Nordic IVF Center Malmö
Hej igen Mom2012
Tänk vi följs åt. Vi åker till Athen på lördag för utredning.
Kram
......
Alltså livet. Läste halva natten om äggdonation och kliniker i utlandet. Och väldigt ofta pratar men om ett för högt immunförsvar. Och i natt kände jag bara, det är jag! Min kropp kämpar ju heltiden med att försvara mig mot allt, bär, djur, vin nötter, nickel, damm, kvalster, parfym mm mm
Jag har ju testat Cortison på de två sista men här i Sverige görs inga imuntester vad jag kan utläsa. Fan! Om det är problemet så skulle inte äggdonation hjälpa. Och får man bukt med det då fungerar nog mina egna ägg.
Mailade drD sen i måndags. Och nu har vi bokat flyg till Athen på lördag. Provtagning måndag och hem tisdag.
Håll tummarna!
Då är vi två.... jag ska göra en lapraskopi nästa vecka faktiskt. Känner mig nervös trots att jag gjort en för ett par år sedan.
Jag har haft en hektisk sommar Vi började läsa om Äggdonation men ramlade på en möjlighet att försöka en gång till med egna ägg och spermier.
Jag har varit och gjort en utredning utomlands som visar på att jag har immunologiska problem samt att den klinikens råd till oss med endoemtrios är att göra 1. lapraskopi där de bränner all Endo. 2. IVF I 2 cycler, dvs 1 för äggplock och 1 för återföring. På så vis har vi med inflammatoriska sjukdommar bäst förutsättningar. Det testet gav svar på saker som vi misstänkt länge, men proverna tas Inte I sverige. De skickades till USA/Chicago.
Jag kommer att medicinera med Kortison, Intralipider, Neupogen för immunproblemen, Något för att dämpa inflammationen, Antibiotika samt att jag ska ta blodtunnande pga jag har en sådan sjukdom I grunden också där jag har öka risk för blodproppar.
Går det inte denna gång så går det aldrig
Om någon är nyfiken på detta så skicka mig ett privat PM