• mom2012

Nordic IVF Center Malmö

PS ang antal ägg. Vi fick ut 6 ägg 5 av dem va mogna. Alla befruktades och av dem.fick vi 2 blastosyster. Jag är.40.

Så 6 ägg är inte dåligt. Jag har en väninna som bara fått fram 1-2 ägg på sina försök. Nu är hon 43 eller 44 så de har bett henne överväga äggdonation gör kommande försök.

• mom2012

Målamitthjärta jag har gjort stimulerad fet, 2011. Inga biverkningar. Dock ett plus :)

• mom2012

Funderade på din operation Libra1. I vanliga fall opererar man och sen behandlar med enanton. Detta för att man under operationen skrapar bort härdar och tar bort ev cystor och sammanvöxtningar. Efter operationen sätts man i klimakteriet med enanton så att inflammationer mm dämpar sig. Fast man kanske kan göra tvärtom me. Har inte hört om det själv bara. Det kanske inte är endometrios och då har du fått en jobbig medicinering i onödan.

Glöm inte kräva att de tar ett vävnadsprov vid operationen. Alla läkare tar inte ett sådant och ibland kan det öppna dörrar att ha endometrios bekräftat även av vävnadsprov.

• mom2012

PS. Ring operationplanerarna och fråga om de fått din remiss. Den kanske kommit på villovägar? Påminn dem även om 3 mån vårdgaranti så ska du se du snart får en tid. Det blev så för mig och jag fick en återbudstid.

• mom2012

Ang q10 tog jag 2 ibland 3 st 200 mg tabletter. Köpte via internet. Läste att det är bäst att fördela dosen över dagen och ej ta allt vid 1 tillfälle.

Ang vikt.....ja man får ju sån aptit av hormonerna :) Jag har gått upp ca 12 kg sedan 201306. Jag skrev in mig på viktväktarna nu i april. Jag fuskar och unnar mig så det tar längre tid än det borde men har tappat 4 kg iaf :) Jag är nöjd om jag går ner 4 kg till men trivselvikt är ytterligare -9 kg.

• mom2012
    Libra1 skrev 2015-09-27 21:58:02 följande:
    Jag har Melatonin hemma. Men vågar nog inte blanda med alla andra mediciner jag går på just nu. :-/
    Sant. Det är nog bra att inte blanda för mycket. Hoppas verkligen att du får din operation snart så att du kan få ordning på vad det är för smärtor du har. Är det endometrios vet du iaf om det och kan få rätt hjälp.

Själv sitter jag här och räknar cykeldagar och misströstar. Det verkar inte bli oktober, det verkar bli November. Blä.. Det är så trist att Athen inte vill jag ska starta med FET denna ägglossning (äggstockarna ska lugna sig, minska I storlek, inflammationer pga endometrios ska dämpas). Fast hellre ett plus än att stressa på...

Det är bara det att jag har väldigt långa cykler så för mig är det extra lång väntan. Jag ägglossar var 21.e dag ca. Och har en cykel på 32-34 dgr.
  • mom2012

Jag har annars en oöppnad burk av dessa. 240 tabletter varav 1 per dag. Kan sälja för halva priset.

• mom2012

Glömde svara. Nej klinikerna skriver ej ut Melatonin vad jag känner till och det är svårt att då tag på i svensk butik så utländska webbshopar funkar bäst.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö