• Moolie

Nordic IVF Center Malmö

Millan14 skrev 2014-08-28 22:20:17 följande:

Det blir ÄP på lördag för vår del.... Känns otroligt skönt att vi får gå vidare till nästa steg.

Och vi ska ha FET på lördag! :) Då kanske vi springer förbi varandra!
  • Moolie
    Millan14 skrev 2014-08-29 13:40:20 följande:

Tack för lyckönskningarna ð???

Ngn på kliniken sa att de hade ny frysmetod, ngn som vet vad som skiljer. Om jag fattat rätt så har de tidigare varit lite större chans att lyckas vid färsk behandling, men att de nu ska vara typ lika stor chans.

Får se om de blir ET för oss el FET.

Ja, Eva Appelberg sa att det ska vara lika godtyckligt och blastron ska ha 90% chans att klara sig! :) Imorgon bär det av!! Kommer inte kunna somna ikväll!
  • Moolie
    Millan14 skrev 2014-08-30 17:57:18 följande:

Hoppas de gått bra idag, moolie!! Tänkt på er!

ÄP resulterade i 16 ägg. Känns väldigt bra, öm å trött, sovit hela em. Va väldigt proffsiga , duktiga å trevliga, personalen som arbetade idag. Skönt att känna sig trygg i såna här lägen.

Nu hoppas vi på att vår bebis blivit till idag.

Ha en forts skön lördag!

Det gick bra! Fick ett femdagars insatt och allt gick fint och smidigt! :)

16?! JISSES!! Grattis!!! :D Nu är det minsann din tur med!!
  • Moolie
    Millan14 skrev 2014-08-31 21:35:22 följande:

Håller tummarna stenhårt, Moolie!! Hur många dagar är de från insättning till td då man ruvar på ett 5-dagars?! Aldrig gjort det, men kanske blir de så denna gången.

Den 13 fick vi testa! Så det blir 15 dagar. Men jag har köpt test så jag klarar ett om dagen fram tills testdagen! ;) Tänker inte sitta och vela som förra gången! :P Har även beställt ett clearblue för testdagen.

Och ja, jag har OTROLIGT höga förväntningar! :/
  • Moolie
    Bel skrev 2014-09-01 12:26:22 följande:

Hej!

Gör Nordic IVF i Malmö återföring på helgerna?

Lördagar men inte söndagar! :)
  • Moolie
    Millan14 skrev 2014-09-01 16:55:22 följande:

Dåliga befruktnings resultat för oss! Av de 16 de plocka ut, enbart 3 befruktade......hade hoppats på bättre resultat å fler till frysen.....återföring imorgon el torsdag....

2014bebis - spännande att testa ngt nytt!!

Vi hade 11, en till oss och en till frysen (som jag nu ruvar). Man får vara nöjd med det lilla!!
  • Moolie
    Millan14 skrev 2014-09-07 18:38:12 följande:

Leja- hoppas på ett lyckat ÄP imorgon!!

Barfota4- ja, det hade varit trevligt att styra upp ngt för oss sekundärt barnlösa :)

2 v kvar till td- en evighet! De e ju rd 19, då borde väl mensen kommit innan man ens når dit?! Va ett år sedan vår förra behandling å har glömt/förträngt hur mkt som helst. Men har för mig att jag börjat blöda typ rd 11 vid ngn behandling. Rd 5 idag å då räknar jag insättning rd 0. Vet inte om de e rätt?!

Hur går de för er andra i tråden?!

Jag räknar insättningen som RD 1...! :O Vem har rätt?
  • Moolie
    Millan14 skrev 2014-09-08 09:33:33 följande:

Vaknade imorse å kände mig så himla låg å deppig egentligen utan anledning......denna process tar så mkt energi.....

Hoppas ni alla där ute får en bra måndag!

Ligger hemma... Som en död sill på soffan... Ibland känner jag att jag inte har "rätten" att titulera mig som ofrivilligt barnlös... Och det gör mig ännu mer ledsen... Känns som om jag inte riktigt hör hemma någonstans... :( Men jag är lila kärnfrisk som majoriteten av er här inne... Och min man har besvären... Som många av er här inne också har män som har... Ändå känner jag mig felplacerad eftersom min man VALDE att göra sig själv infertil...

Ja, det är väl gravidhormonerna som sätter igång...
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö