• GrukanGrace

Nordic IVF Center Malmö

Skickar min varmaste kram till er.

mom2012 skrev 2015-11-26 10:16:38 följande:

Tack för en stöd tjejer. Det är skönt att ha en ventil! Vi ska träffa psykolog från mvc på måndag för samtal vilket blir mkt skönt. Gubben sluter sig och jag pratar vid problem så det blir bra att tvingas prata och lyssna på varandra iaf ett par ggr.

• GrukanGrace

Nu ber jag er hålla tummarna efter 7 ivf och nu 4:e försöket med immunsupport från DrD fick jag ett positivt besked på testet i morse. Dag 26 så det är 2 dagar före min förväntade blödning.

Jag har inga stora förhoppningar men ändå så glad jag är just nu ????

Mitt HCG idag var 13,8 säger väl inte så mycket? Är ju v3+4

Kram

• GrukanGrace

Tack vännen! Jag tror verkligen inte på det, men är ändå glad att något händer efter alla försök.

Tänker på er.

Kram

mom2012 skrev 2015-11-27 14:40:56 följande:

Hcg över 5 = gravid grukangrace!!! Håller tummarna stenhårt för dig.

• GrukanGrace

Åh håller tummar och tår allt vad det går. Varför ska det vara så svårt och jobbigt ????????

mom2012 skrev 2015-11-30 17:00:37 följande:

Känner mig lite nere idag. I helgen fick jag smärtor som pågick ca 1 h och sen kom en störtblödning och en svart klump. Efter det inga smärtor och bara lätt mensblödning sedan dess. I morgon är det kontroll hos gyn. Det kan ju omöjligt vara så att graviditeten finns kvar men en liten liten del av mig hoppas fortfarande på ett mirakel. Magen är fortfarande hård och rund och det kommer bli väldigt jobbigt att gå till jobbet på onsdag. . . .

• GrukanGrace

????

Kram på dig

mom2012 skrev 2015-12-03 20:43:53 följande:

Tack för att ni tänker på mig. Betyder mycket!

• GrukanGrace

Skall ta nya prover på fredag med mitt HCG är nog ändå alldeles för lågt. Ökar var fjärde dag.

På måndag vul. Är inte ett dugg hoppfull. Hoppas bara på att det inte fastnat i äggledaren och att det blir komplikationer.

Hur mår du?

Kram

mom2012 skrev 2015-12-09 19:08:34 följande:

Hur går det för er andra? Tönker på er

• GrukanGrace

Ja en dag i taget. Och ja jag förstår alltför väl vad du menar.

Kram

mom2012 skrev 2015-12-10 12:00:01 följande:

Jag tycker jag mår bättre nu. Jag ser framåt, men är otroligt rädd att detta var vårt sista pluss (har ett ägg i frysen kvar). Att få ett pluss och sedan bli snuvad på det är nog värre än att aldrig få det där plusset. Ja ni som kämpat länge vet ju....

Grukan jag hoppas verkligen att allt ser bra ut på måndag. Jag ska tänka på dig och hålla alla tummar och tår. Gravid tills motsatsen bevisats och fortsätt med alla mediciner och vitaminer.

• GrukanGrace

Det gick bra idag. HCG hade gått upp kite men det vara soökar. Det fanns i get i livmodern och den var väldigt tjock 17mm.

Sorana trodde att det skulle bli blödning inom några dagar. Ska dit igen på torsdag för nytt HCG.

Kram

mom2012 skrev 2015-12-10 12:00:01 följande:

Jag tycker jag mår bättre nu. Jag ser framåt, men är otroligt rädd att detta var vårt sista pluss (har ett ägg i frysen kvar). Att få ett pluss och sedan bli snuvad på det är nog värre än att aldrig få det där plusset. Ja ni som kämpat länge vet ju....

Grukan jag hoppas verkligen att allt ser bra ut på måndag. Jag ska tänka på dig och hålla alla tummar och tår. Gravid tills motsatsen bevisats och fortsätt med alla mediciner och vitaminer.

• GrukanGrace

Jodå det har gått bra. Har fått blödning. Och HCG var nere på 3,56 i förra veckan. Så nu på cd 6 och har börjat med pergotime dubbel dos.

2016 ska det ske.

Puss o kram på er alla nu jävlar ska vi alla lyckas!

mom2012 skrev 2015-12-20 21:05:49 följande:

Hur har det gått grukangrace? Har tänkt på dig...

• GrukanGrace

Jag är också kvar i tråden. Fyller 42 idag. Längtar önskar så att 2016 blir vårt år.

Kram på er alla

• GrukanGrace

Go go go!

Håller tummar och tår allt vad det går!

mom2012 skrev 2016-04-20 16:29:03 följande:

Det kom sig starkt vid lunchtid sen så jag har ägglossning på g :) hurra! Väntar på tid för återföring. Tyvärr är mina inflammation prover förhöjda trots medicinering mot högt Tnf alfa men jag känner mig så motiverad nu.... vil ju inte avbryta.

• GrukanGrace

Nu håller jag mina tummar just för dig. Stor stor kram

mom2012 skrev 2016-04-21 11:50:04 följande:

Solen skiner och jag känner mig taggad.

Har nu äntligen fått tid för återföring efter 5 månaders själslig vila efter missfallet. Det sker på tisdag 26/4 Så nästa vecka vid denna tiden är jag inne I ruvarfasen igen för 12.e gången sedan 2013.

Någon mer här inne som är på G I behandling? Vore trevligt att följas åt

• GrukanGrace

Extra kram till dig.

Vi har nu gått vidare och väntar på äggdonation.

Puss kram och lycka till alla kämpar!

mom2012 skrev 2016-05-06 13:57:49 följande:

Tack tjejer. Hoppades verkligen på under denna gång eftersom det gick på 1a försöket med immunsuoort, men men. Nu slickar vi såren med en restresa i sol och värme och god mat. Väntar på mensen som blir sista köftsmällen sen får vi gå vidare.

• GrukanGrace

Ja vi har verkligen följts åt länge vi två.

Det var svårt att ge upp men nu har jag landat i att vi inte ger upp utan det finns ett halmstrå till och drömmen om att lyckas är så stark. Så ÄD känns nu helt rätt.

Kram alla kämpar!

mom2012 skrev 2016-05-19 16:19:55 följande:

Ja.... vad gör man efter 13 ivf för syskon när det inte fungerar. Längtan efter syskon är så stor. Trodde ärligt inte det efter att vi fick 1a barnet. Hör finns mer kärlek till fler barn! Kram alla som kämpar och ni som är gravida som följts åt här i tråden och tack för lyckönskningar.

• GrukanGrace

Håller tummarna!

Vi ska få tillbaka två blasto på måndag. Igår dag 1 var 8 av 11 rätt befruktade.

Kram

mom2012 skrev 2016-06-29 13:21:31 följande:

Vi ställde in vår sista IVF nu i Juni pga bara 2 folliklar och vi hade ju ändå ställt in oss på Äggdonation efter sommaren. Läkaren på Nordic sa med glimten I ögat att vi kunde ju ta vara på de 2 äggen som fanns och ovitrellen skulle ju ändå tas. Sagt och gjort så körde vi 3 dgr "Baby Dance" som det heter I fertility friend. Nu är jag lite I chock. Jag fick igår en tydlig implantationsdipp I min tempning. Jag har inte sovit på hela natten av nyfikenhet och oro men när jag tog tempen I morse hade den stigit igen! 

Jag har kollat igenom alla mina grafer sedan 2011 och ser ingen där jag haft en dipp innan mens på detta viset. Bara en rejäl dipp de 2 ggr jag varit gravid (2011-06 samt 2015-09). Mensen kommer oftast ca 14 dgr efter Ägglossning.

Vad tror ni tjejer? Är det min kropp som spelar mig ett spratt nu? Tog ett gravtest I dag men det var negativt, är bara på 11 DPO så det kan ju vara lite tidigt.

• GrukanGrace

Ja detta hopp o förtvivlan.

Vi kollade av med IVI i Spanien och AVA i Riga. Riga var grymt familjära och jag och sambon väldigt nöjda efter vårt skypemöte.

Vi fick skicka in våra looks. Längd, hårfärg, ögonfärg vikt och lite intressen.

Sen fick vi tre förslag att välja mellan. Den ena var väldigt lik mig fysiskt och intresse så henne valde vi. Vi fick också se en datoranimerad bild. Inte på henne utan en bild gjort enligt de fysiska attribut som hon hade.

Så absolut före ni väljer känner jag.

Och AVA har fått alla mina athenunderlag och alla ivfer. Så jag tar 20 mg predisolon, trombyl,

Hör av dig om du vill veta mer så kan jag PM:a

mom2012 skrev 2016-07-01 12:36:03 följande:

Nej det var nog för höga hopp för min del. Bruna spottings startade igår. Mensen lär väl köra igång inom 2 dgr. Men men....

Håller tummarna målamitthjärta och hoppas allt går mkt bra och smidigt för dig.

Grukangrace fantastiskt bra skörd. Bra gjort make och donator! Hoppas vi får en lika bra donator och att mannens spermier är tillräckligt ok. Vi ska ner till athen 25 juli för koll och sen stänger de augusti. Slutet September blir det för vår del. Vi har ännu inte fått se vår donators profil. Efter äggplock sa kliniken. Men då är det ju för sent att neka till henne. Hur gjorde din klinik?

• GrukanGrace

Hej

Nu när Nordic har sommarstängt vem vänder man sig till då för vul? Behöver göra ett 1-2 augusti.

Tror det blir svårt med tid på vanlig mottagning eller?

• GrukanGrace

Ok tack då ringer jag dem. Vill inte vänta längre än nödvändigt.

Åh igår eller i natt missade jag att ta en progynonrablett. Fan.

Men jag kan inte vrida tillbaka klockan så jag ska släppa det nu.

Kram

mom2012 skrev 2016-07-20 20:48:04 följande:

Hej. Kontakta emma kliniken i Malmö. Tror de har öppet. Annars vanliga gyn. De kan ju inte stänga på sjukhuset Kan jag tycka.... Jag fick göra mitt v 7 vul på Nordic i v 10 tror jag. Det va mitt i sommaren för mig. Nordic tar 1500 för ett vul. Tror Emma kliniken tar 500 kr.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö