• MålaMittHjärta

Nordic IVF Center Malmö

mom2012 skrev 2015-11-10 09:02:01 följande:

Gina43 det går sådär. Hcg stegrar sig så långsamt nu att de menar att något inte står rätt till. Lämnade blod i morse för nytt hcg och får svar i em. Det är något av det tuffaste jag varit med om....ser gravid ut och urinstickan ger superstarkt plus redan i muggen med urin men så är det någon doktor som ej är nöjd med hcg stegring. Har ej kunnat njuta en sekund av denna graviditet ännu. Vet ej om jag kommer att få göra det Heller. Ringde nordic i går och berättade om situationen och mitt mående psykiskt och fick en tidig vul tid. De är änglar. Kan ej gå så här I ovisshet för det är för jobbigt för oss helt enkelt.

Men nej vad tråkigt :/ 
    Vad gulliga de är på nordic och låter er komma på ett tidigare vul. Håller tummarna för er <3 
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta

Mom: Håller tummarna för tickande små hjärtan nästa torsdag <3

Själv är jag mitt uppe i praktiken på en förskola, är trött som tusan och känner mig fruktansvärt sliten. Har knappt ens tid att oroa mig nu eller känner att jag har vågat hoppas sen jag fick pluset, både jag och sambon har pratat väldigt lite om bebisen (om det nu finns någon ?) Känns att jag behöver bevis på för att jag ska våga tro på det!

Sambons syster gjorde rul idag och de ska få en pojke i april. Det är nu man börja tänka på vad som kommer hända om vi misslyckas denna gången med. Hatar verkligen dessa känslorna, dock ska det bli skönt med ett besked nästa torsdag. Och hur det är blir får man ta tag i då! (Är dock glad för deras skull men man blir påmind på något man verkligen saknar och inte vet om man får uppleva igen!)

• MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-11-11 20:30:04 följande:

Samma här målamitthjärta. Trött så trött. Somnar i dotterns säng när jag läser saga på kvällarna nu. Ibland vaknar jag 23 och ibland 10 minuter senare. Känns lite tidigt att somna 19...... Zzzz. Hihi.

La mig 21 igår kväll var helt slut! Känner också att jag inte ger mitt bästa på praktiken, har inte den energin som jag brukar ha och det känns väldigt märkligt att man inte har någon energi alls. Känns som jag skulle kunna sova en hel vecka!
    En dag kvar och sen helg, den behövs verkligen.
  • MålaMittHjärta

mom: Allt känns nog bättre efter en ledig helg, behöver vara hemma och sova ut och göra ingenting känns det som :p 
    Blir nog en "ligga i soffan kväll" ikväll och äntligen få se det inspelade avsnittet av downton abbey :D Om jag håller mig vaken alltså :P

• MålaMittHjärta

gina: Denna tröttheten bladat med alla hormoner man stoppar i sig gör att man blir lite uppgiven på kvällarna! Hela denna processen tär på en totalt och denna terminen har varit den tuffaste hittills och praktiken nu har kört slut på min energi och ork! Har sagt flera gånger om jag klarar denna terminen med godkända betyg klarar jag allt. Hade en salstenta i fredags och på måndag ut på praktik så hjärnan är helt off. Känns dock bättre idag då man "kommit in i allt" 

Men som sagt efter en helgs sömn, ledighet och vila är nog det jag behöver för att orka med nästa vecka. 

• MålaMittHjärta

Ja det är ju bara några dagar kvar nu :) Känns skönt att äntligen få besked.

Sambon jobbar eftermiddag i helgen så får roa mini själv och har nog en hel del tvätt att ta tag i hihi och annat kul som att städa.

Var helt illamående och kallsvettig igår, trodde jag fått kräksjukan men spydde inte och mår bättre idag som tur är.

• MålaMittHjärta
    louisemostert skrev 2015-11-16 19:54:39 följande:

Idag var vi hos Nordic, kändes bra så vi kommer att fortsätta där :)

Vet ni hur deras statistik ser ut jämfört med rmc?

Vi fick med ett bra intryck första gången vi var där, så det kändes som ett bra val :)

Ingen aning, men mitt resultat blev väldigt mycket bättre på nordic än på rmc. 
  • MålaMittHjärta

Eftersom vi behöver barnvakt på torsdag så vet svärmor om att vi ska åka till kliniken på ett ultraljud.

Denna gången har vi berättat för två personer att vi har plussat svärmor och en klasskompis till mig. Känns faktiskt skönt att vi valde att ligga lågt denna gången och känner inte samma press som sist.

Hur mår ni andra? 

• MålaMittHjärta

Idag harar jag varit så nervös så jag har mått konstant illamående. Men vi fick se ett tickande hjärta på vul och fick beräknad födsel till den 2 juli :)

Lyckan är total :)

• MålaMittHjärta

Mom: Nej tror inte att de vill sätta ett nytt datum. Vi fick ett papper av Sorana och sa vi skulle visa det på mvc, de vet ju exakt när embryot sattes in och så.

Håller tummarna hårt för er nästa vecka kram

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö