• Blomster84

Nordic IVF Center Malmö

MålaMittHjärta skrev 2015-06-08 21:29:51 följande:

Vi kommer bo i Hästveda då så typ 1.5 timmes bilfärd från kliniken. 

Men då kommer det iaf bli ett ultraljud innan ET så då blir det förhoppningsvis bara 2 resor dit iaf.

Då i augusti blir det ju 2 månader efter mitt missfall så då borde ju kroppen hunnit att återgå till det normala hoppas jag!

Men är lite rädd att jag kommer bryta ihop totalt om nästa försök misslyckas, kanske inte så kul på en semester när sambon fyller 40. 

Vi bor i Hbg så för vår del är det inte så jobbigt att ta oss dit.

Förstår att du är rädd att förstöra firandet och semestern men det kanske är bra att ha annat att tänka på och njuta av om det skulle gå fel. Eller så blir det en riktigt fin present om det går vägen ;)
  • Blomster84
    MålaMittHjärta skrev 2015-06-09 12:48:17 följande:

Vi får se hur vi gör, sen beror det ju på om vi hinner eller inte. 

Hade varit en underbar present om nästa försök gått hela vägen.

Men efter denna resan så är hoppet inte lika stort längre och jag är verkligen inte den personen som är "oroar sig" men tyvärr kommer jag inte vara lika lugn vid nästa försök.. Har inte kommit över mitt MA helt, min svärmor fick mig att gråta i fredags och hon fick såna skuldkänslor. Jag är inte den personen som gråter offentligt så hon blev ställd men tröstade på en väldigt bra sätt. Kan inte prata med min mamma alls om känslor, hon har inte en enda gång frågat hur jag mår (då passade hon även sonen några timmar när vi var inlagda på sjukhuset för att avsluta "graviditeten") 

Har faktiskt tur att ha en fantastisk svärmor :)

Fy vad trist! Jag har berättat för min mamma ang ivf behandlingarna men hon bryr sig inte nämnvärt. Hon verkar tycka det är mycket roligare att prata med mig om min gravida kusin och förstår inte hur jag kan säga att det är jobbigt att höra om det och inte orkar med släktmiddagar som bara handlar om hennes växande mage. Som du skrev, tacka vet jag svärföräldrar. Även om mina bor i England så hejar dom på oss på alla sätt och vis och är betydligt mer involverade än mina föräldrar. :)
  • Blomster84
    mom2012 skrev 2015-06-09 16:40:18 följande:

Men blomster. Hur kan de vara så hjärtlösa. Eller vill de inte prata pga de är rädda att fråga saker som är känsligt? Jobbig sits. Involvera inte dem.om du blir ledsen.

Här är läget märkligt. Mitt blodprov visade att jag varit gravid. Värde 8 där lägsta är 5. Jag trodde först det va pga hcg supporten jag fått med läkare sa nej det va inte pga det. Vi va gravida och den avstannade tidigt. Fick min blödning mer än 10 dgr sent. Bitterljuvt sista försök....

Men gumman, vad trist att höra... Så nära och ändå så långt borta... Livet är så orättvist! Styrkekramar
  • Blomster84
    mom2012 skrev 2015-06-09 22:02:18 följande:

Kliniken tyckte resultatet var så bra att de vill köra ett försök till. De ville ju vi skulle sluta men min man behövde ett försök till. Nu maler kvarnen.....äggdonation eller en till ivf. Hoppet är verkligen något som vi lever på :) Får se hur vi gör efter semestern. De stänger ju ändå....

Ni har tid att fundera iaf. Hoppas ni kan njuta av sommaren. Vi kör FET på lördag. Har så mycket att göra just nu så har knappt hunnit tänka på det faktiskt. Skönt att kunna fokusera på annat. Hoppas det håller i sig efter FET också :)
  • Blomster84
    mom2012 skrev 2015-06-09 22:55:36 följande:

Håller tummarna!

Såg att du ska flytta till Hästveda. Inte så långt från oss. Kanske en ivf kaffe dejt vid tillfälle. Skicka privat pm så kan vi prata mer.

Det var nog menat till MålaMittHjärta fast det var inget citat. Tänkte bara så hon inte missar meddelandet :) kram
  • Blomster84

Hade ägglossning för 4 dagar sedan och har börjat få bruna flytningar. Tar inga hormoner och ska göra FET på lördag. Kan väl inte vara mensen som kommer redan?

• Blomster84

Precis gjort VUL. Det blir FET imorgon!! Vilken lättnad. Trodde dom skulle neka oss då jag haft bruna flytningar men allt såg tiptop ut :) så imorgon blir jag ruvare med en blastis igen

• Blomster84

Då var man ruvare igen. :) allt gick bra imorse och nu är det bara den eviga väntan som återstår. TD 27/6

• Blomster84

Vi satte in en blastocyst igår morse. I natt gick jag och kissade och såg en rosa flytning på pappret därefter har det inte kommit mer. Kan det vara en nidblödning eller bara lite blod från själva insättningen tro? Har ni några erfarenheter ang detta?

• Blomster84
    Libra1 skrev 2015-06-15 12:15:42 följande:

Det skulle kunna vara både och. Hoppas hoppas att det var en nidblödning. Känner du något?

Inte ett dugg. Lite ömma bröstvårtor men det behöver ju inte betyda nåt. Är bara på rd 2 så det är ju alldeles för tidigt att veta om det är nåt el inte. Men eftersom det är helt ostimulerat denna gången vet jag iaf att det antingen är mina egna hormoner eller en evt graviditet om jag känner något och inte några dryga biverkningar av Lutinus el liknande :)
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö