• MålaMittHjärta

Nordic IVF Center Malmö

Libra1 skrev 2015-10-12 00:24:02 följande:

När man väl är nedreglerad så kan man köra igång när som helst med sprutorna.

Jag går på Enanton. 2 veckor efter jag tagit en ny sådan spruta så kan jag börja med Menopur. Smidigt! Nu ska jag bara försöka hålla ut så länge. Börjar må lite dåligt.

20 januari börjar vi nog med nästa försök. :)

Håller tummarna för er i januari :) 
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta

Mom2012: Vad skönt ni fick tid och lite komiskt att det blir på fredag med  :) Det verkar som kliniken har ett högt tryck nu (många vill kanske få sommarbarn) 

Snart fredag, tycker denna veckan har gått så fort! Har mycket i skolan som avleder en massa tankar och störta utmaningen är att komma ihåg progynon tabletterna och lutinusen på rätt tid :P Lutinus är ju lite meckigt.. 

Denna gången har jag bara berättat till basgruppen i skolan att det blir på fredag och svärmor för hon får hämta sonen på förskolan. Vill försöka mörka att vi försöker fram till v 8 efter vul (om vi kommer så långt) men det är inte lätt för alla fattar vad vi gör i Malmö... 

• MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-10-13 18:46:54 följande:

Mmm vet precis. Jag har lite svårt att få det att gå ihop nu när jag får dropp med immunologisk medicin. Jag fick i måndags och behövde tydligen redan igen på torsdag och då dubbel dos. Varje enkel dos tar 1h.... och sen åf på fredag. 3 dgr frånvaro (dock inte heldagar Tack o lov).

Oj inte lätt att få ihop det. Jag/sambon har haft tur då besöken har kommit när jag har självstudier eller halva dagar så har inte missat på mycket i skolan och sambon har inte behövt ta ledig från jobbet så många gånger,
  • MålaMittHjärta

mom2012: Lycka till er också :) Ja vi får se om vi springer på varandra :) Förhoppningsvis blir det bara en resa till kliniken efter detta besöket !
    Har knappt hunnit fatta att det är ET idag, haft fullt upp i skolan och hemma så skönt att slippa grubbla. 
    Snart dags att duscha, raka benen och fixa till sig och försöka plugga lite :P 

• MålaMittHjärta
    Idag blev jag ruvare till en fin blastocyst. Så fort vi kom in till kliniken hämtade läkaren oss för blaston hade redan börjat "knäcka sig", så det var bara att köra och är nog den snabbaste återföringen jag gjort. Vi hade tid kl 13 (kom nog 10 min innan) och gick ut 13:07 från kliniken.

Efteråt sa läkaren att både slemhinnan och embryot var väldigt fina och att vi hade goda förutsättningar. 
    Testdag om två veckor, den 30/10.
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-10-16 21:17:28 följande:

Målamitthjärta nu är jag också ruvare sedan 15.30 till en jättefin blastocyst. Helt utan fragmentering. De sa inget om att den höll på att kläckas för oss men hoppas inte det är negativt för oss.

Då hann vi ej mötas. Jag va där 13.40.

Läkaren bekräftade min misstanke om lågt progesteron så jag fick börja med lutinus idag. Det va 2.3 i måndags på athen lökarens prpver men ham svarade mig aldrig på mitt mail om att det verkade lågt. Tog nytt prov idag hos Nordic.

Vi såg på bilden av blaston att det var hål i skalet på ena sidan så man märkte på läkaren och embryologen att de behövde vara snabba. Det är nog väldigt ovanligt att den håller på att kläckas redan vid et både Pia och den andra verkade väldigt entusiastiska över detta (glömde fråga). På den du skrev ska de kläckas på dag 1 så vår blasto var nog väldigt tidig. Håller tummarna för er :)

En sak jag tänkt på är att Sorana även denna gången bara skriver ut 1 ask pogynon och 3 askar lutinus, progynon tabletterna räcker ju inte ens till TD. Men Pia skulle genast fixa, det var så sist att man var tvungen till att ringa om mer läkemedel för det inte räckte. 
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-10-16 18:13:33 följande:

Grattis MålaMittHjärta! Vad skönt att du fick en sån fin blastocyst! Kram

Jag är inne i vecka 12 nu, har KUB UL nästa vecka! Scary! Jag hoppas att det finns en liten alive and kicking där då.

Tack :) Men som läkaren sa det finns inga garantier! Ska försöka tänka positivt och slappna av, det är absolut inget jag kan påverka nu. 

Åh redan v 12 :) Spännande med kub hoppas på bra resultat då på mini då :)
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-10-17 15:56:45 följande:

Hur lever ni efter FET och ET?  Jag tränade idag, försöker leva som vanligt så mycket det går. Gör ni det eller tar ni soffläge?

Jag försöker ta det lugnt och inte stressa. Just ni har det blivit mycket soffläge för resten av familjen är förkylda och jag känner mig lite ur form.

Det är väl okej att träna om man inte får upp flåset för mkt i början. Gick/sprang tjejmilen förra gången runt v 6-7 förra gången och då gick ju allt åt skogen, så tänkte ta det mer lugnt denna gången (även om det kanske inte hade ett samband då jag gick mest. )
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-10-17 22:54:31 följande:

Har läst om kläckande blastocyster då och då på forumet, så det verkar hända. Det är förstås ett väldigt bra tecken! Vi är hoppfulla hela bunten!!

Jag tror att de generellt är väldigt positiva vid ET (för att ingjuta hopp?). Det var de även när jag fick tillbaka ett embryo som inte var sådär perfekt som det som blev min son. "Det verkar lovande" sa de och storlog, trots att blastocysten inte ens hade blåst upp sig (och då är det verkligen en tidig blastocyst vad jag förstår). Och nej, det blev ju inget den gången.

Nä gissade bara då jag aldrig varit med om det innan. ????Eller hört om det innan.

Kan absolut vara så att de är positiva vid ET för att det ska smitta av sig. Gillade Pia starkt, hon frågade bla om vi skulle göra något kul i helgen och tyckte vi isf skulle försöka planera in något så igår åt vi ute och sonen på 3 5 skötte sig exemplariskt ?

Nu fortsätter bara väntan men änsålänge känns det ganska lugnt...
  • MålaMittHjärta

Åh alla ?? är smileys!

Mom2012 Det går säkert bra ! Man ska ju försöka leva som vanligt (lättare sagt än gjort)

Hur mår du annars? När fick du test dag?

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö