• Gina43

Nordic IVF Center Malmö

MålaMittHjärta skrev 2015-08-05 16:16:35 följande:

Japp känns faktiskt ganska okej. Enda anledningen jag ville göra i aug är för att det inte ska krocka med skolan, men det får gå ändå.

Japp ska bli skönt att resa utan att behöva tänka på vad man äter/dricker :)

Hur går det för dig? 

Men det blir FET i naturlig cykel för er?

Tack, det gick bra på ultraljudet! Det verkar som om jag har en dominant äggstock. Det blir långt fler äggblåsor på den, denna gång nästan tre gånger fler! Nu sänks dosen och det blir nytt ulytaljud och blodprov om ett par dagar.

Jag mår bra, men börjar bli lite svullen tror jag. Insåg inte att jag var öm förrän läkaren klämde på äggstocken.

Hoppas på bra kvalitet på äggen denna gång.
  • Gina43

Nytt UL idag. Känner mig trött och lite påverkad, men i stort sett bra! Får börja ta det lite lugnare nu eftersom det finns många äggblåsor. Allt såg fint ut och blodprovet var bra. Nu hoppas vi att den goda trenden håller i sig!

Har redan sett skillnader mot Nordic. En del är bra, andra mindre bra (alltså verkligen mindre bra). Får återkomma och jämföra senare.

Skrivet från hängmattan

• Gina43
    mom2012 skrev 2015-08-07 15:16:40 följande:

Hägmatta låter ju tråkigt... inte.

Gick du från Nordic eller till Nordic?

Ser att en del tjejer får lämna blodprover under behandlingarna, vilka prover är det som tas då?

Jag har aldrig någonsinn fått lämna ett blodprov under en behandling och jag har gjort ivf sedan 2009.... 

Jo, skönt med hängmatta! När man kan njuta av lite soligt väder (fast i skuggan av äppelträd).

Jag gick från Nordic denna gång. Är egentligen nöjd med Nordic, men behövde nya tag (och min läkare var nöjd med den föregående behandlingen). Kan tänka mig att återvända, så det är inte så att jag stängt dörren.

De kontrollerade östradiol. Jag är just nu på det långa protokollet, nedreglerad. Jag är ju lättstimulerad (jo, den här gången verkar äggstockarna pigga igen) så det är många äggblåsor och de producerar ju hormoner. De ville kolla läget.
  • Gina43
    Libra1 skrev 2015-08-07 23:18:14 följande:

Jag har aldrig fått kolla östradiol. Men vet att många andra kliniker har koll på det. Lite märkligt, eller?

Det beror säkert på kliniken men också det enskilda fallet? Jag tycker att det var skönt att de kollade nu. Jag ligger ju i riskzonen för överstimulering och har haft komplikationer efter IVF (vill ej specificera närmare här eftersom jag vill behålla min anonymitet).

Skönt att allt är "so far so good". Är mindre stressad denna gång än vid de tidigare försöken.

Hur går det för dig mom2012?
  • Gina43

Oj, hårda bud med nya tester! Tråkigt att det ska vara på det viset! Förstår att ni blir stressade över kostnaderna.

Svåra frågeställningar. Vad innebär det att bli stöttad på distans under medicineringen/immunbehandlingen? Görs det extra tester? Eller är det extra support i form av tillgänglighet för frågor som det handlar om? Hur gör de andra i "immuntråden" med behandlingar i Athen?

• Gina43

Ugh! Regelbunden värk från höger äggstock. Kommer i täta smärtimpulser. Hoppas att den inte är på gång att hamna på sniskan!

Tycker att Carlanderska är bra, men tja.. de har inte givit mig något journummer. Det står i deras egna papper att man ska få det när man påbörjar behandling, men jag fick det inte. Har efterfrågat det typ tre gånger under behandling (på förekommen anledning) utan resultat. Gillar inte riktigt att jag inte har något nummer att höra av mig till om det verkligen skulle knipa eller gå galet. Är man i behandling så är man och det är ju faktiskt vård i privat regi, inte offentlig vård - ändå känns det nästan så vad gäller tillgängligheten. Jag känner mig ganska kritisk till hanteringen. Inte riktigt vad jag förväntade mig. På Nordic var det inga problem med den saken. Journummer fick man i behandlingsbladet och särskild mailadress också. Svar brukade man dessutom få hyfsat snabbt.

Frågade en väninna som också gått på Carlanderska och hon har inte heller journumret.

En sak som jag inte gillar med endera klinik är att de nästan altid är sena. Om man har en bokad tid till 13:30 får man komma in 13:45. Så om jag stressat för att komma ifrån jobbet och för att komma dit i tid så känns det inte bra alls när man sedan drar över tiden. Varför inte boka tiderna med lite bättre tidsmarginaler? En gång var jag på väg därifrån för att jag hade väntat så länge.

(*morr*)

• Gina43

Uäck, mår pyton. Äggstockarna är spända, så spända. Känner mig lite illamående och kan inte sova. Obehagligt.

• Gina43
    Libra1 skrev 2015-08-11 10:16:52 följande:

Usch! Låter inte bra. Har du fått tag på dem nu? Annars finns det kanske någon gynakut du kan åka till?

De har en sån där käck automatisk telefonsvarare som man knappar in sina uppgifter i och så ringer de upp en på angiven tid.. typ...ett par timmar senare. Det görs ju ingen prioritering bland samtalen på det viset utan man får vänta på sin tur.

Är törstig och illamående men det värker i alla fall inte från äggstockarna nu. Tar det lugnt.
  • Gina43

Jag har tyvärr inga svar på dina frågor mom2012, men vill ändå säga att det är tråkigt att ni får vänta. Å andra sidan får ni tid att fundera lite längre på hur ni vill göra med immunbehandlingen och uppföljning från Aten? Eller har ni redan bestämt?

Jag är fortsatt besviken på kliniken. Först idag fick vi informationsbladet inför ägguttaget. Där fanns vissa instruktioner och rekommendationer som vi inte kunnat hörsamma eftersom vi inte fick informationen i tid. Nu är det för sent och kan inte rättas till. Jag skulle egentligen ha fått informationen (och journumret) redan i fredags. Slarvigt! Här lägger vi stora pengar på behandling och att vi ska få bästa möjliga utfall och så gör inte kliniken sin del fullt ut för att vi ska nå det målet. Svårt läge. Känns inte som om vi är i så trygga händer som vi hade förväntat oss. Ångrar nästan att vi bytte från Nordic.

• Gina43
    MålaMittHjärta skrev 2015-08-11 21:27:25 följande:

Men usch, har de hört av sig? Riktigt dåligt att inte få ett journummer! 

Jo...har varit frustrerad och besviken.

Och vi fick inte heller infon om att mannen ska ha en utlösning två dygn före äggplock. Den fick vi idag. Fick muntlig info om att mannen inte bör ha utlösning två dagar innan, men det är ju inte samma sak. Nu kan vi inte följa deras anvisningar. Och särskilt viktigt är det ju för oss - vi gör ju IVF pga manlig faktor. Det är väl klart att de måste se till att vi då får all info/alla rekommendationer som hör till mannens del och hur de vill att vi gör för ett optimalt resultat enligt deras metod och behandlingsplan?
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö