• MålaMittHjärta

Nordic IVF Center Malmö

Gina43 skrev 2015-09-18 07:13:24 följande:
    Jag vet inte om de tar hänsyn till mannens ålder. Ni fick ju många fina blastocyster till frysen så helt dåligt ställt är det kanske inte med spermiekvaliteten? Ni har ett fint track-record: du blir ju gravid vid IVF, har haft två graviditeter efter två behandlingar (dock att den ena slutade i MA). Ni hade otur nu sist! Det går säkert jättebra vid kommande FET och om inte så blir det säkert ett plus vid nästa!
    Nej de gör de kanske inte.
    Även om det är "fel" på mannen så verkar det fungera ändå, peppar peppar. 
    Blir ju första FET utan hormoner, lite nervöst då jag bara har plussat vid ET.
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta

Blir tokig, har inte fått glad gubbe på äl testet än.

Är på dag 17, kan man missa omslag på clearblue digital ?

De såg ju på vul:et i måndags att det var på gång och känner bara stressen när det inte visar något.. Orkar inte vänta ytligare en månad...

• MålaMittHjärta

Pratade med kliniken igår och blir det ingen glad gubbe imorgon ska vi kontakta kliniken igen och troligtvis avbryts det.. 

Hur går det för er andra?

• MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-09-22 09:55:10 följande:

Måla mitt hjärta har du ägglossning varje månad? Jag har ÄL cd 21, lång cykel.

Hoppas att det går vägen så du slipper vänta en cykel till.

För oss blir det ev oktober. Hoppades på september men inser nu att immunologiska behandlingen ej är klar tills dess. Vi siktar på oktober. En månad känns oerhört lång när man har en cykel på 34 dgr men vad gör en månad mer eller mindre om man mot förmodan får sitt efterlängtade plus.

Läkaren såg ju att äl var p G på vulet, men antingen har jag missat det eller hade jag inte äl denna månaden?

Har haft frukansvärt äl värk men kan kanske ha det utan att få äl?

Min cykel på 28-32 dagar så det borde gett utslag.

Såklart surt att vänta en månad. Men ja när man väl får ett + så kan det kvitta.

Håller tummarna för er :)
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-09-22 09:07:08 följande:
    Vilken jobbig väntan! Känner med dig! Jag vet hur den känns!
    Vänjer mig aldrig vid denna väntan!

Blir dock en månad till att försöka gå ner i vikt och dra ner på kaffet.. 
  • MålaMittHjärta

Pratade med nordic och läkaren tyckte vi skulle åka in på besök och kolla så allt var "bra" Känns iaf bra att de kollar upp. 

• MålaMittHjärta

Varit på kliniken idag för en koll då jag inte fått omslag på äl testet. Läkaren kunde se att jag har haft ägglossning och att flera ägglosningstest på marknaden ger felaktiga resultat. Tog även ett blodprov för att mäta progesteron för att få bekräftat att jag faktiskt har haft ägglossning. Lite surt då jag faktiskt använt digitala för att vara säker men men.. Inget jag kan göra något åt ändå!

Nästa månad blir det ett stimulerat FET för att slippa vara med om detta igen. Så i slutet av nästa månad blir det förhoppningsvis återföring.

Får helt enkelt trösta mig med att det kan bli några glas vin i helgen :) 

• MålaMittHjärta
    Mella79 skrev 2015-09-24 13:03:03 följande:

saknar hopp!!!

Var på ivf kliniken Idag för en bedömning! Och ja jag har för få ägg och de är inte så bra ! Efter mina två misslyckade försök på rmc kan det vara lönlöst att fortsätta med ivf om det tredje blir samma resultat! Bar ska jag hitta kraften till att försöka!?! Än en gång rasade min värld!

Åh vad jobbigt!

Tänker nordic göra någon annorlunda plan än rmc? 
  • MålaMittHjärta
    Mella79 skrev 2015-09-24 20:38:20 följande:

Ja högre dos!!!

När jag gick på rmc tog jag 175 e gonalf f och nu på nordic höjde dem från första vul till 225 e gondal f. 

Konstigt rmc inte kollat på amh vädet eller talat om det till er.
  • MålaMittHjärta
    Mella79 skrev 2015-09-24 20:35:56 följande:

Vi fick ut 6 ägg ! De befruktas men klarar sig inte länge! Max 2 dagar ! Mitt amh värde har jag inte fått ännu! Rmc har aldrig snackat om amh värdet !!! Mina ägg verkar vara dåliga allihopa ! Tänkte att det kanske ökar chanserna om jag får ut fler!!!

Läste precis så Libras blogg  att hög dos D-vitamin och Q10 kan ge äggen lite bättre kvalite. Tänkte mest tipsa dig om detta, fast du har kanske redan provat detta?  

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö