• 2014bebis

Nordic IVF Center Malmö

Moolie skrev 2014-10-03 13:41:18 följande:
    Vi fick ett litet flimmer i v7+4!
    2014bebis skrev 2014-10-03 13:06:06 följande:

Blöder idag så verkar vara kört. Vet inte vad jag ska göra. Orkar inte mer nu

Men, folk kan ju blöda ändå? Tänk om du fått missfall med den ena men inte den andra?
    Grattis, så härligt!!

Jo det kanske kan vara så. Negativt test idag igen.Gråter
  • 2014bebis

Finns det verkligen något hopp om att få ett plus på onsdag på min td när jag blöder rikligt på td 14 med 3 dagars kan min blastocyst verkligen ha stannat kvar trots så rikliga blödningar ? Ni som fått två embryo tillbaka har ni blött mer för det är två? Vågar inte testa förräns på td.

Hoppas någon här kan ge mig en gnutta hopp!

• 2014bebis

Tyvärr är resan slut för min del igen, 7:e gången gillt. Tror inte jag orkar mer nu. Vi har börjat prata om adoption så kanske lika bra att börja titta på det istället. Tack för era hurra rop under alla omgångar ni har fått mig att orka stå ut.

Stort lycka till, till er allihop.

Kram på er

• 2014bebis

Hej alla och tack för ert stöd.
    Har haft en välbehövlig paus här ifrån ett tag.

Sindyrella1983 , stort grattis!
    83bergqvist, verkligen ledsen. Förstår precis hur det känns.
    Vi har ett sista hopp till vår blasto som ligger i frysen hos Nordic.
    Vi har även bokat tid för informationsmöte ang adoption men vi tittar även på möjligheterna att få äggdonation. På RMC fick vi kalla handen då vi redan gjort våra 3 försök så där är vi inte välkomna. Tittar runt och ser vart vi kan få hjälp. Har sett att många åker till Riga. Men först hoppas jag innerligt på vår blasto.

Libra1, vad skönt att operationen är över så ni start får börja igen!
    Ni som fått insatt en upptinad blasto, har ni gjort det i ostimulerad eller stimulerad cykel?
    Jag ska visst försöka i ostimulerad men känner mig osäker på varför dom valde det. Det är ju vår sista chans så då blir man väl extra orolig över allt.

• 2014bebis
    83bergkvist skrev 2014-10-14 10:54:55 följande:
    Har också mitt hopp till en stackars liten fryst blasto, när ska du sätta in? Kommer att sätta in i nästa cykel men vet fortfarande inte om jag ska göra ostimulerad eller stimulerad. Har inte orkat prata med dem, min man ringde dem idag och fick berätta att det inte lyckats och han förstod inte riktigt allt de sa så jag får nog ringa dem under veckan för att se hur vi ska gå tillväga.
    Vi får hoppas att det är två guldblastistar som ligger i frysen och väntar på oss.Glad
    Jag ska sätta in i nästa cykel så mitten november gissar jag. Jag har aldrig satt in fryst förut så jag hoppas att det ska gå bättre än dom färska.
    Usch ja, att ringa dom samtalen är jätte jobbiga. Hoppas du känner dig starkare snart så du orkar. Jag önskar så att det är två guldblastisar där ligger och väntar på oss!Glad
  • 2014bebis
    Tyckaom skrev 2014-10-14 14:06:44 följande:
    Hej! Är du medlem i barnlängtan? Där kan man komma i kontakt med många som gjort ÄD. Man kan även göra embryoadoption där har jag förstått.
    Men först och främst hoppas vi ju för din blasto i frysen.

Kram
    Hej!
    Nej det är jag inte, har faktiskt aldrig hört om Barnlängtan. Det kanske kan vara något för mig att kolla upp. Tack för tipset!!
    Ja först ska vi ge vårt lilla frusna hopp en chans =)

Kram
  • 2014bebis

Mom2015, jag ska prata med Sorana och Pia om att maxa chanserna med stimulerat försök, om det skulle vara bäst för mig. Om man kör på stimulerat är det mediciner innan återföring eller bara efter?

Måste fråga er om ni har använt eller hört talas om Fructus Femina? Även kallat babyklister. I min desperation har jag nu köpt det men är nyfiken på om någon här testat det.

Millan14, jag är också sjukskriven för ångest och ont i bröstet. Dock bara 2 veckor till så det sträcker sig inte över vårat kommande fet men jag ska absolut försöka bli sjukskriven vid nästa behandling. Precis som du skriver så har du tid att ta hand om dig själv nu, fortsätt med att göra det så kommer ert nästa försök gå galant.

Ska absolut ta och bli medlem hos barnlängtan! 

• 2014bebis

Libra1, hoppas att du snart känner dig bättre. Man måste känna sig redo att gå tillbaka till jobbet. Ta hand om dig först! Kram

• 2014bebis
    Moolie skrev 2014-10-16 14:46:59 följande:

Fick ett samtal från min chef att jag varit sjukskriven för mycket pga IVFen. Hon stöttar mig till 100%. Men jag måste få det att se bra ut på papper... Har fått en akuttid kl 16.00 imorgon...

Hoppas det löser sig imorgon. Stressande när arbetsgivaren är på en. Kram
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö