• mom2012

Nordic IVF Center Malmö

Håller tummarna för er som ruvar o passerat bim! :)

Ni som kör ovitrelle även efter äggplock. Hur ofta och vilken dos? Hur länge? Jag får också blödning innan testdag....

• mom2012

Libra, tag kontakt med samtalsstöd, behövs ibland. Ta ledigt från jobb och bara ta hand om dig själv om det skulle få dig att må bättre.

Å håll ut!!! Det är såååå värt det i slutändan när det efterlängtade plusset kommer. För vår del tog det 2 ET och 1 FET inom landstinget och privat 1 ET och en FET innan vår skatt kom. Fem behandlingar. Nu kör vi syskon och är inne på 6:e beroende på hur man rräknar iom att nr 5 blev avbrutet pga inget att återföra. Åldern...... och min sjukdom.

Jag va på VUL idag. 8 äggblåsor räknade vi till, så jag är än så länge mkt nöjd med korta protokollet. Äggplock bokat till tisdag och preliminär återföring fredag. Går detta vägen så blir det e än fantastisk julklapp!!!

Håller tummarna hårt för er som är nära BIM :) Nyfiken på hur det går för er.

• mom2012

Jag har testat fruktus femina. Första och enda gången vi fått avbryta en ivf utan återföring. Nordic sa det säkert va ok att dricka det men att det va ju väldigt mkt "alkohol" i så vi skippade denna gång.

• mom2012

Det kanske fungerar jättebra för dig! Men vi vet inte pga återförinh uteblev. Va det pga fruktus eller ej. Vet inte det heller. Om någon här i gruppen vill ha så har jag 2 st oöppnade flaskor fruktus femina....

• mom2012

De tar i med testdagarna så man ska hinna få mens eller ett säkert pluss. Jag är testgalen...kan ej hålla mig utan börjar testa för tidigt var gång....

• mom2012

Millan. Vad hade du för behandling denna gång? Långa/korta? Assisted hatching? 2 dgrs 5 dgrs? Nyfiken iom att det gick vägen :)

• mom2012

83bergkvist hade du 2 dgs eller 5 dgrs odlat embryo? Har du testat så att ovitrellen inte sitter i efter äggplock mm så det inte är det som luras? Det gör alltid jag, ca dgr 3-4. Då vet jag att om jag får etr plus är det iaf ovitrellen. Håller tummarna!!!

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö