Anonym (Meja) skrev 2013-12-19 07:32:26 följande:
Ha sitt barn mindre för att man inte har råd och samtidigt skaffa nya barn? Ger du liknande råd till folk som inte har råd att betala sina räkningar? Ge dina gamla räkningar till någon annan och handla mer på kredit!?
Eller skit i och skaffa jobb och gå till soc istället. Du tror alltså inte på eget ansvar utan tycker att andra skall ordna så att ditt livspussel går ihop?
Nu var ju inte TS i den sitsen men OM de hade varit beroende av mannens lön för att ha råd med fler barn så kan man ju inte lämna över ansvaret till någon annan utan man får snällt vänta med gemensamma barn tills dess att man har råd.
Om mamman till flickan jobbar kväll varannan vecka och inte heller har råd att ändra sina arbetstider så återstår fosterfamilj då eller?
Att se till att ha råd att ta ansvar för de barn man redan har innan man skaffar nya ingår inte i din världsbild?
Du verkar verkligen tycka att alla män skall kunna gå vidare och att biomamman alltid skall ta det största ansvaret om de tidigare barnen så att mannen kan skaffa ny fru och barn.
Jag vet att din man inte varit villig att ta ansvar men alla män är inte skitstövlar utan det finns faktiskt de som är villiga att ta ansvar för ALLA sina barn. Inte bara de han har med den kvinnan han för tillfället lever tillsamman med.
Dom är två föräldrar som har ansvar för det barnet. Kan inte pappan så får mamman ta barnet. Räkna aldrig in en tredje person som någon form av kombinerad barnvaktsslav/bankbok.
Klarar inte föräldrarna av att ta sitt ansvar för avkomman dom satt till världen, så är det väl som du skriver, fosterfamilj som gäller.
Personligen så bryr jag mig inte ett dyft om vem som tar hand om dem, bara det inte involverar mig.
Du vet uppenbarligen ingenting om hans situation. Men det faller under ett helt annat ämne och är totalt ot i denna tråden.