Inlägg från: Lindsey Egot the only one |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot the only one

Har totalt tröttnat på mitt bonusbarn!

Jag har sett detta hos en fd nära vän. Hon stötte bort sin bonusdotter som hon hade en fantastisk relation till i samma stund hon fick en egen dotter. Det var fruktansvärt att de hur denna kvinna som lovordat sin bonusdotter och älskat henne som sin egna helt plötsligt kände hat.

Fånga dagen skrev 2013-12-17 23:09:08 följande:
    Kunde flickans pappa fortsätta leva med någon som behandlade hans barn så illa? Kan man öht älska en sån person?
    De är skilda idag men det beror på att han satt i fängelse för ekobrott och drog med sig henne i den skiten. Hon skilde sig inte ens fast han hade massor av älskarinnor. Så fängelse blev visst droppen. Vi umgås inte idag. Vi slutade umgås med dom långt innan han åkte dit för ekobrott och visste inte vad som pågick.
    Anonym (mom) skrev 2013-12-19 01:00:45 följande:

Kan inte 12 åriga.flickan bo hos sin mamma mest, och bo hos er kanske varannan  torsdag kväll - söndag kväll?

Alltså 6-7 heldagar per månad och resten av tiden hos mamman?

Säg jag är dum högt till dig själv tills du fattar hur dumt ditt inlägg är! Barnet har rätt till sin pappa, pappan har enbart skyldigheter och ingen styvmorsa har rätt att skicka iväg något barn från familjen för att det inte passar hennes livsstil. Då får styvmorsan flytta om det inte passar att hennes man har barn sedan innan.
    Anonym (I) skrev 2013-12-19 13:24:21 följande:
    Men på vilket sätt får pappan och dottern en bättre relation av att dottern är hemma hos pappan när pappan jobbar sent alla vardagar? Vad blir bättre av att dottern är hemma hos pappan när han ändå inte är där?

Och varför skyller ni på ts när pappan uppenbarligen skiter fullständigt i sin dotter och sin relation med dottern? Är det inte pappans ansvar att vara pappa?
    Det problemet får TS ta med sin man. Det är inte flickans fel iaf och TS borde ta ut aggressionen på rätt person. Flickan har inte valt att ha skilda föräldrar, än mindre valt att få en styvmamma som inte kan lägga sin ilska där den hör hemma. Men tyvärr i många styvfamiljerskonstelation ser inte den nya kvinnan några fel på mannen utan enbart på hans ex och hennes ungar som faktiskt råkar vara hans ungar också även om de nya kvinnorna verkar förneka det.
    Ess skrev 2013-12-19 18:26:33 följande:
    Som sagt så är det milsvidd skillnad mellan egna och andras ungar.
    Precis det är mannens barn inte vemsomhelst ungar. Ev syskon till ens egna barn. Och det är inte en 12 årings fel att fadern prioriterar jobbet och det är inte ungens fel att TS retar sig på henne när TS egentligen borde irritera sig och ryta ifrån på si.n man. Men ju fler trådar jag läser på FL om styvfamiljerskonstelationer desto mer ser jag att det är en man som lämnat/lämnades av en kvinna som gjorde allt och nu har han hittat en ny kvinna som tar på sig exfruns roll. I de flesta fallen är det så och han fortsätter som han gjort hela livet. Prioriterar sitt arbete.
    Ess skrev 2013-12-19 19:37:34 följande:
    Då kan du ju berätta vem som ska ta hand om dottern?
    Han ska nog va väldigt försiktig om han inte vill förlora sitt hembiträde.
    TS kanske ska börja att ta upp ämnet med maken istället för att ge sig på barnet. Ta tag i det egentliga problemet.
    Ess skrev 2013-12-22 00:07:41 följande:

Ska tilägga att jag är en privat person som inte tycker om att ha gäster hemma, tycker det är skönt att va ifred när jag kommer hem. 

Fast dina styvbarn är inga gäster i ert hem utan är lika mycket familjemedlem som du. Bara det att du är vuxen och kan dra dig ur om du inte gillar, barn kan inte dra sig ur eftersom de är beroende av sina föräldrar
    Ess skrev 2014-01-04 22:29:21 följande:
    Nej, dom har aldrig bott här, i vårt nuvarande hem. Dom kom hit ett tag vh, sedan övergick det till att hälsa på över dagen.
    Vi har ingen nära kontakt med varann, så frågar du de så kommer dom med största sannolikhet att ge dig ungefär samma svar som jag. Vi är främmande för varann.
    Tragiskt
Svar på tråden Har totalt tröttnat på mitt bonusbarn!