 MA och 2 MF. Mitt senaste bekräftades häromdagen :( dött i vecka 13/14, skulle nu varit i vecka 17.
    Måste föda fram det, ska in imorgon för mediciner och läggas in på tisdag för förlossning.
    åhnej vad hemskt :(:( du har inte varit på någon slags utredning? ...eller varför blir det som det blir? :(
  • palomaland

Ja sjukt lurigt :( jag börjar bli nojjig nu... jag fick ju som sagt MA sist(grav stannat av i v 6 men fortsattte att lura mig till v 14) .... nu är jag i v 7 och mina gravidsymtom har försvunnit :( känner mig inte alls gravid längre och bara för några dar sen var jag jätteillamående, hade sprängande bröst å kände mig supergravid.... jag är rädd att något hände i v6 även den här gången för förra veckan hade jag rätt ont i magen och hade feber till och från :(
    Nästa onsdag ska jag göra ultraljud... och jag vågar inte hoppas på för mkt

• palomaland

För mig känns det självklart att göra ett tidigt ultraljud, jag kommer även göra ett i v 13.

Om min graviditet stannar upp ännu en gång utan att jag vet om det så vill jag veta det så fort som möjligt så jag slipper gå och tro i flera flera veckar att det växer något i magen när det inte gör det.

Ju fortare man får ett avslut ju fortare kan man försöka bli gravid på nytt igen.

Sen så betalar jag 600:- för privat ultraljud och det är värt varenda krona. Det extra kontrollbehovet kommer hjälpa mig VÄLDIGT mycket även om jag får missfall eller inte.

• palomaland

så jävla töntigt att hoppa på någon å säga att ens beslut inte är rätt!
    blir så jävla förbannad när du skriver "Vad spelar det för roll då? Sorgen över att det inte blev om man hoppats är ju densamma oavsett om man får veta att fostret dött samma dag man får missfall eller några veckor tidigare." Det spelar jävla stor roll för mig då jag har tusen gånger lättare att hantera det om jag får veta i tid! du verkar ju inte fatta! jag gick i 3 månader å var fejkgravid, DET var det jobbiga, inte själva missfallet!  hade varit bättre om jag fått cytotec någon månad tidigare för att börja om på nytt igen.

Min syster blev likförgiftad för hon gick med dött foster i flera månader... men ändå tycker du att det är onödigt att få göra ett tidigt ultaljud när man varit med om nåt sånt.

Nej kryp tillbaka till din grotta du det är ju för fasen 2014!! och tala för dig själv när det gäller dina känslor om hur man mår efter ett missfall för alla mår och funkar inte likadant!

Svar på tråden Missed abortion. Berätta era erfarenheter.