• mom2012

Nordic IVF Center Malmö

Läkaren ringde mig och jag ska dit och punktera en äggblåsa som troligen utsöndrar hormoner och efter det bör slemhinnan minska och bli tunn igen. Jag är inte nedreglerad trots Enanton :( :( Så mer väntan innan jag kan starta behandling.

Hur går det för er andra?

• mom2012
    Libra1 skrev 2015-08-14 13:11:14 följande:
    Vad tråkigt att inte Enanton räcker. Kommer du ta något annat också?

Jag har börjat känna av äggstockarna mer igen. 3 veckor med Enanton. :-/

Så kände jag också. Jag fick till och med en liten mensblödning I maj. Jag har också fått bekräftat med blodprov  veckan att jag inte var ordentligt nedreglerad, jag var "mittmellan" . Slemhinna tjock och äggblåsa på 22 mm och medelhöga värden av östrogen.

Nu har jag gått över till Syranel istället för vi siktar på att kunna starta inom 2 veckor om nästa blodprov visar att jag har lägre östrogen.

• mom2012
    MålaMittHjärta skrev 2015-08-14 10:07:19 följande:

mom2012: Det har jag aldrig hört talas om, men hoppas  det hjälper och att det du/ni inte behöver vänta allt för länge. Men så drygt att behöva vänta...

En liten tanke ska man ringa nordic redan nu och berätta vår plan att vi vill köra på nästa mens dvs nästa månad eller räcker det att ringa när jag får den? 

Om du vill vara säker på att "komma med" så kanske du kan maila och säg att du vill starta nästa cykel.
    På så vis kan de ta med dig I planeringen, även om de inte kräver det så skulle de säkert uppskatta det.

Du ska göra FET eller hur?

• mom2012
    Libra1 skrev 2015-08-14 14:29:27 följande:
    Hoppas det blir bättre med Synarela.

Det känns lite märkligt att de inte kollar värdena eller hur kroppen reagerar på Enanton. Nu går jag på KK visserligen. Men någon typ av uppföljning hade ju varit bra.

Jag fick ju ägglossning och mens av Synarela. Då tog jag 1 x 1 puff. När jag ökade till 2 x 2 puff fick jag en blödning som varade i några dagar. Mindre än mens. Vet inte alls om Enanton fungerar. Det är väl bara att vänta och se.

Hur tjock var din slemhinna? Min vill inte heller bli riktigt tunn. Runt 5-6 mm nu. Vid IVF brukar den vara 12 mm.
    Min slemhinna var 9mm I måndags och den brukar var runt 4 mm innan start IVF. Min lyckas inte bli mer än 9 mm vid iVF tyvärr. Men de sager att det räcker bra. Brukar din vara tunnare än 5-6 mm? Det kan vara så att lite östrogen produceras trots allt.

Be KK om ett blodprov på Östrogen för att se vart du ligger rent hormonmässigt. Enligt S på Nordic ska det vara under 250, helst under 200, för att de ska starta en IVF.

Du ska ju ha de bästa förutsättningarna om du kör en ny IVF och ett blodprov får de minsann bjuda på innan du startar nästa behandling  

• mom2012

Målamitthjärta när ungefär tror du det blir FET för er? Vi är lite sena med behandlingen pga hormoner strular, va ej nedreglerad. Beräknad start inom 14 dgr. Ska ta nytt prov på fredag.

• mom2012
    MålaMittHjärta skrev 2015-08-17 09:49:36 följande:

22-23 september menar jag, så ca en månad till :)

OK då är vi kanske I samma fas ännu en gång. Vi kör äggplock så snart homronerna är normal, jag hoppas på nästa vecka och en är det återföring I Septembers slut, alt. början av oktober om allt drar ut på tiden.

Njut av din semester och ladda med D-vitaminer
  • mom2012

Turen vände ;) Tömde min äggblåsa på vätska och sen va jag snabbt nere i låga hormoner och fick starta med gonalf. Så nu sprutar man igen med hopp om fina ägg. Målet är att få till frys och sen föra tillbaka i en annan cykel. Mer fördelaktigt för oss med endometrios.

• mom2012
    Mella79 skrev 2015-08-25 20:53:30 följande:

Hej ! Jag hoppar in här för jag tror att vi kommer att få fortsätta på egen hand ! Vi är på vårt 3 försök på rmc ! Har fått ut ägg båda gångerna och äggen blivit befruktande men inte klarat sig mer än 2 dagar så ingen insättning! Har endometrios och idag fick jag reda på att jag fortfarande har höga värden på tsh 6,6 går p levaxin! Har någon här varit med om liknande att äggen inte klarar sig ? Vad kan de göra annorlunda ?kan tsh värdet påverka? Jag har kört både kort och långt protokoll! Tacksam för era erfarenheter ????

Men du, du ska absolut inte göra en endaste iVF innan ditt TSH är under 2, helst nära 1. Jag tycker du ska prata med RMC ansvarig och förklara dina försök ogiltiga. Be om att få dina försök "Nollställda".
    Hur länge har de vetat om att du har högt TSH och ändå kört försök med er?
    Jag blir så arg... råkade ut för samma sak på en annan klinik I Malmö. Men vi fick ett nollställt 3 pack tillbaka som compensation. I mitt fall va det bade högt TSH (närmare 4,7 tror jag) och så var det högt prolactin som de missat.
    De ska ta TSH varje IVF behandling och de får INTE göra försök om de är over 4 om jag inte minns fel. Det finns skrivet I stadgar som de ska följa, som jag så klart inte har nu för det var kring 2013 vi hade samma discussion med vår klinik. Stå på dig!

1. Du måste få ner ditt TSH till 2, helst 1.  
    2. Du behöver samtidgit behandla din endometrios och helst gå in I kemisk klimakterie (sk nedregling.): Jag tog Enanton Depot 6 månader för att verkligen dämpa mina inflammation och lugna ner kroppen. Bästa miljön för bra ägg är efter att varit nedreglerad. Det kanske räcker med 3 månader för dig om ni verkligen vill göra ivf nu nu.

De läkare jag talat med på de kliniker jag gått säger att man med Endometrios bör köra LÅNGA protokollet. Men alla kvinnor är olika och reagerar olika på hormonerna.

Har du testat olika hormone för äggstimulering? Det finns Gonal-F, menupor och några andra som jag inte kan namnen på. Jag fick bra kvalitet på äggen med Menopur, men inte så många ägg. Har RMC pratat med dig om att testa någon annan hormon? Om inte, ta du upp det och kräv att de ändrar något.

Långt inlägg förlåt men jag blev så arg när jag läste att RMC startar er trots att de har riktlnjer att följa kring TSH värdet.

• mom2012
    MålaMittHjärta skrev 2015-08-25 12:00:53 följande:

Har en mysig semester nere i Kreta men redan första dagen berättade sambons syster att hon var gravid.. Blev mest förbannad för hon sa det rätt ut utan förvarning och avslutar med "hoppas inte ni tycker det är jobbigt" Blev så ledsen och nedstämd men garanterat typ "kommit över det nu". Denna semestern skulle ju vara samla kraft inför nästa försök och så fick den inte en så bra start...

Men du... jag förstår dig verkligen. Vad jobbigt. 
    Hon kanske var rädd du skulle se hennes mage och börja fundera? Syns det inte så kanske det var onödigt av henne att säga något.
    Hon kunde, om hon hade velat vara smidig, berättat för din sambo först och rådfrågat. Då kunde han sagt att denna resan är för att samla energy och så kunde de komma överrens om att inget säg just nu.
    En del är bara så taktlösa. Å andra sidan så trodde hon kanske att hon gjorde något bra... för att slippa att du skulle se något och börja med jobbiga tankar.
    Styrka till dig och njut verkligen av din semester nu!
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö