• Gina43

Nordic IVF Center Malmö

Nu är det väl ändå kört? CB testa tidigt gav inget utslag, tydligt minus. Jag borde kunna sluta med Lutinus?

Ännu ingen jätteblödning, men färskt blod.

• Gina43
    mom2012 skrev 2015-05-21 18:25:22 följande:

Gina43 det låter som att det kanske är mensen....men hade jag varit dig hade jag kört lutinus till testdagen ändå och sen testat slutliga testet.

Det rör sig inte om så mycket blod - det är väldigt sparsamt måste jag säga (kanske mer imorgon). Men det är väl ändå för sent att plussa nu? Tänker att jag använt hyfsat känsliga tester av bra kvalitet.
  • Gina43
    MålaMittHjärta skrev 2015-05-21 20:43:29 följande:

Gina43: vad tråkigt om det är mensen som är på gång :(

När har du testdag? 

På måndag tror jag att det är 20 dgr efter ÄP.
  • Gina43
    Blomster84 skrev 2015-05-21 13:29:37 följande:

Tänker på dig. Hoppas du kan njuta av sommaren och lite rosé osv med gott samvete. Tråkigt att du ska behöva känna stress över att jobba och göra ivf samtidigt. Vet hur det känns. Samla massor med nya krafter i sommar! Kram

Tack för att du tänker på mig! Här är det bara att blicka framåt. Nu när det negativa resultatet är ett faktum kan det kanske kännas surt att det inte blir nytt försök förrän om 3 månader! Å andra sidan kanske det är precis vad vi behöver. Jag och min man måste lappa ihop "infertilitetsskadan" i vårt äktenskap och det gör man väl bäst genom att varva ner eftersom livet varit så hektiskt de senaste fem-sex åren. Vi pratade om det nu imorse. Det har liksom varit fullt på samtliga plan (jobb, familj, bostad, hälsa och så IVF på det) med stora förändringar. Det sliter mentalt.

Tyvärr tror jag annars att livet inte lugnar ner sig på ett tag ännu. Jag behöver ett nytt jobb eftersom jag är olycklig på nuvarande. Känner ingen anställningstrygghet och oroar mig inför en återgång. De förstörde en del av min graviditet genom att diskriminera och särbehandla mig (eftersom jag var gravid skulle man inte sätta några mål. Har man inga mål får man ingen lönehöjning eftersom man inte nått förväntad utveckling - ni fattar). Tyvärr kan jag inget göra - mitt case är inte tillräckligt starkt för att bråka med arbetsgivaren genom facket. Nåja. Nytt jobb dyker säkert upp till slut. Fattar bara inte hur allting ska funka tillsammans. Allt hade blivit så mycket lättare om detta försök hade gått vägen! Hade gått tillbaka gravid och sökt nytt jobb efter föräldraledigheten. Nu vet jag inte hur det ska gå.
  • Gina43
    Blomster84 skrev 2015-05-23 20:12:06 följande:

Har fått spotting. Samma dag som förra ivfen. Känns som allt kommer gå åt h*lvete denna gången också. Tjuvtestade imorse. Negativt.

Håller tummarna för att det går bra ändå och att du bara testat för tidigt! Kram!
  • Gina43
    Blomster84 skrev 2015-05-23 22:07:50 följande:

Tack... Känns skönt med det stöd och uppmuntran man får här inne. Svårt för vänner och familj att förstå vad vi ivf:are går igenom. Går liksom inte att förklara den sorg, oro, väntan, förhoppning mm som man går igenom

Nej, det är en jobbig process. Man går ju igenom den i små etapper hela tiden; väntan på behandling, stimulering, äggplock, befruktning och odling, återföring, ruvning, tester osv. Varje etapp har sin anspänning och sina frågetecken. Startsträckan blir ju lite längre med IVF. Det fina är att det finns gott om solskenshistorier

Hang in there!
  • Gina43
    Blomster84 skrev 2015-05-26 10:30:03 följande:

Då satte mensen in på allvar. Andra ivf försöket gick inte heller vägen. MEN! Ringde precis kliniken och det verkar som att vi får göra ett FET så snart jag får ägglossning igen. Enligt sjuksköterskan är det mer psykologiska anledningar som gör att dom rekommenderar att man väntar. Men känner man sig redo får man köra igen direkt. Väntar dock på att doktorn ska ge klartecken men det bådar ju gott :) så nu känns det strax bättre att veta att vi nog inte behöver vänta hela sommaren.

Vad trist att det inte ser ut att ha gått vägen. Vilken tur att du har i frysen så att ni hinner med ett försök till. Får erkänna att jag är lite avis på dig! Jag är fortfarande besviken över att jag inte fick något till frysen och förstår det fortfarande inte (det går liksom inte ihop med att jag ska ha så många ägganlag och vara så lättstimulerad - känner liksom att det inte blev optimal behandling denna gång). Tror dock att vi provar en annan klinik nästa gång, lite beroende på starten och om man kan ta emot oss i aug/sep.
  • Gina43
    MålaMittHjärta skrev 2015-05-27 15:24:19 följande:

Imorgon är det dags för andra ultraljudet och troligtvis då jag ska få det bekräftat att det är ett MA. Lite jobbigt att jag skulle gå in i vecka 10 imorgon om allt hade varit bra.

Försöker plugga och motivationen är noll.. Bara två veckor kvar av terminen men jag känner bara för att ge upp!

Styrka till dig! Försök att inte oroa dig över studierna. Om möjligt tar du in det i sommar, innan terminsstart. Det är bara lite planering och motivation som krävs. Det hostar du upp senare Just nu är det okej att du har haft annat kring dig, eller hur?

Kram! Det blir säkert barn på det ni har i frysen! Ni köpte ett 3-pack, så det är bara att tuffa på när ni är redo
  • Gina43
    mom2012 skrev 2015-05-27 07:49:46 följande:

Blir då sur och arg på min kropp. Mensvärk mega idag. Samma dag som alla andra försök. Mensen brukar komma cd13 efter ÄL. Suck! Varför kan det liksom inte bara funka.......

Styrka till dig också! Du finns i mina tankar. Hoppas på gott resultat för er!! :')
  • Gina43
    MålaMittHjärta skrev 2015-05-27 18:57:42 följande:

Ska försöka göra så mycket jag orkar, siktar i stort sett på att bli godkänd. Kommer ju inte jobba så mycket i sommar heller så man hinner läka ut.

Sambon är mer peppad på att köra igång direkt i augusti, får se om jag känner mig lika redo då. Jo vi köpte 3 pack, så det känns bra att man slipper oroa sig för den ekonomiska biten och tacksam över bra resultat till frysen denna gången. 

Ska iaf bli otroligt skönt med ett avslut, nojjar mig mer över smärtan över framkalla missfallet,  usch man läser alldeles för mycket på trådar på familjeliv. 

Hoppas att allt går så bra som det kan! Läs inte fler sådana trådar på FL! (lätt att säga).

Här är också flytt på gång. Låt oss se det som början på något nytt och roligt? Och vi får kanske äta och dricka vad vi vill i sommar? Vad har ni för planer?

Här är det gnälligt. Är det inte jag som är gnällig så är det maken eller sonen. Jag blöder fortfarande Det känns deppigt ibland också, men det ger sig nog. Snart blir det som sagt något nytt! Då måste jag ha skakat mig ur denna svacka.
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö