• Moolie

Nordic IVF Center Malmö

2014bebis skrev 2014-10-03 15:38:50 följande:

Grattis, så härligt!!

Jo det kanske kan vara så. Negativt test idag igen.

:((((((((((((
  • Moolie
    2014bebis skrev 2014-10-06 05:18:30 följande:

Tyvärr är resan slut för min del igen, 7:e gången gillt. Tror inte jag orkar mer nu. Vi har börjat prata om adoption så kanske lika bra att börja titta på det istället. Tack för era hurra rop under alla omgångar ni har fått mig att orka stå ut.

Stort lycka till, till er allihop.

Kram på er

Kram på dig med och hoppas att ni får ert önskade barn trots allt! Önskar dig all lycka i framtiden!!
  • Moolie
    Sindyrella1983 skrev 2014-10-06 10:16:39 följande:

Måste bara berätta en skum sak...

Min mans barn har fått syskon nyss i den andra familjen och igår klappade den yngste mig på magen. Jag frågade varför och han svarade att jag är så van vid bebismage från mamma. Jag sa då att: Men jag har ju ingen bebis i magen, Jo svarade han, nä sa jag, jo svarade han igen.....

Eftersom jag igår var på RD1 och barnen inte vet något så kändes det lite skumt eftersom han aldrig har sagt något sådant eller frågat om vi ska ha barn... Berättade för min man som sa att han kanske är synsk!

Men OJ vad jag hoppas att han har rätt!!!

Så mysigt!! Min yngsta bonus har sedan vår förra graviditet börjat fråga MASSVIS av saker om hur det blir när jag får barn. Så nog känner de något!
  • Moolie
    Libra1 skrev 2014-10-06 16:39:13 följande:

Imorgon åker gallstenen bort. Som jag längtar efter att bli frisk. Om ca 3 veckor så kör vi igång med ett nytt försök. Är så peppad och lite rädd!!! :)

Snart är det er tur igen! Och som ni väntat!!
  • Moolie
    mom2015 skrev 2014-10-08 12:01:22 följande:

Då var beslutet taget. Vi lämnar vår klinik - vi har förlorat förtroendet totalt och det har pågått sedan 1,5 år tillbaka då vi redan då vacklade mellan att lämna eller ge dem en chans. Då gav vi dem en chans och fick lite "good will!". Men nu är det nog. . Vi har redan bokat möte med Nordic IVF i Malmö och det känns FANTASTISKT.

Längtar till om 2 veckor då vi ska på första samtal på nya kliniken!

Läser man i denna tråden verkar de ha väldigt bra statistik Många som PLUSSar

Oh ja! Nordic är suveräna!! Välkommen till nordic-gänget! ;)
  • Moolie
    Tyckaom skrev 2014-10-08 14:32:17 följande:

En fråga till er alla: Var bor ni? (om man vill svara)

Själv bor vi i Malmö, men det skulle vara kul och veta var ifrån man åkte för att besöka Nordic. <3

Småland! Stod mellan Göteborg, Köpenhamn och Malmö. Och både jag och min man ser mer fördelar med Skåne än något annat landsting. Så det blev Nordic i Malmö. :)
  • Moolie
    83bergkvist skrev 2014-10-14 08:41:42 följande:

Tack för stödet. Det var definitivt ett missfall, minus sedan rd 11 och igår på td minus och massor av blod :(

Det är verkligen förskräckligt det här med ivf eftersom detta är sista chansen på något sätt. Min man har 4 barn sedan tidigare och jag älskar dem alla men det är så plågsamt att leva i hela den karusellen när man själv inte kan. På grund av detta kommer vi inte heller att adoptera. Vi har en fin blastocyst i frysen så jag hoppas verkligen att den klarar upptining och sedan fastnar.

Jag har med bonusar, två stycken... Så vi kommer inte heller adoptera... Men jag tror det kommer gå bra för er...! <3 Kram!!
  • Moolie
    83bergkvist skrev 2014-10-14 12:48:41 följande:

Men visst verkar det som om det gått vägen för dig? Åh hoppas verkligen det.

Nu sätter vi all fokus på att lyckas få ett biologiskt barn och syskon till våra bonusbarn

Vi fick reda på vårt MA denna veckan förra gången. Då hade embryot varit dött i två veckor redan... Så jag har inga större förhoppningar om ett levande foster på KUB... Men håller tummarna för jag! :)
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö