• 2014bebis

Nordic IVF Center Malmö

Moolie: jag vet ej er historia men många av oss här har kämpat länge och har försökt bli gravida väldigt länge. Jag kan inte svara för någon annan men måste säga att det känns som ett slag i magen när du uttrycker dig som du gör. Ett missfall är en tragedi för de drabbade. Varje misslyckat försök är psykisk tortyr.

Känns inte som om du tar detta på så stort allvar.

• 2014bebis

Jag fick också Gonal-f vid första ivfen fick tyvärr dåligt med ägg. Sen har jag fått menopur och fått mellan 7-9 ägg.

Vet tyvärr inte heller något om Puregon.

• 2014bebis

Hur går det för er här i Nordic tråden?

Någon som startat behandling?

Moolie hur går det för dig, är det td snart?

3v kvar sen får vi för hoppningsvis starta! Längtar!

• 2014bebis
    Libra1 skrev 2014-02-11 15:27:57 följande:
    På måndag ska jag opereras. Så kanske vi kan göra ett försök i mars. Hoppas! :)

Stort lycka till Libra. Hoppas allt går bra och att du repar dig fort så ni får starta igen. Håller tummarna för dig!
  • 2014bebis
    Gina43 skrev 2014-02-12 18:39:47 följande:
    Ja de har det. Jag fick hålla manicken själv medan läkaren placerade embryo och vätska i min livmoder genom ett tunt rör vilket man kunde se på skärmen. Embryot kan man inte se, däremot kan man se vätskan som kommer ut genom röret. Det är förstås lite blurrigt och svårt att se, men det går om läkaren visar! Jag blev väldigt rörd över det hela ... 

Gina hur går det för dig, är ni igång med behandling nu? Förlåt om jag missat det i tidigare inlägg.
  • 2014bebis

Gina, super mycket grattis att ni lyckats bli gravida. Men oj vilken resa ni gjort . Jag håller tummar och tår för att allt går vägen och ni får en smärtfri fortsättning på graviditeten.

• 2014bebis

Libra vad skönt att det gått bra!

Måste fråga om någon här har haft en större cysta.
    För ca 1 månad sen var jag ju på ivf kliniken och då såg Pia en större cysta på ena äggstocken, denna skulle förhoppningsvis försvinna av sig själv. Jag har nu haft mer eller mindre blödningar varje dag sen dess och har ätit p-piller som jag ska sluta med på fredag. För att sen få mens och kunna starta min behandling. Är det någon som vet om det är vanligt att ha blödningar så här länge när man har en cysta? Börjar bli lite orolig att något är fel.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö