mom2012 skrev 2015-09-07 10:16:10 följande:
Smärtsamt äggplock idag. Fick både morfin och Ngt som gjorde mig lite dåsig. Och åldern börjar ta ut sin rätt.... 10 äggblåsor men många tomma. Nu börjar en oro för befruktning och senare celldelning. Speciellt eftersom de idag sa de ej fryser på dag 2- utan bara dag5. Vi har tidigare blivit lovade att dag 2-3 inte va ett problem.
Någon annan som gjort äggplock idag? Här va "fullt hus" idag :);
Oj vilken dag! Hoppas att du mår bättre nu.
Vad märkligt om de inte kan tänka sig att frysa dag 2 för er. Ni är ju inget "standard case". Hade ni ingen överenskommelse från början? Jag fick intrycket att ni hade det, annars skulle ni väl inte inleda behandlingen? Om man knappt får blastocyster i normalfallet, hur då hoppas på frysbara sådana? De känner ju väl till hur det har sett ut för er tidigare!! Jag blir faktiskt lite upprörd å era vägnar!! Det är ju liksom en stor förutsättningsbrist i behandlingen till att börja med då ju, eftersom ni ville ha just återföring efter tidig frys och inte färskcykel som upplägg i och med immunitetsbehandlingen. Om de ändå propsar på att inte frysa tidigt och ni inte lyckas, överväg att reklamera denna behandlingen!
Hoppas att du är vid gott mod! Kram
Själv ska jag på kontroll imorgon. Hoppas att allt är okej och att allt ser bra ut. Känner mig mindre gravid nu än förut. Hoppas ändå att HCG stegringen är normal. Oroar mig, men vet ju att jag inte kan rå över hur det går.