• MålaMittHjärta

Nordic IVF Center Malmö

Är det någon som gjort stimulerat FET med progynon tabletter?

Vilka biverkningar hade ni?

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-09-25 19:58:28 följande:
    Enligt Fertilitetsguiden så kan det fungera. Jag ska göra ett försök. :)
    Det gör du rätt i :)

Är helt säker på att d vitamin gjorde så vi fick ett så bra resultat sist.

Hur går det annars för dig? 
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-09-26 07:37:00 följande:

Målamitthjärta jag har gjort stimulerad fet, 2011. Inga biverkningar. Dock ett plus :)

Låter lovande :)
  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-09-25 22:00:33 följande:
    Väntar fortfarande på operation. Är sjukskriven. Längtar efter att må bra. Det går lite upp och ner. Men idag har jag mått bättre. :)
    Hoppas du får tid snart, hur länge har du väntat egentligen? Är det inte 3 mån "garantitid" (eller vad det nu heter :P) 
    Vad skönt du mår bra :) hoppas det håller i sig :)
  • MålaMittHjärta
    Mella79 skrev 2015-09-27 12:15:10 följande:

Hej! vi står i valet mellan nordic ivf el curakliniken! Har någon erfarenhet av båda?

Jag är med i en ivf grupp på facebook och där finns det de som tycker att cura ger ett tråkigt bemötande. Men finns säkert de som är nöjda där med.

När vi valde så hittade vi väldigt mycket negativ kritik om cura (är kanske bättre nu) och valde nordic då de hade bättre betyg. Vi är väldigt nöjda med nordci! 1000 ggr bättre än rmc..
  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-09-27 18:44:41 följande:
    OP beställdes den 2 juli. Så det kommer att gå över vårdgarantin. De opererar inte alls under sommaren. Bara väldigt akuta fall. Så det är därför. Jag ska ringa och höra hur jag ligger till. :)
    Åh såklart det tänkte jag inte på :P 

Förresten visst har du en tens? Vilket märke köpte du och är du nöjd? Känner att jag nog måste ha en med den äl och mens värk!
  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-09-27 21:56:28 följande:
    Jag har fått hyra en Cefar. Den är riktigt bra. De rekommenderar inte att köpa de där billiga. Men lite kanske de hjälper. :)
    tack för tipset ska genast kolla :)
  • MålaMittHjärta

mom2012: Åh är såklart trist att behöva vänta en extra cykel, men vid ett + glömmer man all väntan :) 

• MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-09-29 11:53:33 följande:

Jag har äntligen fått en operationstid. Den 30 oktober blir det. Skönt att veta!!! :)

Åh äntligen :)
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-10-01 15:19:18 följande:

Haft möte med athen idag och mitt immunförsvar var riktigt bra nu så vi bestämde att köra denna cykel. Så akut ner till vårdcentralen för 1a droppet. Så där ligger jag nu..... 4 dropp till att vänta denna cykel. Jag som är så spruträdd. Jag tog ett Embla plåster idag för det va en sköterska som inte är bäst på att sätta nål. Och mycket riktigt hon tog 2 nålar och hon grävde rejält. Aj. Vad gör man inte för att öka chanserna. ....

Åh vad kul att ni är igång :) När blir blir återföringen ungefär?

Men fy för sköterskor som gräver med nålen (det ska man absolut INTE göra !!) har också sk rullande kärl och fy fasen vad ont det gör när de gräver (dock var det ett tag sen sist när någon gjorde det.) Kan du inte be att någon annan sticker om hon är så dålig?
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö