• Moolie

Nordic IVF Center Malmö

83bergkvist skrev 2014-09-29 18:40:19 följande:

Hej!

Åh får jag vara med? Jag har idag satt tillbaka en 5 dagars blastycyst på Nordic ivf i Malmö. Är så spänd, detta är mitt första ivf-försök.

Jag fick ut 16 ägg som till slut blev 2 blastocyster. Så vi fryser 1 och ett ruvar jag som sagt på från idag.

Jag har testdag den 13:e okt, kommer ju att dö av all väntan :)

Välkommen hit! :)
  • Moolie
    mom2015 skrev 2014-09-29 19:21:02 följande:

Jag går på en annan klinik i malmö, och vårt sista paketköp är slut efter denna behandlingen. Vi har sneglat lite på nordic ivf i malmö.

Hur upplever ni dem? Känner ni att de anpassar behandlingar efter era förutsättningar och er historia? Eller upplever ni löpande band?

Nordic har gett mig den upplevelsen jag vill ha av svensk sjukvård! :) De ringer och frågar hur man mår, de för bra anteckningar och kommer ihåg vem man är när man ringer.

Behandlingarna frågar de alltid innan vad man tänkt eller önskat.

Pia och Eva är helt underbara även om pia kan verka lite hård så är hon helt fantastisk! :)
  • Moolie
    mom2015 skrev 2014-09-30 17:49:32 följande:

Så nordic ivf har återföring på helgen? Det har inte vår klinik, vilket ibland inneburit att det inte gått att frysa eller odla till blastocys (5 dgr). Verkligen positivt.

Ja nordic ivf blir kanske vår nästa klinik om vi väljer att fortsätta våra försök mot syskon.

Vi gjorde vår senaste återföring på en lördag. :)
  • Moolie
    2014bebis skrev 2014-10-01 18:29:27 följande:

Hej tjejer!

Är i valet och kvalet om jag ska testa imorgon på rd11. Känner absolut ingenting och undrar om det är kört. Ni som lyckats bli gravida, på vilken Rd dag har ni fått plus?

RD 5. :)
  • Moolie
    2014bebis skrev 2014-10-01 19:31:39 följande:

Oh, tidigt var det med en blastocyst?

Japp! :) Och än så länge har vi fått behålla. Förra gången var med ett två eller tredagars och då var det på dag 8/9/10 kanske. Någonstans där...! :)
  • Moolie
    2014bebis skrev 2014-10-02 07:04:15 följande:

Testade idag rd 11 och det var negativt  får väl vänta tills td på onsdag. Vid alla tidigare försök har jag fått mens 15 dagar efter äp så det är på lördag. Bara att vänta och se.

Välkommen tillbaka Millan14!!

Härligt att höra att ni snart kör igång igen. När vi gick på RMC var det bara långa protokollet som var aktuellt för oss. vi ville testa korta en gång men fick inte. Sen bytade vi efter våra landstingsförsök till Nordic och där föreslog Pia direkt det korta. Måste säga att det är så mycket skönare med korta och få slippa den hemska nässprayen.

Stort lycka till!

Fy så tråkigt!! :((
  • Moolie
    Tyckaom skrev 2014-10-02 13:34:34 följande:

Hej Tjejer!

Nu måste jag ha råd!

Måste man ha massa symptom för att det ska gå hela vägen under ruvdagarna?

Är det kört om man inte känner något alls?

Jag är på RD 5 och känner mer eller minde ingeting. Blastocyst bör tilläggas. Jag är så rädd och nojig. Någon som har någon positiv historia med uteblivna symtom?

Där måste ju vara flera som inte får några symptom alls. Jag får ÖVERDRIVET mycket symptom... Men jag tänker de som går en hel graviditet utan vetskap fram till förlossningen... Så direkt ovanligt kan det ju inte vara...
  • Moolie
    2014bebis skrev 2014-10-02 17:19:44 följande:

Moolie, lycka till imorgon!! Håller tummarna att allt är som det ska.

Vad tror ni? Är det kört när man fått negativt på rd11? Eller kan det finnas lite hopp kvar?

Det kan absolut finnas hopp om mensen inte kommit! :)
  • Moolie
    2014bebis skrev 2014-10-02 17:19:44 följande:

Moolie, lycka till imorgon!! Håller tummarna att allt är som det ska.

Vad tror ni? Är det kört när man fått negativt på rd11? Eller kan det finnas lite hopp kvar?

Vi fick ett litet flimmer i v7+4!
    2014bebis skrev 2014-10-03 13:06:06 följande:

Blöder idag så verkar vara kört. Vet inte vad jag ska göra. Orkar inte mer nu

Men, folk kan ju blöda ändå? Tänk om du fått missfall med den ena men inte den andra?
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö