Nordic IVF Center Malmö
Edison skrev 2014-03-13 10:00:28 följande:
Vad ledsen jag blir för er skull Moolie :( Jag vet hur hemsk väntan är. Man vill bara veta!!! Jag fick också MA förra året. Fick en liten blödning i v11, åkte in till sjukhuset för ultraljud och man konstaterade då att hjärtat slutat slå och att fostret slutat att växa, så man misstänkte att jag hade fått MA. Jag skulle komma tillbaka efter en vecka så dem kunde kolla om det växt något mer. En vecka senare kom jag dit igen och då hade det inte ändrats sedan jag var där sist. Det var MA :( Dem sa då att det kom till att komma ut av sig själv. Men efter 2 veckor hade fortfarande inget hänt, så fick åka till sjukhuset och fick med mig piller hem som skulle stöta ut fostret. Det var hemskt!!!! Jag hade väldigt mycket problem efter det. Allt kom tydligen inte ut med tabletterna. Så efter 2 veckor sattes allt gång igen och det började komma ut små delar. Sedan lugnade ner sig, för att sedan sätta igång igen. Det tog liksom aldrig slut, 2 månader höll jag på innan det var över. Det var tortyr! Sedan tog det ytterligare en månad tills mensen kom tillbaka. Hoppas aldrig behöva gå igenom det igen! Och om det skulle hända, så kommer jag att kräva att bli skrapad så jag vet att allt kommit ut. Styrkekramat till dig!!Men usch! :( Med tanke på vårt sjukhus skulle det inte förvåna mig om vi råkat ut för samma sak... Landstinget har dåligt rykte... Missar hjärtinfarkter, cancer, förlossningsskador, förlossningskomplikationer osv.! Vi kommer byta fortast möjligt!! Usch.... Två månader... :((
Libra1 skrev 2014-03-13 10:10:07 följande:
Moolie: Svårt att säga. Men förhoppningsvis borde det gå. Jag tyckte det var skönt med en paus efter. På Kvinnokliniken här verkar de inte vilja ge Cytotec och sen skicka hem en. Känns bra tycker jag. Jag fick skrapas eftersom jag gått lite längre. :-/Usch! :( Jag har ingen aning om hur det fungerar på det sjukhuset vi kommer byta till...