Gina43 skrev 2015-05-26 13:31:58 följande:
Vad trist att det inte ser ut att ha gått vägen. Vilken tur att du har i frysen så att ni hinner med ett försök till. Får erkänna att jag är lite avis på dig! Jag är fortfarande besviken över att jag inte fick något till frysen och förstår det fortfarande inte (det går liksom inte ihop med att jag ska ha så många ägganlag och vara så lättstimulerad - känner liksom att det inte blev optimal behandling denna gång). Tror dock att vi provar en annan klinik nästa gång, lite beroende på starten och om man kan ta emot oss i aug/sep.
Tack. Var ett vrak för 2-3 dagar sedan. Känns bättre nu när mensen äntligen kommit igång. Så att vi äntligen kan gå vidare. Vill inte sörja att det inte blev något denna gången utan blicka framåt. Sambon säger hela tiden till mig " we didnt loose anything, we just didnt gain anything" vilket ju stämmer. Hade varit värre att bli gravid och få missfall. Det önskar jag ingen.
Dock är jag självklart besviken. Det kändes så bra denna gången. Plus att min kusin, min svägerska och 2 väldigt nära vänner alla väntar barn. Gravida människor överallt! Varför ska det gå så lätt för vissa? Önskar att jag kunde vara gladare för deras skull. Tyvärr har jag inte energi över för andra medan jag själv ger allt för att hålla mig själv flytande i detta hav av sorg, hopp, frustration och smärta. Men blickar mot horisonten och försöker se det som att det kan iaf inte bli värre än ett misslyckande.
Har ni funderat på någon speciell klinik? Kommer tyvärr inte ihåg hur många ägg osv du fick? Hur många omgångar har ni varit igenom? Kram