• nymedlem

Har totalt tröttnat på mitt bonusbarn!

Ess skrev 2013-12-17 22:21:12 följande:
    Om föräldrarna själva fick tummarna loss och tog hand om sina mer eller mindre otrevliga avkommor, så slipper partnern irritera sig över dessa.

Om pappan skaffar så otrevliga avkommor så borde inte styvmorsor skaffa egna barn med den mannen?!
  • nymedlem
    Ess skrev 2013-12-19 18:26:33 följande:
    Som sagt så är det milsvidd skillnad mellan egna och andras ungar.

Har förstått att det är så för dig! Men min sambos barn är inte "andras ungar" på samma sätt som grannbarn på gatan. Dom tillhör familjen och är enormt älskade!

Man borde som vuxen kvinna ha vett nog att INTE skaffa nya ungar med en man där man inte klarar av hans tidigare barn!
  • nymedlem
    Ess skrev 2013-12-19 18:23:48 följande:
    Hjälper det om ts flyttar?
    Pappan tar ju inte hand om sitt barn. Utav vilken anledning ska barnet komma till pappan när han lämnar över ansvaret till ts?

Det blir ju i alla fall en trevligare hemmiljö för barnet om ts flyttar.
  • nymedlem
    Ess skrev 2013-12-19 19:38:54 följande:
    Det lär bli hos mamman i så fall, för pappan jobbar ju kväll och kan inte ha henne.

Han blir så illa tvungen att dra ner på arbetstiden eftersom han då blir ensamstående 2-3 barns pappa. Kanske vore bäst för alla inblandade!
  • nymedlem
    Ess skrev 2013-12-19 22:18:28 följande:
    Ja, det får han göra om inte mammorna tar heltid.
    Trist bara att han inte inser redan nu att hans frånvaro förstör ts och dotterns relation. 
    Trist att han inte inser att hans partners och hans barns relation inte är stark nog att klara av tjatande och tjaffsande, från båda hållen.

Jag tror inte på de relationerna där föräldern släpper allt och tror att det löser sig av sig självt. Det ser man ju här. Tjejen måste tycka det är pest att pappans partner går efter henne och tjatar om undanplock osv. När partnern i sin tur tycker precis lika illa om det, men känner att hon inte orkar/vill va städerska som med ett leende tar allt.
    Eftersom deras relation bygger på att dom gillar varann, så är detta döden att bli intvingade i dessa banor.

Sen har pappan mage att ovanpå allt gnälla över att han tycker ts gnäller på dottern (jag hade gladeligen strypt gubben). Hade han skött sin bit så är jag 99% säker på att hela scenariot sett annorlunda ut.

Jag har inte förstått om ts har pratat med mannen om detta?

Jag lever inte med mitt ex och bonusen längre, men jag gjorde det i ca 5 år så jag har det i åtanke när jag skriver i styvtrådar.

Min dåvarande sambo var borta på kvällarna extremt ofta under hans vecka med bonus, för mig var det aldrig något problem eftersom jag tycker så otroligt mycket om denna flicka.
    Men till skillnad från ts så var min son 7 år och hans dotter 11 år när vi blev sambos. Jag hade nog känt annorlunda om jag haft en liten?!

Det är för mig självklart att han ska säga ifrån hårt när hans sambo beter sig illa mot hans dotter!

Om upplägget inte fungerar så får dom diskutera saken, inte låta ts spy ut sin galla på dottern!
  • nymedlem
    Fånga dagen skrev 2013-12-21 13:23:01 följande:
    Nej alla bonusmammor ser det inte som att man är en familj. De väljer att inte inkludera barnen, och överlåter till deras far allt som har med barnen att göra.

Jag vet en styvmamma som aldrig ens brett en smörgås till barnen, som hon bott under samma tak med varannan helg sen de var 4 och 6 år. De här små barnen finns inte för henne. Visst känner barnen det!  Jag förstår inte att man kan bete sig så kyligt mot barn, och jag förstår ännu mindre att man vill dela sitt liv med en sån. Obegripligt!

Det är svagbegåvade män som tänker med fel huvud!
  • nymedlem
    Fånga dagen skrev 2013-12-21 20:45:51 följande:
    Om en styvmamma brer en smörgås åt sin mans barn, så behöver ju inte det betyda att han inte tar sitt föräldraansvar, för det gör den här pappan. Hennes kyla mot mannens barn är det många som reagerat starkt på. Ja, för mig är det fullständigt obegripligt att man vill dela sitt liv med en sån person.

Som sagt. Det måste vara något fel med den mannen! Hoppas dom inte skaffat gemensamma barn?
  • nymedlem
    Anonym (Meja) skrev 2013-12-21 21:01:55 följande:

Om du inte klarar av att se kopplingen mellan att Ess skrev att man enbart kan ta vardagliga konflikter med biologiska barn och det jag skrev om fostermammor så vet jag ärligt talat inte hur jag skall kunna förklara det tydligare men jag försöker:

*En fostermamma är inte biologisk mamma åt barnet. Det betyder att hon har inte varit gravid och fött barnet.

*En fostermamma har inte samma band till barnet som till ett eget barn utan hon får jobba ganska hårt för att det skall fungera.

Du menar alltså att om styvmamman får betalt så kan hon ta hand av dottern? Skall hon få betalt när hon lagar mat åt mannen också? När de har sex? 

Det är pengarna som är skillnaden alltså. Får man betalt för tjänsterna så utför man dem. Så fungerar det inte i vår familj som tur är. Fast vi har gemensam ekonomi så det kanske skiljer sig åt då.

Jag förstår precis hur du menar och tycker din jämförelse var ganska vettig faktiskt. För mig och sambon var vi EN familj trots att vi inte hade gemensamma barn utan båda hade barn sedan tidigare.

Det var "våra" barn i vår familj och där hjälptes vi åt som i vilken kärnfamilj som helst.

(tyvärr slut sen exakt 1 år tillbaka)
  • nymedlem
    Ess skrev 2013-12-21 21:58:13 följande:
    Nej det hade jag faktiskt inte gjort. Dom kunde gott släpa sina rumpor ner för trappan och fixa den själva, eller bli utan.

Du måste vara en av fl's mest osympatiska människor - next to "två underbara" och alla nick hon hade, har du några vänner i verkligheten? Finns det någon förutom din duperade man som ens gillar dig, eller som du gillar?

Jag är ärligt nyfiken och vill inte starta något tjafs om detta.
  • nymedlem
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-04 22:43:12 följande:
    Tragiskt
    Tragiskt men fullt förståeligt. Dom kan inte känt sig särskilt välkomna efter pappan hittat sin nya kvinna.
Svar på tråden Har totalt tröttnat på mitt bonusbarn!