• mom2012

Nordic IVF Center Malmö

Mmm vet precis. Jag har lite svårt att få det att gå ihop nu när jag får dropp med immunologisk medicin. Jag fick i måndags och behövde tydligen redan igen på torsdag och då dubbel dos. Varje enkel dos tar 1h.... och sen åf på fredag. 3 dgr frånvaro (dock inte heldagar Tack o lov).

• mom2012

Någon här som haft östrogen dominans och lågt progesteron innan Fet? Vad gjordes i så fall?

• mom2012

Målamitthjärta lycka till idag och vi kanske ses på kliniken :)

Lite text till oss

5-Day Transfer

One

The blastocyst begins to hatch out of its shell

Two

The blastocyst continues to hatch out of its shell and begins to attach itself to the uterus

Three

The blastocyst attaches deeper into the uterine lining, beginning implantation

Four

Implantation continues

Five

Implantation is complete, cells that will eventually become the placenta and fetus have begun to develop

Six

Human chorionic gonadotropin (hCG) starts to enter the blood stream

Seven

Fetal development continues and hCG continues to be secreted

Eight

Fetal development continues and hCG continues to be secreted

Nine

Levels of hCG are now high enough to detect a pregnancy

• mom2012

Målamitthjärta nu är jag också ruvare sedan 15.30 till en jättefin blastocyst. Helt utan fragmentering. De sa inget om att den höll på att kläckas för oss men hoppas inte det är negativt för oss.

Då hann vi ej mötas. Jag va där 13.40.

Läkaren bekräftade min misstanke om lågt progesteron så jag fick börja med lutinus idag. Det va 2.3 i måndags på athen lökarens prpver men ham svarade mig aldrig på mitt mail om att det verkade lågt. Tog nytt prov idag hos Nordic.

• mom2012

Hur lever ni efter FET och ET?  Jag tränade idag, försöker leva som vanligt så mycket det går. Gör ni det eller tar ni soffläge?

• mom2012

Ojdå. Jag va ute på friluftsaktivitet 5 timmar i går. Hoppas inte jag får äta upp det. Tog det lugnt och lät de andra i gänget göra lyft och bära tungt mm.

Har dock tagit ledigt tom onsdag i veckan. För att maxa vilandet och ej riskera att stressa.

• mom2012

Jag mår bra tack. Jag fick samma td som dig, 30/10. Känns som en evighet dit :)

Jag har tagit fritt från jobb till o med tisdag så onsdag blir det jobb igen. Då hoppas jag iaf att jag gynnat ev inplantering så gott jag kan.

• mom2012

Oj vad tiden går sakta när man ruvar. Hur går det för dig målamitthjärta? Mår du bra?

Jag fick börja ta lutinus pga lågt progesteron värde och ååååå va kladdigt och meckigt det är. Hade glömt :) Det sticker vrider och stramar i magen men det är bara lutinus som luras.

• mom2012

I skåneregionen tycker jag Cura öresundskliniken eller Nordic har varit bäst. Att gå till RMC skulle jag inte rekommendera. Kanske är RMC annorlunda mot privatbetalande kunder, men som landstingskund va det bara löpandebandet kände vi.

• mom2012

Tack! Idag frågade grekiska doktorn om jag kände mig gravid. Då insåg jag att jag känner ingenting alls. Igår stramade det i magen men idag helt opåverkad. Tänkte att det nog är dåligt tecken. Han vill jag ka ta bhcg fredag redan. Huh. Bara 4 dgr kvar ju. Vågar nog inte avläsa det svaret själv!

Hur är det för dig grukangrace. Har du fått bra hjälp i athen tycker du?

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö