• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

MissKS: Lycka till idag! :)

• Libra1
    Millan14 skrev 2014-08-13 09:34:39 följande:

MissKS - ingen lätt del i behandlingen, med alla tankar å känslor som flyger rundor. Vara positiv å hoppfull, samtidigt förbereda sig på det där fallet som kan komma.
    Det du känner verkar ju positivt, men jag vet åxå hur mkt man kan inbilla sig å hur lätt kroppen lurar hjärnan. När har du td? Jag håller tummarna!

På fredag är de dags för blodprov, så nu känns det som att vi kommer igång lite mer på riktigt. Nässprayen känns så tråkig, man vill komma igång ordentligt. Har börjat på taktil massage å hoppas att de ska hjälpa lite. Vad för man inte?

Sen har vi funderingar här hemma kring ev sjukskrivning å tjänstledigt i samband me äggplock å insättning. Jag vet att man inte behöver. Men vi funderar på det för att undvika stress, att jag å kroppen ska ha lugn å ro. Har en del stress på jobbet, både hög arbetsbelastning, men även psykiskt.
    Vad tror ni om det? Vet inte om vi är löjliga, el det faktiskt kan vara bra? Det är ju förlust i inkomst, men de kan de ju vara värt om det fungerar. Tankar?

Kram på er å ha en fin onsdag!!

Jag sjukskriver mig alltid i 7 dagar runt äggplock. Helt ok med min arbetsgivare som har full förståelse. Nu sist blev jag även sjukskriven under ruvningen pga stressreaktion. Men det är för att vi har varit med om så mycket negativt. Jag var rädd för både plus och minus och kunde inte hantera det.

Känn efter hur du mår i din kropp. Kan du/ni vara lediga så är det ju bra. Men stress på jobb påverkar inget negativt säger dem på Nordic i alla fall.
  • Libra1

Jag vet inte om det finns en nyare lista. Det kan ju vara kul att ha den uppdaterad. :)

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ny behandling:
    Libra - September-November

{#emotions_dlg.flower} Spraystart:

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart:

{#emotions_dlg.flower} VUL:

{#emotions_dlg.flower} Äggplock:

{#emotions_dlg.flower} ET/FET:

Plus Testdag:

Gravid Gravida och BF:

{#emotions_dlg.flower} Antal försök:
    Libra1 - 4 färsk + 1 misslyckat FET (1 IUFD, 1 MA)
    Moolie - 1
    Bebis2014 - 5 färsk

• Libra1

Tyckaom: Nej vad tråkigt! Men försök se det som att cystan hade stört om den inte försvinner. Men tråkigt ändå. :(

• Libra1

ITM: Det var det dummaste jag hört. Det är större anledning att göra KUB vid IVF eftersom det finns en något större risk för fel.

Det finns inga garantier på att ett så kallat guldägg även är det på insidan. Det ser man bara om man gör en PGD. Alltså ett kromosomtest på embryot.

De säger att en IVF kan missvisa ett KUB i få fall. Vet inte vad det är som gör det. Men i så fall bara från det sämre till det bättre.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö