• Moolie

Nordic IVF Center Malmö

Vi har fått tid för UL hos nordic 3/10! :)

Min mage krånglar något oerhört!! Lös i magen så det står HÄRLIGA till! :/ Missförstå mig rätt, jag älskar att vara gravid... Men ovissheten kombinerat med alla symptom gör en galen... För symptomen är den samma som för ett missfall... Inte konstigt man mår psykiskt dåligt...

• Moolie

Jag testade positivt redan på RD 5! :) Så man KAN ju testa.... Även om man kanske inte ska lita på ett negativt test förrän mensen kommer! :)

Jag känner mig gravid som TUSAN! Ont i livmodern, ont i magen, illamående osv. Vill vara ha den 3/10 överstökad! ;)

• Moolie
    Millan14 skrev 2014-09-14 16:05:21 följande:

Jag igen....

Känt mig positivt inställd idag å tänkt att de kanske gått vägen. Inte mer ont, bara lite små illamående, som lätt bakfylla. Men nu har de börjat komma lite färgade flytningar, ljusa (blir väl de av lutinus, hade väl varit mörkare om man inte tagit det). Så antar att de e kört för denna gången. Vet att de inte måste betyda ngt, men får alltid färgade flytningar innan mens.

Känner mig uppgiven......

Tänk på att så många som 30% av alla gravida fortsätter blöda!! Så testa du på även om man inte ska ha FÖR höga förväntningar...!!
  • Moolie
    Millan14 skrev 2014-09-16 11:20:13 följande:

Rd 14 å blod. Ganska sparsamt, dock klumpar, ursäkta detaljerna. Så antar att det är kört, försöker få tag på kliniken.

Håller tummarna!!!
  • Moolie
    MissKS skrev 2014-09-17 21:10:39 följande:

Usch så tråkigt Millan!!! Lider med dig.

Imorgon ska jag göra en kemisk abort. MA:et har fortfarande inte kommit ut. Fick besked idag att embryot dog på dag 6+5, dvs för exakt två veckor sedan. Tungt. Känner mig orolig och rädd. Kramar till er.

Kramar till dig!! Gick igenom samma sak i våras!! Tänker på dig!!
  • Moolie
    Millan14 skrev 2014-09-19 07:42:37 följande:

Negativt test nu på morgonen, inte förvånande, men ändå jobbigt att få det bekräftat.

Vet inte vilket försök detta var, tappat räkningen.....första syskonförsöket gjordes april 2012, så sedan dess har vi försökt.

Vet inte hur jag ska orka hitta energin att göra nya, men förhoppningsvis kommer den tbx. Jag tycker att behandlingarna blir jobbigare å jobbigare både fysiskt å psykiskt. De tär på en mer.... Får se hur vi gör framöver....

Kramar till dig!!

Men ni har i alla fall en... Även om ett syskon är ENORMT efterlängtat så har ni i alla fall en människa som är gjord av er kärlek för varandra!!
  • Moolie
    Leja skrev 2014-09-23 19:31:21 följande:

MissKS, blir så ledsen när jag läser vad du fått gå igenom. Jag känner så med dig... vet att det finns inget att säga som gör det bättre, men förhoppningsvis är det över nu som du sa... många kramar

2014bebis, men så spännande! Håller alla tummar att det embryot blir till vad ni önskar.. kram

Jag testade idag igen, fick starkare utslag vilket känns skönt på nåt vis. Dock har jag en del mensvärk som jag inte tycker om, men kanske är det normalt. Livrädd för blödning.

På mig kändes det som knivhugg i magen. Så jag hoppas det går bra för dig med! :)
  • Moolie
    2014bebis skrev 2014-09-24 16:28:49 följande:

Fick en blasto idag så nu är jag glad ruvare till 2 embryo Ett från dag 3 och ett från dag 5. Nu är det bara att vänta och hoppas.

Sindyrella, Wow vilken massa blåsor!!

Libra1 vad skönt att du har en tid snart. Då är du också igång inom kort. Härligt!

Åh, så härligt!! Hur vet man vilket som blir vad? Kommer de komma ifatt varandra eller kommer det märkas skillnad vid VUL? :D
  • Moolie
    2014bebis skrev 2014-09-27 09:33:31 följande:

Jag uppdaterar listan för det var ett tag sedan sist

Ha en fin helg!

Väntar på ny behandling:

Spraystart:

Sprutstart:

15 aug - Millan14

8 sept - 2014bebis

ca 17 september - Sindyrella1983

ca 29 okt - Libra1

VUL:

Äggplock:

Vecka 40 - Sindyrella1983

Vecka 46 - Libra1

19 sept - 2014Bebis

ET/FET:

24 aug - Moolie

Testdag:

21 sep - Millan14

8 okt - 2014 Bebis

Gravida och BF:

2 Mars 2015 - ITM

8 Mars 2015 - walkwithme

16 Maj 2015 - Moolie

Antal försök:

Libra1 - 4 färsk + 1 misslyckat FET (1 IUFD, 1 MA)

Moolie - 1

Sindyrella1983 - 3 färskförsök (ska påbörja 4:e)

2014bebis- 6 färsk (påbörjat nr 7)

Någon som kan lägga in mig under VUL 3/10?
  • Moolie
    Sindyrella1983 skrev 2014-09-29 13:52:07 följande:

Det blev 10 ägg tanken är att sätta tillbaka blastocyst på lördag. Men jag har vätska i livmodern och om den inte är borta på lördag så blir det ingen återföring. Så jag hoppas verkligen att det försvinner!

Och det är då man är så glad att nordic har så bra siffror på FET! :)
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö