• Mandelmumsa

IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare

Hej alla! Jag skulle behöva lite hjälp. Jag har efter en lång historia med IVF-försök äntligen fått se ett hjärta slå för första gången igår i v. 6+6. Dock fanns det ett observandum. Embryot var väldigt litet. Det var 4 mm fast det borde varit 1 cm, vilket betydde att det storleksmässigt verkade vara en vecka yngre än det är. Är det någon som har fakta, egna erfarenheter eller har hört talas om eller läst om något sådant och kan berätta hur det gick i de fallen? Berätta gärna även om det inte slutade väl. Barnmorskan ville inte ge några som helst hintar om vartåt det oftast bär när det ser ut såhär, och väntan och ovissheten är ju så jobbig i denna process. Vi fick en ny tid 7/4 för att se hur det har utvecklats. Tacksam för allt ni kan dela med er av!

• Mandelmumsa

Grattis Mocha!
    Själv är jag på RD11 med en 6-dagars blasto som höll på att kläckas vid insättningen! Inte varje dag vi får se detta, sa läkaren :) Hon sa att de trodde på detta ägg. Vet dock inte själv vad jag ska tro. Jag har mycket molvärk, men det kan väl bero på vagitorerna? Och sen så känner jag INGENTING i brösten denna gång, de brukar alltid vara ömma och svullna vid detta laget. Idag är jag 2 dagar över beräknad mens. Och känner inte så mycket annat än molvärken.. Vad tror ni om chanserna? Har testdag på torsdag och vill inte tjuvtesta då jag fått testskräck av alla misslyckade försök. Är det en fördel att ägget kläcktes?

• Mandelmumsa

Spännande Heidi! Detta är första blaston som jag får insatt och detta var ett av 3 som odlades vidare då de var lite tveksamma på dag 2-3.

• Mandelmumsa

Hoppas du har rätt Snobben :) 2 dagar över bim idag. Ska mensen komma eller inte - det är den stora frågan...

• Mandelmumsa

Det låter ju fantastiskt, Heidi!!!!! Jag frågade om möjligheten att få tillbaka två blaston (om det hade blivit två), men det sa de att de bara tillåter i yttersta undantag!

Vet inte vad jag ska tro här. Känner mig inte alls gravid, men idag är det femte dagen över mens. Den kan ju naturligtvis bara vara försenad, även om den oftast inte blir såhär sen. Jag brukar få symtom fort när jag blivit gravid.. Är det någon som har upplevt någon skillnad vad gäller symtom efter frysförsök jämfört med färskförsök?

• Mandelmumsa

Snobben: Hur långt gången är du nu? Har du fått hunnit få symtom i denna graviditet och när kom de?

Heidi: Jag har testdag på torsdag! Nervöst! Vill egentligen inte testa men det är väl bäst att göra det. Bra att veta om man kan ta lite dricka på midsommarafton, samt att jag kan planera fortsättningen med kliniken utefter resultatet, innan de stänger. Får man fråga vilket land du gjort IVF i? Blev ju nyfiken nu!

• Mandelmumsa

Kan inte fatta det! Testade positivt idag :) Har knappt haft symtom. Ändå var strecket rätt starkt, starkare än sist, när jag fick missfall...

• Mandelmumsa

Tackar för alla grattis! :)

Snobben: Ja, jag har gjort många försök! Lika många som du, detta var nionde insättningen, med ägg nr elva. Blev gravid vid allra första men fick ett tidigt missfall (ofostrig graviditet). Sedan gick det ända till åttonde innan jag plussade nästa gång (nu i våras), och det slutade också i missfall. Och nu plussade jag igen på nionde.

• Mandelmumsa

Heidi: Jag hade heller inga symtom när jag plussade denna gång, detta trots att jag nästan varje gång tyckt mig ha symtom, även då jag inte plussat. Så jag hade tagit ut minuset på förhand denna gång, och blev mäkta överraskad när två streck trädde fram! :) Så uppenbarligen kan det variera väldigt från gång till gång!!

Snobben: Jag fick tid för ultraljud redan 3/7 så att jag ska hinna innan kliniken stänger. Jag kommer då att vara i v. 7+0.

• Mandelmumsa

Fick precis en brunaktig flytning. Finns det något hopp eller är det bara att vänta på missfallet? V 7+3.

Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare