• Ciamarie

Missed abortion. Berätta era erfarenheter.

Förra veckan fick jag bekräftat MA i vecka 10, fostret hade dött i vecka 8. Skrapades i helgen och allting har känts så himla tungt. Försöker att inte tänka på vilken vecka jag skulle ha varit i nu, men det är svårt. Jag känner mig misslyckad och att detta var mitt fel. Hoppas att det blir lättare snart.

• Ciamarie

@Elin det beror nog på vilken kommun man tillhör. Jag fick kuratorhjälp efteråt och det är något som de erbjuder alla där jag bor. Det var väldigt skönt att få prata av sig med någon som verkligen lyssnade.

• Ciamarie

Jag tror att du kan vara lugn på sjukhuset. Det finns personal som hjälper dig om något mot all förmodan skulle gå fel. Men det är jobbigt och skit just nu, om några veckor kanske det känns lite lättare att andas. Lycka till med behandlingen

• Ciamarie

Det kan betyda att det är på gång men det kan också dröja innan det sätter fart. Jag blödde ingenting efter att ha tagit cytotec på sjukhuset innan skrapningen, men hade som "sammandragningar" och ont som vid mensvärk.

• Ciamarie

Jag har faktiskt ingen aning om hur ont det gör eftersom jag blev skrapad. Men får du inte ta värktabletter under själva missfallet? Det borde du nog få om inte läkaren har sagt något annat. Finns ingen anledning till att du ska ha jätteont när det finns lindring. Annars kan du prova med en varm vetekudde om du har en. Skickar en kram och tänker på dig.

Svar på tråden Missed abortion. Berätta era erfarenheter.