• Edison

Nordic IVF Center Malmö

2014bebis skrev 2014-03-10 11:51:15 följande:
    Tack så mycket! Gick bra men är fruktansvärt besviken. Fick bara ut 2 mogna ägg, tidigare har jag fått 7-9. Behövs ju bara 1 men rädslan för att inget blir befruktat och överlever tills onsdag är stor.
    Lycka till idag ITM!!
    Förstår din rädsla 2014bebis. Men de är kanske två fina guldägg, och tänk om ni får tillbaka båda två =) Håller tummarna för dig att båda tar sig fint och att det går bra imorgon! =)
  • Edison

ITM, vilken skörd:) 2014bebis, vilkem lycka:) och va spännande att vara ruvare till hela 2 embryon! :) Håller tummarna för er båda!

• Edison
    Moolie skrev 2014-03-12 22:05:10 följande:

Hur långtid tog det för er? Alltihop alltså....!

Vad ledsen jag blir för er skull Moolie :(

Jag vet hur hemsk väntan är. Man vill bara veta!!!

Jag fick också MA förra året. Fick en liten blödning i v11, åkte in till sjukhuset för ultraljud och man konstaterade då att hjärtat slutat slå och att fostret slutat att växa, så man misstänkte att jag hade fått MA.

Jag skulle komma tillbaka efter en vecka så dem kunde kolla om det växt något mer.

En vecka senare kom jag dit igen och då hade det inte ändrats sedan jag var där sist. Det var MA :(

Dem sa då att det kom till att komma ut av sig själv. Men efter 2 veckor hade fortfarande inget hänt, så fick åka till sjukhuset och fick med mig piller hem som skulle stöta ut fostret. Det var hemskt!!!!

Jag hade väldigt mycket problem efter det. Allt kom tydligen inte ut med tabletterna. Så efter 2 veckor sattes allt gång igen och det började komma ut små delar.

Sedan lugnade ner sig, för att sedan sätta igång igen. Det tog liksom aldrig slut, 2 månader höll jag på innan det var över. Det var tortyr! Sedan tog det ytterligare en månad tills mensen kom tillbaka.  

Hoppas aldrig behöva gå igenom det igen! Och om det skulle hända, så kommer jag att kräva att bli skrapad så jag vet att allt kommit ut.

Styrkekramat till dig!!
  • Edison
    finski skrev 2014-03-13 09:50:08 följande:
    Ruvar på dag 11 med positivt gravtest. Tidigt tjuvtest ;) men allt kan ju fortfarande hända!
    åhh grattis =) När har du officiella testdagen? =)
  • Edison
    ITM skrev 2014-03-13 10:12:52 följande:
    Finski stort grattis!

Måste passa på att fråga. Hur gör man för att få med era kommentarer så att jag sedan kan kommentera dessa:/ hahaha oteknisk till Max!
    du klickar på knappen sidan om den röda handen i inlägget=)
  • Edison
    Moolie skrev 2014-03-23 15:53:07 följande:

Missfall i v9+6. Idag, kl 15. Allt kom ut. Och jag förstår vad folk menar med "klumpar" vid missfall. Det var en klump på 15*3 cm.
    usch moolie :( Beklagar verkligen! 
  • Edison
    2014bebis skrev 2014-03-24 07:12:34 följande:
    Kram till dig Moolie!

Rd12 negativt test igen, ingen mer blödning. Hoppet är väldigt långt borta
    Håller tummarna för dig 2014bebis! när har du den "riktiga" testdagen? 
    Hoppas mensen håller sig borta..
  • Edison
    2014bebis skrev 2014-03-24 18:28:15 följande:

Tusen tack, td 29/3. Vid 3 tidigare ivf har min mens kommit igång som idag men då har jag haft crinonen denna gång lutinus. Kanske är den som gör att mensen inte kommer igång.Hoppas verkligen att det blir positivt men tror jag ställer in mig på negativt för att vara beredd på att bryta ihop...

Hur går det för dig Edison?
    När jag var gravid förra året så testade jag negativt på BIM.
    BIM+3 fick jag rosa flytningar och massa mensvärk och jag var säker på att det var mensen som var på väg, gjorde nytt gravtest som fortfarande visade neg. Inte förrän ytterligare några dagar som testet visade svagt plus, och sen blev de bara starkare och stakare :) Så än finns de hopp :)

Jag tog min första spruta gonal-f idag, så nu är vi också igång! :) Äntligen!!
  • Edison
    Finmamma skrev 2014-03-24 18:56:56 följande:
    Hur upplevde ni spolningen?? Gjorde det ont? Kan man upptäcka något annat förutom stop i äggledarna?
    Jag tyckte spolningen var helt ok. Visst gjorde det ont, men jag hade förväntat mig mycket värre smärta efter allt jag läst på nätet. Men det är säkert väldigt individuellt hur ont man tycker att det gör.
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö