• Lavelii

Missed abortion. Berätta era erfarenheter.

Jag fick ett konstaterar MA/ofostrig graviditet i onsdags. Jag hade det lite på känn men försökte förtränga mina känningar. Tänka att jag bara är paranoid. Som en del sa till mig. Men jag var på VUL för ca 3 veckor sedan nu. Trodde då att jag var i ca v 10 (gick efter sista mensens första dag). Men kommer till VUL och hon säger att hon ser en väldigt tidig graviditet, kanske v 4 max 5. Och då blir jag fundersam. Ok att man kan flyttas både fram ich tillbaka i det tidiga skedet. Men 5 veckor kändes för mkt och gick inte ihop med mina beräkningar. Hon menade dock att allt såg bra ut för den vecka hon beräknade att jag var i. Kunde inte se något embryo eller så som gick att mäta. Så jag fick en ny tid 2 ca 2 veckor senare. Nu i onsdags då. Och jag såg själv på VUL att hinnesäcken skrumpnat ihop och hon säge att graviditeten tyvärr inte utvecklat sig. Den känslan...behöver nog inte ens förklara den för er.

Nu har jag fått tid på onsdag för behandling med cytotec. Ska dit på måndag och få för-tabletter. Livrädd för smärtan. Verkligen. Och att förblöda. Tänker dock att jag kommer vata på sjukhus. Känns tryggare.

Men blir så arg att det inte verkar vilja komma ut av sig själv?? Inte haft minsta lilla blödningen eller flytningen fram tills nu. Alls!

Någon som vet varför det kan vara så??

Hade "önskat" att det skulle stötas ut av sig själv så man slipper sjukhus och piller!!

Så jäkla knäckande detta

Första graviditeten. Första MF.

• Lavelii

Fick innan idag första bruna flytningen... Kan det betyda att det är på g? Har inte fått mer efter det...

Har ont i nedre delen av ryggen också. En kollega sa att det kanske också är ett tecken på att det är på g då man kan känna smärta där precis när man ska föda också.

Jag vet ju inte eftersom jag aldrig varit gravid förut...

• Lavelii

Nu för en stund sen kom lite blod i pappret också. Och fortf ont i ryggslutet.

Usch känner mig så rädd inför vad som komma skall. Vet inte alls hur sammandragningar känns... mensvärk kan man tolerera!

• Lavelii

Jodå när jag väl är på sjukhuset så får jag smärtlindring starkare än det jag har hemma. Men blir ändå så rädd när man läser skräckupplevelse efter skräckupplevelse. Och eftersom de inte helt kan fastställa när graviditeten stoppades (troligtvis v 5 max 6 tänker jag dock) så blir jag lite oroad!

Och varför inget kommer av sig själv!!!!

Stark livmodertapp eller vad som inte vill öppna sig. Fattar inget!

Tack så mkt!

Svar på tråden Missed abortion. Berätta era erfarenheter.