• Moolie

Nordic IVF Center Malmö

Ultraljud imorgon! :) Gick in i v 9 igår!

Vi kommer inte göra vårt ultraljud på Nordic då vi fått ultraljud gratis i vårt landsting...! Något som de rekommenderade oss att kolla upp pga resvägen.

Hoppas det går bra för er andra! :)

• Moolie

Ultraljud imorgon! :) Gick in i v 9 igår!

Vi kommer inte göra vårt ultraljud på Nordic då vi fått ultraljud gratis i vårt landsting...! Något som de rekommenderade oss att kolla upp pga resvägen.

Hoppas det går bra för er andra! :)

• Moolie
    ITM skrev 2014-03-12 07:15:49 följande:
    Lycka till Moolie idag med ultraljudet!:)

Är de någon som vet om man får typ macka eller något efter äggplock?

Man får en macka och te/juice eftersom man varit fastande så länge! :)

Var på ultraljud idag... 8+2. Inget hjärtljud... Återkontroll till en överläkare den 24e... Vi hoppas på det bästa... Men det ser inte bra ut... Missed abortion heter det tydligen på "internet språk". Bara upp i sadeln igen...
  • Moolie
    Nassa skrev 2014-03-12 19:22:06 följande:
    Hej Alla! Moolie: Jag är verkligen ledsen för din skull. Jag vet hur det känns har varit i din situation man pendlar mellan hopp och förtvivlan då man inte vill riktigt tro att hjärtat inte slår.... jag hoppas att du kan hitta strykan att orka för fler försök. Hör av dig om du vill prata om det. 2014Bebis; håller tummarna att de fastnar! :)  Jag startar med sprutorna i morgon kväll. Glad att komma igång men samtidigt nervös.... :)

Jag vet inte så mycket om något... Så frågor har jag inga... Förhoppningarna är låga... Samtidigt är de ganska så låga... Något som jag däremot har att klaga på är vårt sjukhus... Tur de inte har någon förlossning där längre... Otroligt oprofessionella... Hoppas vi kan byta till det sjukhuset vi vill förlösa på sen.... Vill byta omgående....
  • Moolie
    Gina43 skrev 2014-03-12 19:37:43 följande:
    [quote=72739759][quote-nick]Moolie skrev 2014-03-12 Var på ultraljud idag... 8+2. Inget hjärtljud... Återkontroll till en överläkare den 24e... Vi hoppas på det bästa... Men det ser inte bra ut... Missed abortion heter det tydligen på "internet språk". Bara upp i sadeln igen...

Oj vad trist! Det är verkligen tråkiga nyheter!! Man är ju spänd och förväntansfull vid tidigt VUL också! Stor styrkekram!![/quote] Ja, vi förväntade oss verkligen att se det lilla hjärtljudet... Nu vill jag bara ha det svart på vitt... Abort eller ett foster.... Jag vill inte vänta längre....
  • Moolie
    Libra1 skrev 2014-03-12 22:20:33 följande:
    Jag fick se hjärtat slå i vecka 7+6. Sen fick jag en blödning och MA konstaterades i 9+6. Ville vänta ut det men orkade inte mer efter ca 2 veckor. Fick då skrapas. Det kan tyvärr ta lång tid. :-/

Tror du vi kan vara igång i Maj igen...? :(
  • Moolie
    ITM skrev 2014-03-13 09:26:13 följande:
    Moolie beklagar verkligen. Tack för alla kloka ord ang vårt "lilla" dilemma om frysa eller ej. Har precis pratat med Eva av de 7 ägg som plockades ut igår så var 1 en tom zon bara 1 var omoget MEN hela 5 lever i delar sig fint. Går besked imorgon om de blir ET imorgon eller måndag... Nassa lycka till med sprutorna.

Fem?! Bra skörd! :) Det går nog minst ett till frysen!!
  • Moolie
    ITM skrev 2014-03-13 10:47:37 följande:
    Tack Edison men på min iPhone syns ingen röd hand!

Är du via appen eller safari/webbläsare?
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö