Nordic IVF Center Malmö
haha, vilken dum fråga, please ignore! Var lite distraherad
haha, vilken dum fråga, please ignore! Var lite distraherad
Tydligt negativt test idag, RD9 (14 dagar efter äggplock). Om jag hade varit gravid skulle det nog visa sig nu. Nåja, då kan jag alltså sippa vin på altanen i sommar..
What to do now? Lösningar, konstruktivt tänkande:
Förbereder mig på att mensen ska komma och på att vi får hosta upp ca 60 000 kr i augusti. Hur nu det ska gå till. Det är lika dålig timing nu (pga nytt boende) som vid förra 3-packet (bröllop och lghköp), men det gick ju. Får sälja en del av mina fonder och så får vi väl låna till en del. Jag har iofs studieskulder men vi har ju inga andra lån än bostadslån. Det är ändå olustigt eftersom min buffert redan är hyfsat låg nu.
Sett mot att vi gjorde en väldigt bra affär på lägenheten nu (det är nästan så att vi skäms, så bra betalt fick vi), så får jag väl tänka att 60-70 000 kr inte är så mycket.
Vi har funderat på att välja en annan klinik nästa gång, en som är större. Min klinik visar inte sina resultat, så vi kan tyvärr inte jämföra med den andra. Den andra kliniken är större och dyrare, 68 000 kr för ett 3-pack. Vi får fundera. Vi vill ju gå dit vi kan få bäst resultat. Var finns bästa labbet? Kanske på den andra kliniken tror jag. Andra tänkbara saker att väga in är hur juste kliniken är. Här är faktiskt Nordic väldigt bra, inte som andra kliniker som man läst om och som ser sin chans att få betalt till varje pris - inga extra UL, inga återkopplingssamtal utan prislapp, ingen återbetalning efter misslyckad återföring osv. Här kan vi inte utvärdera den andra kliniken eftersom vi inte vet hur de är. Får läss villkoren.
Jahapp, mycket att tänka på.
Tack för stöd! Jo, eftersom jag fick en blastocyst så borde jag ha fått åtminstone ett svagt plus vid det här laget. Men officiell TD är om en vecka, på måndag. Vi får sätta punkt först när mensen kommer!
Tja, märkligt nog har jag varit illamående idag hela förmiddagen och kände lätt illamående igår och i förrgår. Det är klart, det kan vara Lutinus. Eller något helt annat.
Mom2012: Trist att ni inte får 3-pack. Det blir ju snabbt väldigt dyrt!
Jag tror inte de nekar oss 3-pack, inte än. Vi har totalt gjort 2 IVF, fått ett barn och fått blastocyster på båda försöken. Äggreserven är god och det är manlig faktor. Jag har en bit kvar tills jag faller inom den äldre ålderskategorin (som de tar mer betalt för). Därmed är det inte sagt att det blir barn för det!
Var nere på kliniken idag för ultraljud men det gick inget bra. Det var tomt och hon kunde se något som kanske var fosterliknande men det hade inte utvecklats. Fick remiss in till kvinnokliniken för ett ultraljud nästa vecka, men det känns verkligen helt kört nu Smiley frown Så nu ska jag bara vänta på blödningen ska starta....
Ni som har haft lutinus hur långt tid tar det innan det försvinner ur kroppen ?
Extra pissigt att vi måste vänta till augusti för att starta ett FET....
Fick samtal från kliniken nu och 1 blastosyst är där och redo för återföring. Vet inget om kvaliteten för det sa hon ej men oerhört spännande då vi aldrig aldrig fått blasto! Inget till frys som det ser ut nu. Vi är ändå nöjda, avslutning med flaggan i topp (vårt sista försök).
MålaMittHjärta: Hur mår du?
Hur går det för dig Libra 1? Är det behandligsstart snart?
RD10 här idag. Jag har - lustigt nog - mått lite illa varje dag sedan i helgen. I början var det väldigt lätt illamående, nästan så att jag undrade om jag inbillade mig. Igår var det riktigt illamående på förmiddagen, så det inbillade jag mig inte. Imorse kände jag det igen. Man kan bli illamående av Lutinus vet jag. Märkligt att det ska börja nu och spela mig ett sådant fult spratt! Jag mår aldrig illa annars (bara om jag är bakis).
Jag tror tyvärr att mensen är på gång, är BIM +1 nu. Det är ingen riktig spotting än, men trosskyddet är inte lika vitaktigt som tidigare i veckan. Antingen kommer mensen nu eller så tänkte jag testa på nytt imorgon eller i övermorgon. Får väl testa ändå. Utgår ifrån att jag inte är gravid, men någonstans så hoppas man ju ändå.
Jag bearbetar fortlöpande. Försöker tänka att det finns en mening med att det inte blir barn just nu.
Ja, myom syns på UL. Jag har några mindre som syntes vid förra undersökningen. De kom som en överraskning - ingen hade sett den före graviditeten. De bedömdes inte påverka mina chanser till graviditet.
Happ happ. Mens idag. Minus på stickan, RD11.
..och oplanerad tvättdag efter ett gäng illaluktande spyor (inte mina) lite varstans i lägenheten. Tänker att det är världsliga ting.
Hoppas på att komma ut och börja med lite nya projekt, lite pyssel, något kreativt. Aktiverar mina "stötdämpare"
Det blir troligen nytt försök i aug/sep. Vi får se om vi väljer ny klinik eller om vi stannar kvar. Det beror nog lite på om/när vi får starta. Tyvärr hinner jag börja jobba till nästa äggplock. Känner mig bedrövad över det