• GrukanGrace

Nordic IVF Center Malmö

Hej igen Mom2012

Tänk vi följs åt. Vi åker till Athen på lördag för utredning.

Kram

......

Alltså livet. Läste halva natten om äggdonation och kliniker i utlandet. Och väldigt ofta pratar men om ett för högt immunförsvar. Och i natt kände jag bara, det är jag! Min kropp kämpar ju heltiden med att försvara mig mot allt, bär, djur, vin nötter, nickel, damm, kvalster, parfym mm mm

Jag har ju testat Cortison på de två sista men här i Sverige görs inga imuntester vad jag kan utläsa. Fan! Om det är problemet så skulle inte äggdonation hjälpa. Och får man bukt med det då fungerar nog mina egna ägg.

Mailade drD sen i måndags. Och nu har vi bokat flyg till Athen på lördag. Provtagning måndag och hem tisdag.

Håll tummarna!

mom2012 skrev 2015-07-18 17:41:28 följande:

Då är vi två.... jag ska göra en lapraskopi nästa vecka faktiskt. Känner mig nervös trots att jag gjort en för ett par år sedan.

Jag har haft en hektisk sommar Vi började läsa om Äggdonation men ramlade på en möjlighet att försöka en gång till med egna ägg och spermier. 

Jag har varit och gjort en utredning utomlands som visar på att jag har immunologiska problem samt att den klinikens råd till oss med endoemtrios är att göra 1. lapraskopi där de bränner all Endo. 2. IVF I 2 cycler, dvs 1 för äggplock och 1 för återföring. På så vis har vi med inflammatoriska sjukdommar bäst förutsättningar. Det testet gav svar på saker som vi misstänkt länge, men proverna tas Inte I sverige. De skickades till USA/Chicago.

Jag kommer att medicinera med Kortison, Intralipider, Neupogen för immunproblemen, Något för att dämpa inflammationen, Antibiotika samt att jag ska ta blodtunnande pga jag har en sådan sjukdom I grunden också där jag har öka risk för blodproppar.

Går det inte denna gång så går det aldrig

Om någon är nyfiken på detta så skicka mig ett privat PM

• GrukanGrace

Nu är vi i Athen. Badar vid poolen ochctittad morgon träffar vi DR D för prover. Känns såå bra. Kram

• GrukanGrace

Lovar ta med värme hem. Känner oss hoppfulla, vilket vi i och för sig gjort hela tiden eftersom vi ändrat och donat för att lyckas.

Stor kram till er alla

• GrukanGrace

Kan bara hålla med. Var på life clinic i måndags och tog prover. Mycket proffsigt och förtroendeingivande. Fick testsvar idag och min egen analys är glasklar detta är så jävla bra.

I morgon by Skype tid bokad med dr D. Om ni vill så kan jag lägga in provsvar plus det jag blir ordinerad.

Kram

mom2012 skrev 2015-08-03 20:03:29 följande:

Har som ni vet varit och gjort immunutredning i Athen. Den gjorde jag på Serum, mycket bra klinik. Men de ville inte stötta mig på disans med uppföljning och behandling av immunförsvaret. Jag ville inte experimenera med det själv så jag sökte upp Life Clinic och har idag haft 1 h consultation med läkaren.

Jag känner mig hoppfull och trygg. Jag vet att det inte är magi och att det så klart inte tar sig på första försöket nu men oj vad jag hoppas.

Om någon av er efter era IVF fått sjukdomssymtom ca ruvardag 7 så ska ni absolut inboxa mig och få tips.  

• GrukanGrace
    Libra1 skrev 2015-08-04 07:43:29 följande:
    Man kan inte hålla reda på alla. :)

Vi har försökt i 6 år, 3 med IVF. Oförklarligt barnlösa. Har aldrig lyckats själva. Men visst har vi funderat många gånger på om det är stopp i äggledarna som är problemet. Skulle vara skönt att få det bevisat. Kanske vi borde betala för att få den gjord.

Vi får se vad titthålsoperationen visar först. :)
    Jag fick gjort en kontraströntgen/spolning av äggledarna och den ena verkade ha totalt stopp. 

Men nu när vi var i athen så sa dr D att det kan vara så att, eftersom vi tror att mitt immunförsvar är förhöjt och min kropp nu med alla ivf:er är på helspänn så krampar min äggledare vid undersökning. Och gör ett stopp men vi får se det var inte 100% men man kan ju alltid hoppas. Det var visst en inte alltför ovanlig reaktion om man nu har problem. 
  • GrukanGrace

Vad menar du med scratching? Skrapning av livmoderslemhinnan?

I mitt fall med högt immunförsvar så hade det helt motsatt effekt. Det var inte att rekommendera en DrD. På life clinic. Men det var för mig och det är kanske inte ens det du menar. Kram på dig

mom2012 skrev 2015-08-08 17:09:18 följande:

Det går, fast inte helt OK. Är lite bitter över att Athen kliniken Serum inte ville stötta oss på distans kring uppföljning av immunförsvaret när jag tar medicinerna (vågar inte riktigt ta dem på egen hand, experimenterar inte gärna med kroppen), vilket det lät som när vi var hos dem I Athen. Ska Life clinic stötta oss så vill de att vi ska komma till dem och göra om immuntestet. Flyga till Athen + 550 euro en gang till, när testet gjordes I slutet av Juni. 10 000 sek till...... är inte gjord av pengar.

Så vi står inför ett val, medicinera enligt Serum på egen hand, eller öppna plånboken och göra med Life Clinic (som stöttar oss på distans).

Ska till Nordic 11/8 för scratching och sen upplägg av behandlingsplanen. Tanken är att starta med Gonal-F 17/8. Sen fryser vi alla befruktade embryos (om vi har den turen) och gör åteföring I annan cykel. Det är det absolut bästa för oss med Endometrios sager bade Serum och Life Clinic I Athen.

• GrukanGrace

Jag hade hinnsäck kvar men gjorde ett nytt UL efter någon dag och då var det borta. Minns inte riktigt men det kunde vara tidigt MF men om jag minns rätt så kunde det även vara en eftersläpning, att kroppenbinte absorberat/stött ut.

Kram

mom2012 skrev 2015-08-11 11:41:38 följande:

Snopen. Idag trodde jag att jag skulle få grönt ljus att starta behandling men det var tjock slemhinna och risk att hinnsäck fanns kvar. Någon som varit med om detta från en behandling med att en hinnsäck syns i livmodern. Betyder det att jag varit gravid och att det stannat av? Det förklarar i så fall mina lustiga gravtest som va både plus och minus.

Om ni haft hinnsäck i livmodern. Vad gjordes efter det? Väntar man på mens eller vad händer? (Har varit nedreglerad med enanton. Kanske blödde jag ej ordentligt efter behandlingen i juni??).

• GrukanGrace

Klart att du ska röra på dig. Försök bara att inte få hög puls. Man ska inte pressa kroppen. Men att vara ute i friska luften och röra dig. Är säkert bara bra.

Håller tummarna för er!

mom2012 skrev 2015-10-18 09:22:44 följande:

Ojdå. Jag va ute på friluftsaktivitet 5 timmar i går. Hoppas inte jag får äta upp det. Tog det lugnt och lät de andra i gänget göra lyft och bära tungt mm.

Har dock tagit ledigt tom onsdag i veckan. För att maxa vilandet och ej riskera att stressa.

• GrukanGrace

Ja jag kan inte klaga på hjälpen. Tycker att jag får tydliga instruktioner och snabba svar oftast.

Men mitt hopp börjar tryta lite ???? Vi gjorde 7 ivf och nu inne på 3:e naturliga försöket med immunförsvar.

Tycker verkligen att det skulle vara vår tur nu. Men vi får se. Äl idag.

Kram håller tummarna för er!

mom2012 skrev 2015-10-19 21:15:55 följande:

Tack! Idag frågade grekiska doktorn om jag kände mig gravid. Då insåg jag att jag känner ingenting alls. Igår stramade det i magen men idag helt opåverkad. Tänkte att det nog är dåligt tecken. Han vill jag ka ta bhcg fredag redan. Huh. Bara 4 dgr kvar ju. Vågar nog inte avläsa det svaret själv!

Hur är det för dig grukangrace. Har du fått bra hjälp i athen tycker du?

• GrukanGrace

Åhhhhhh grattis så härligt!

mom2012 skrev 2015-10-23 17:16:52 följande:

Är i chock. Syskon - ivf nummer 10 lyckades med immunologisk support! Ni som följt mig vet min resa och alla ivf vi gjort sedan 201303. Hcg i blodet va 57 och jag är gravid. Nu börjar nästa oro....att få lyckan att behålla det lilla livet till officiell testdag och framåt. Jag fick även ett svagt plus på testlagrets sticka på eftermiddagsurin och 1 h efter jag redan kissat. Vi har gråtit av lycka här hemma!

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö