• OKV3

Missed abortion. Berätta era erfarenheter.

Hejsan. Jag var på ett privat ultraljud i förrgår. Blev helt chockad när han sa att det var två hinnsäckar!!! Men han sa att den ena var i storlek som vecka 6 och att han inte såg något i den. Den andra hinnsäcken var större och där syntes det något i kanten i hinnsäcken. Han bad mig återkomma om 2 låååååånga veckor igen. Någon som har erfarenhet av liknande? Har det gått bra eller dåligt? 
    Enligt mina uträkningar är jag 8 v gången enl beräkningar med sista mens osv. Vi hade sex 4 och 6 augusti samt 14 aug men den 14 fick jag ett svagt plus mitt på dagen. Plussen blev sedan starkare därefter. Jag gissar att det inte är något levande kvar men hoppet finns ju.

• OKV3

Stackars dig, låter inte kul alls. Mitt förra ma kändes knappt ingenting. Låg på sjukhuset hela dagen, inget hände så på em fick jag åka hem. Vi tog en sväng till Maxi på vägen men när vi kom hem så gick jag på toaletten och då kom alltihop. Jag var i v 6-7 när det stannade och fick cytotec i v 10. Hade alla gravidsymtom man kan ha då. Nu har jag inte mkt alls. Så märkligt

• OKV3

Mm jag ska på ultraljud idag, orkar inte vänta tills måndag. Lika bra att få veta nu så man kan börja om sen.

• OKV3

Hej, nä nu var båda hinnsäckarna tomma och de hade inte växt alls. Så ska ta cytotec imorgon bitti tänkte jag. Det är okej tycker jag. Min sambo kom hem efter fem veckor på sjön. Det känns skönt att ha honom hemma nu.

Angående varför man inte släpper ifrån sig när det stannar av är pga av höga hormonhalter. Kroppen förstår inte.

Kramar til er alla, skönt att ni finns när det är tufft och vi kan stötta varandra.

Svar på tråden Missed abortion. Berätta era erfarenheter.