Nordic IVF Center Malmö
Hurra!!!
Jag hänger gärna med på "väntar på ny behandling". :)
Tack för att du lade till mig under antal försök och att du kom ihåg hur många!!
Väntar på telefontiden imorgon. Vi ska göra vårt andra försök, en FET, under aug eller sept. Den här avslappningen vi fått under sommaren behövde vi. Acceptera och gå vidare. Gråter inte över förlusten längre....
Den 11 ska jag få mens och ska på ultraljud 10 dagar efter. :) Så nu är bollen i rullning!
Ni som redan är inne i detta för denna gången, är det försent att börja med folsyran?
Den 24e, FET. :) Kan du skriva in mig? Är inne via mobilen!
Tyckaom kram till dig!
Millan sjukskriv dig säger jag oxå. Jag var sjukskriven nu förra gången och upplevde ett helt annat lugn under ruvartiden.
Har idag varit o "förberett" för ett kvadruppel ( kanske inte stavas så) på mödravården. De mätte fostret för att jag sedan ska ta ett blodprov v14.0. När vi säger till läkaren att det är ivf så säger han att de inte är så vanligt att personer som genomgått ivf gör kub, nupp o allt vad de heter. För då har man lyckats få guldägget?!? Hallå så bara för att man gör ivf så har man inte rättigheten att göra dessa tester. Då ska man typ "bara" vara nöjd att man får barn. Är de så ovanligt att gravida kvinnor som gjort ivf gör dessa tester?
Att kvinnor som gjort IVF inte gör KUB (nupp ingår som en mätning i KUB) är rena rama dumheterna. Man gör KUB om man vill och ingen särbehandling sker mellan IVF och icke-IVF graviditeter. Däremot ger faktum att du gjort IVF dig inte rätten till gratis KUB om du är under 35 år.
Det är tvärtom vanligt att man gör KUB vid IVF, att döma av folks inlägg på FLs gravidtrådar.
Hos oss är det över 35 som gäller.