Inlägg från: Anonym (Jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag)

Missed abortion. Berätta era erfarenheter.

Jag med.. Fick reda på i måndags skulle ha varit i vecka 10. 

Hade småblödningar i 1 och en halv vecka. Men det sas vara vanligt och ingen fara. men det oroade mig oavsett vad dom sa...

Jag kände ändå på mig att något var fel. Så beställde tid på gyn för vul.

Och bebisen hade dött i vecka 6 och fanns inga hjärtljud..

Så 4 veckor jag gått och varit glad och trott jag varit gravid.. Berättat för folk om graviditeten som var sååå efterlängtad. Vi har försökt länge och när det äntligen lyckades var lyckan total.. Vi ville berätta för alla. Och nu behövt berätta för alla att det var ett Ma...

Hela måndagen grät jag.. Stup i ett.. Vet inte vad som är mest jobbigt. förlora barnet eller drömmen om fler barn? Små blöda hela dagarna och veta att den lilla har dött.. Och bara sitta och vänta på att blöda ut det känns hemskt.. Jag låg på kvällen och tänkte att nej jag kan inte sitta och vänta dag ut och dag in på att det ska ske och sen bli tvungen ta piller efter 5 veckor eller nåt. Nej bättre ta det nu och få det överstökat.

Känns som om jinxa ödet med att försöka få barn så länge och så ska hjärtat sluta slå på den lilla.. Nu i efterhand borde vi ha låtit bli. vi borde vara glada bara åt det vi har och inte önska oss mer eller försöka oss på mer. För det här vill jag aldrig någonsin genomgå igen...

Igår gick jag upp till gyn och sa jag ville ha piller som hjälper det hela ut. Tog dom vid 12 började inte blöda mer förns 14:30.  och då rann det rent blod verkligen, och som värkar och sammandragningar i timmar och värktabletterna hjälpte inte heller... Sen vid 19:30 började det komma lite klumpar och slem. Och det gjorde vrål ont.. Men så fort det var ute kändes det bättre. sen efter det var det som man stängde av kranen. Nu blöder jag som jag gjort i över en veckas tid.. typ flytning/småblödning fast färskt blod blandat med brunt blod. (Det bruna har jag ju blödit i dagar..) Kan det ha misslyckats? eller kan det vara så "Enkelt" ? Det gjorde ju vrål ont men brukar man inte blöda mer och längre och i flera veckor? Åtminstone som mens? För mig var det bara några timmar med rent blod och sammandragningar och sen över. 

• Anonym (Jag)
    urenbrudssynvinkel skrev 2014-08-19 21:44:04 följande:

jag blödde typ den dagen något grymt mycket sen avtog det dagen efter sen nästa dag fick jag en sjuk störtblödning men sen avtog det fast jag blödde typ till och från i 3 veckor men dock väldigt lite. Nu var jag ju dock längre än dig så jag vet inte hur mycket det spelar roll. 

Hoppas du mår bättre nu. 

Jag fick göra om " aborten" pillerna hade inte funkat första gången.. Så fick börja om processen med massa piller och värkar... Usch det var hemskt att behöva göra detta två gånger.. Förstår inte varför jag inte fick skrapas istället.. Sån ångest i dagar och veta att kroppen bär på något dött som inte vill komma ut.. Och när jag väl fick värkar var det som förlossningsvärkar och jag som har förlossningskräck efter mina tidigare traumatiska upplevelser..Hemskt.. Men nu var jag på återkontroll idag igen just för att se att allt var ute. Och nu sist hade det lyckats. Är jobbigt att inse att man inte längre är gravid.. Det kommer inget barn som.planerat utan allt bara avslutades.. Känns så sorgligt och trist. Livet ska bara gå vidare nu?

Har så svårt med tanken på att inget vart som planerat.
Svar på tråden Missed abortion. Berätta era erfarenheter.