Inlägg från: Anonym (Emma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Emma)

Har totalt tröttnat på mitt bonusbarn!

Anonym (lollan) skrev 2013-12-17 16:33:46 följande:
    Hon gillar sitt syskon och leker och hjälper till tycker jag. Det funkar kanon faktiskt, de gillar varandra!

Men precis som du säger, det blir mycket tid inne på rummet med datorn och där samlas disk på hög och kläder i drivor. Kanske ska jag testa att bara skita i att tjata om att hon ska hålla ordning nästa vecka, bara låta det vara en soptipp liksom. Och låta mannen vara den som sanerar rummet när hon har åkt till sin mamma - eller låta det stå och mögla till nästa gång hon kommer. Har faktiskt ingen lust att plocka disk och smutstvätt.

Misstänker att en del av problemet med att hon inte håller ordning på rummet är att hon får mycket "serverat" hos sin mamma. Där finns inga småbarn och säkert mer tid till att plocka efter henne än vad vi har här hemma. 

Även här samlas disk på hög inne på bonus rum, och förut tjatade jag dagligen på att det skulle plockas undan. Men så tröttnade jag på att tjata. Idag så ska rummet städas dagen innan byte, hon bor v.v, hur det ser ut under veckan hon är här struntar jag helt i. Och när det gäller kläder så tvättar jag enbart det som ligger i tvättkorgen.
    Så nu är det bara tjat en dag varannan vecka :)
Svar på tråden Har totalt tröttnat på mitt bonusbarn!