• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Jag mår lite sådär just nu. Fick ett anfall av gallstenen i morse. Hoppas det var som den åkte ut.

Annars spänner det på bra i äggstockarna. Spännande! :)

• Libra1

Nassa: Nej vad tråkigt! Men skönt att ni inte ger upp ännu. Det med proppar är bra att ta upp. Kanske du behöver ta Fragmin/Trombyl. Finns en viss risk för proppar i moderkakan också.

Mitt bästa tips är att leva så mycket som möjligt mellan behandlingarna. Att försöka att inte tänka på behandlingar utan på sig själva. Göra små mysiga saker tillsammans. Vi har infört något som vi kallar för Vår dag, där vi turas om att planera en dag med roliga saker att göra tillsammans. :)

• Libra1

Edison: Låter jobbigt! Jag brukar också bli väldigt spänd. Ser inte fram emot ett bröllop som vi måste gå på nu på lördag. Har du gått upp i vikt något? Har du ont?

• Libra1

Edison: Man kan ju bli över stimulerad. Då rinner det ut vätska i buken. Så om man går upp några kg så måste man kolla upp det. Men det har Nordic koll på. Illamående kan också vara ett symptom på ÖS. Hoppas inte! Du får säkert göra ett VUL. Drick mycket vatten och ät salt var ett tips jag fick när jag var på gränsen till över stimulerad. Samt ligga högre med benen.

• Libra1

Äggplock blir på onsdag och återföring på lördag. Vad spännande!!! :)

• Libra1

Brukar Nordic sätta tillbaka 3-dagars? Vi har alltid fått 2-dagars tillbaka. Känns lite nervöst.

• Libra1

Hon förklarade att det var samma sak egentligen. Man kunde även se bättre vilka som var starka. Så bara positivt egentligen. Men tänk om inga klarar sig? Huuu!

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö