• MålaMittHjärta

Nordic IVF Center Malmö

Gina43 skrev 2015-08-27 15:47:03 följande:

Coucou!

Kikar in efter en resa. Jag kom hem igår. Var borta en stor del av ruvningstiden och imorgon är det redan TD (!). Tiden sedan ÄP har gått väldigt fort och jag har inte haft tid att engagera mig så mycket i annat än resan, förberedelserna och de som vi hälsade på. Det är första rundan med IVF som jag inte har tjuvtestat!

De första dagarna mådde jag prima (hade ju ganska ont innan ÄP och strax efter - var faktiskt rätt risig) och kände mig återställd, men sedan började äggstockarna att kännas allt mer. De blev större igen. Nu ömmar de en hel del. Jag mår sämre för varje dag nu och jag är smått illamående ibland. Är lite andningspåverkad också, känner mig lätt andfådd då och då.

Igår var jag inte riktigt i form för att pinna runt på en flygplats med packning och ett småbarn (tur att min man tog allt). Hade jag varit i tjänst hade jag sjukskrivit mig idag. I skrivande stund ligger jag i sängen efter ett ärende och planerar att göra så lite som möjligt resten av dagen.

Har meddelat kliniken och de vill höra hur jag mår imorgon.

Spännande att se om det blir plus på stickan denna gång! Det är ju ganska likt den gång då jag blev gravid. När jag kände av äggstockarna igen testade jag på RD9 och fick ett svagt men tydligt plus den gången. Imorgon får vi se. Jag vet faktiskt inte vad jag ska tro!

Åh spännande och håller tummarna :) 
    Tyckte jag kände igen alla symtom som med sonen när jag lyckades med förra (även om det nu inte slutade så bra).
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-08-28 12:39:20 följande:
    Tack! Det blev ett plus imorse (som du såg en annan tråd). Den här gången är det annorlunda. Förra gången var jag inte illamående, vilket jag har var en stor del av morgonen och lite då och då igår. Det är dock bättre med äggstockarna nu.

Många tankar i huvudet just nu. Är glad att det öht blev ett plus, men i glädjen finns nu en rädsla att något ska gå fel eftersom det var komplicerat förra gången. Fick precis reda på att en annan mammakompis också är gravid, fast på naturlig väg denna gång. I bästa fall följs vi åt, men i värsta fall så... tja...fast nu får jag ju ta det som det kommer, eller hur?
    Jo :) Svårt att sluta tänka "tänk om" är ju en vissa delmål som ska klaras av. Men håller tummarna för er :)

Är vad kul att vara gravid tillsammans med en kompis, om inte så får man väl "deal with it later"

Sambons andra syster fick en son imorse :) Jättesöt lite plutt, är lite bebisfeber på sambons sida, hoppas vårt nästa försök lyckas.. om inte så får man väl deal with it later..
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-08-31 20:06:18 följande:

Deppigt idag (jobbrelaterat och segdraget). Fick också frågan om jag är gravid (!). Är ju svullen om magen och det syns tydligt...men jag sa att jag bara ätit och druckit gott i sommar.

Hur mår ni andra?

Åh jobbigt med dessa kommentarer.. 
    Kram 
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-08-31 21:53:08 följande:

Här är det mitt i sprutandet. Äggplock måndag. Känns som en evighet dit. Oron är stor ....vi ska frysa alla befruktade ägg om det nu blir några fina nog. Oron är stor att inga går att frysa.......

Ett stort lycka till på måndag, det kommer säkert gå bra :)
    Förstår oron, men håler tummarna för fina ägg.
  • MålaMittHjärta

För oss blir det FET i ostimulerad cykel, väntar på att blödningen ska komma ( på fredag enligt min mobilapp) och det känns att det borde komma i dagarna. Är väl nu som det är enda gången man vill ha mens :P

Känner mig redo att försöka igen men är samtidigt livrädd att det ska bli ett MA igen.. 

• MålaMittHjärta

Gina: Fy vad jobbigt, men som många säger är det nog lite tidigt att se något i v 5. Men bra de håller koll på HCG nivån.
    Håller tummarna att ni får glädjande besked vid riktiga VUL. 

• MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-09-03 18:56:03 följande:
    Jag är i 5 +1, dvs tidigt i vecka 6. Hinnsäcken ska ju börja växa i vecka 4 med ca 1 mm per dag och man bör kunna se den i vecka 5? Det är klart att det kan bero på utrustning och erfarenhet vad man ser resp inte ser, men jag blev bedömd av två läkare.

Har läst att man vid HCG nivåer om ca 1500-2000 bör kunna se en hinnsäck, att det talar för ofostrig graviditet/missfall om man inte gör det (det är alltså någon sorts övre gränsvärde). Nu ligger jag ju inte jättehögt över det värdet och vist kan man tänka sig att sikten var dålig, men det känns inte lovande det här

Jag känner mig jättelåg. Tänker gå och lägga mig. Stänga av. Får ta mig igenom dagen imorgon också.
    Kan faktiskt vara så att deras utrustning inte är den bästa... 
    Men som sagt häller tummarna Hjärta
  • MålaMittHjärta

Gina: Tror faktiskt inte det är någon skada, så om du känner dig trygg så hade jag använt någon extra. Vid förra IVF:en skulle jag använda lutinus till v 8 för risk för överstimulering. 

Nu har min blödning kommit och blir fet denna månaden :) Till kliniken den 14 för ultraljud så hoppas allt ser bra ut efter MA så vi kan köra igång :)

• MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-09-05 17:20:54 följande:

HCG hade i princip fördubblats till idag! Hinnsäcken syntes och mättes till ca 10 mm! Den måste ha varit där redan för ett par dagar sedan, bara att man inte såg den? Däremot syntes ingen gulesäck, så det är förstås inte helt bekräftat att det var en hinnsäck. Det som talar för att det var hinnsäcken är det ljusa partiet runt säcken. Gissar att det var dålig visibilitet. Det kändes ju ganska suddigt på skärmen. Det blir nytt tidigt UL och nya HCG-mätningar.

Kan ju vara så att de "kanske såg den" men ville inte säga något pga av att de inte såg det så tydligt för att bekräfta det?

Men misstänker dem något eller ser det "bra ut"?

Nej man kan inte slappna av, haha jag kommer troligtvis vara konstant nervös om vårt nästa fet lyckas.. 
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-09-07 10:16:10 följande:

Smärtsamt äggplock idag. Fick både morfin och Ngt som gjorde mig lite dåsig. Och åldern börjar ta ut sin rätt.... 10 äggblåsor men många tomma. Nu börjar en oro för befruktning och senare celldelning. Speciellt eftersom de idag sa de ej fryser på dag 2- utan bara dag5. Vi har tidigare blivit lovade att dag 2-3 inte va ett problem.

Någon annan som gjort äggplock idag? Här va "fullt hus" idag :);

hoppas det går bra ända! Är det nya riktlinjer på frysdag med? Men tråkigt om de inte kan göra ett undantag.
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö