Nordic IVF Center Malmö
Autokorrekt. .... hög frånvaro ska det stå
Autokorrekt. .... hög frånvaro ska det stå
Gina43 Vi har fått 2 embryo 9 ggr..... vi faller tyvärr inom deras riktlinjer. Men ni vet vi varför det ej funkat så nu är jag mer hoppfull även om Åldersfaktorn är ett faktum. 40 i år.
Å jag hoppas på att kliniken ringer om minst 1 fin blastosyst i morgon. Helst drömmen 3-4 :)
Go natt
Men blomster. .... så där får man inte ens säga även om man är arg på varandra. Har ni kunnat prata om det nu när bråket lagt sig? Menade han det verkligen? Kram
Tjoho! 40 år och 2 (!!) toppblastosyster i frysen :) Av så få som 5 befruktade ägg så är vi mkt nöjda med att 2 blev blastosyster.
Nu börjar immunologiska resan......
Blomster jag kan intyga även härifrån att det är tufft i relationen i perioder. Min man är nog ganska nöjd med 1 barn och jag är den som längtar efter syskon. Jag hade nog kunnat adoptera 4 st om det inte varit för att min man vägrar. Svårt att jämka med så viktiga saker. Man vill ju intet ångra sig på ålderns höst saker man aldrig gjorde. .....
Japp.....mina sitter ihop med varandra bakom livmodern i sk. "Kissen ovaeries" som är rätt vanligt vid endometrios. De får trycka rätt hårt vid vul mm. Ajaj
Jag har fått 2 återförda varje gång på Nordic. Men sannolikhet för tvillingar var låg så även en graviditet verkar det som. Så det är som Gina43 skriver, de går på historik och andra faktorer. Ta upp det med dem.
Måla mitt hjärta har du ägglossning varje månad? Jag har ÄL cd 21, lång cykel.
Hoppas att det går vägen så du slipper vänta en cykel till.
För oss blir det ev oktober. Hoppades på september men inser nu att immunologiska behandlingen ej är klar tills dess. Vi siktar på oktober. En månad känns oerhört lång när man har en cykel på 34 dgr men vad gör en månad mer eller mindre om man mot förmodan får sitt efterlängtade plus.
Mella79 jag fick gonalf 375 UI. Sen finns det olika hormoner tex menopur. En del svara bättre på den ena av dem.
En del kliniker jobbar med Dhea tex Falun. Dhea skulle jag va försiktig med då det är testosteron och man kan få biverkningar i form av sänkt röstläge och skäggväxt. Ska man ta dhea ska man först kolla upp om man har brist eller ej. Läs mer i tråden dhea.
En del (jag själv) äter kosttillskott. Jag åt full dos d vitamin, q10 minst 3 månader, folsyra. Man kan även ta fiskolja. Mina ägg fick från bra till att jag fått fler blastosyster. Jag tror stenhårt på q10 efter detta halvår. Dock har vi inte blivit gravida ännu. Äggen ligger i frysen. Jag har immunologiska problem och startar behandling på nästa mens.